Arielle Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skal på sikt kjøpe meg ny symaskin. Har du en å anbefale? Jeg vil gjerne ha mange typer sting, slik at man kan få pyntesømmer. Får man kjøpt symaskin som også kan brodere, eller er det egne maskiner for det?
Bex Skrevet 10. oktober 2008 #2 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg fikk ny maskin til jul, en Bernina, for det har mamma vært veldig fornøyd med. Min heter Activa 240: http://no.bernina.com/product_detail-n2-i15-sNO.html Og jeg er veldig fornøyd med den til mitt quilte- og kles-syings-behov. Er ca 100 sømmer, tror jeg, inkl noen bokstaver og border og sånn. Men de har jo andre maskiner også, som er mer beregnet for broderi. Kjøpte ikke maskina mi selv, men tror fort den kan ha kostet endel tusen. Men er som sagt veldig fornøyd med den. Den har godt lys, enkle menyer og er liten og nett. Venninna mi har en fra Janome, men den er veldig stor.
Gjest itla Skrevet 10. oktober 2008 #3 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har en eldre Bernina nå, men om jeg skulle kjøpt ny hadde jeg helt klart gått for Pfaff. Samtidig vil jeg påpeke at det med symaskiner er mye smak og behag - jeg anbefaler deg å gå innom et par sybutikker og få demonstrasjoner, og prøve å sy på de ulike maskinene. Om du kjenner andre som syr kan du også be om å få teste deres maskiner, da er det lettere å få testet på den type prosjekter som du selv kommer til å bruke maskinen til. Hvis du tenker å bruke litt penger på ny maskin, er det absolutt verdt det å gjøre grundig research, slik at du får en du er trygg på at du blir fornøyd med. Du får egne broderingsmaskiner, ja. De er som regel (avskrekkende) dyre. (Det var ihvertfall tilfellet for 4-5 år siden, mulig det har endret seg litt de siste årene.)
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #4 Skrevet 10. oktober 2008 Jeg syr ikke selv, men har ei "sydame" i familien som sverger til Janome. Lykke til med maskinkjøp.
RedFox81 Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Ok, liknende spørsmål her. Jeg prøver å velge mellom disse to symaskiner: Husqvarna Emerald 118 eller Janome S525, de koster nemlig det samme hos symaskiner.no. Husquarna er litt tyngre (8 kilo mot 7,25 for Janome), og er veldig stillegående. Jenome har flere sømer, 25 mot 18, og det står i beskrivelsen at den er veldig kraftig, kan sy "gjennom 12 lag dongeri".. Utseendemessing liker jeg Husqvarna Emerald bedre, men det er ikke så viktig. Noe innspill? Og hva med den butikken, symaskiner.no, jeg har bare lest positive respons om den..
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg syr ikke selv, men har ei "sydame" i familien som sverger til Janome. Lykke til med maskinkjøp. Jeg har Janome, og kan anbefale den på det sterkeste. Den kommer i flere prisklasser og har mange pyntesømmer, knapphullssøm mm. Pia
Belit Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg er veldig glad i Husqvarna, blant annet fordi den er så innmari driftssikker og varig. Men jeg er ikke så opptatt av pyntesømmer. Innbiller meg at Bernina er veldig gode på det. Enig med tidligere innleggere at det er lurt å gå på en sybutikk og prøvesy noen forskjellige merker - ofte er det samme grunnfunksjoner på modeller innenfor samme merker, og de største forskjellene er mellom merkene.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Bernina sin Aurora 440.Den kan du også kjøpe broderimodul til,slik at du kan oppgradere den til å bli en broderimaskin.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 8. desember 2008 #10 Skrevet 8. desember 2008 Ikke lett å velge blandt alle symaskinene. Er i samme situasjon selv. Skal kjøpe en til mamma til jul, men hvilken skal jeg velge? Jeg har ikke særlig peiling på symaskiner selv. Mormor sier Husqvarna er det beste, men har og hørt mye positivt om singer.
RedFox81 Skrevet 8. desember 2008 #11 Skrevet 8. desember 2008 Jeg har kjøpt Husqvarna Emerald 118, likte den bedre utseendemessing. Er forøvrig fornøyd, den er fin, enkel å bruke og er stillegående. Men har ikke fått bruke den så mye enda.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå