Gå til innhold

Agnethe får sin drømmemann 25.07-2009

Spatula

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper kjolene dine er fine - og at du klarer å velge... :fnise:

Det håper jeg også, men jeg tror ikke det skal bli noe problem jeg :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for kjoler!!

Godt å høre at de fleste har svart nå ;) Da er det bare å konsentrere seg om de siste oppgavene :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: for kjoler!!

Godt å høre at de fleste har svart nå ;) Da er det bare å konsentrere seg om de siste oppgavene :strix:

:hoppe: Ja, nå tar jeg livet litt mer med ro :) Så 16. mai drar vi til sverige for å handle kjøttet til middagen :bolledeig: Gleder meg :)

Gleder meg til å prøve kjolene nå ja :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå føler jeg meg litt bridezilla... :dåne:

Var inne på facebook hvor jeg kom over en profil som var laget med tanke på å profilere seg selv som fotograf, og hadde lagt ut bilder fra bryllup.

Hvor jeg da midt inne i trykkingen min gjennom alle disse bildene kommer over en brud som har den kule tiaraen, i svart er formet som en prinsessekrone, med alikevell rocka. :dåne:

Jeg klarte ikke å dy meg, så jeg sendte en post til denne bruden på facebook for å spørre om hvor hun hadde kjøpt tiaraen sin :hoppe:

Så nå venter jeg spent på svar :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise: Verpesjuk bridezilla.. :ler:

Ooh yes.. :fnise:

Mulig at jeg bare er våryr at det er det som gjør at jeg har lyst til å værpe litt.. :ler:

Jeg fikk faktisk svar av hun jeg sendte mail til. Hun hadde kjøpt den i USA...

Men men.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da henger kjole nr 3. trygt hjemme hos mor og far, nå er det to brudekjoler som venter på å bli prøvd. Må vel hjemme snart.. Men det er så kronglette å komme seg dit- så en dagstur er helt utelukket.. Men men..

:hoppe::bolledeig: NÅ ER ALLE KJOLENE HER :hoppe::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du ORKER å vente med å reise for å prøve dem!!! Jeg hadde kastet meg i bilen for leeenge siden!!! *spent*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan du ORKER å vente med å reise for å prøve dem!!! Jeg hadde kastet meg i bilen for leeenge siden!!! *spent*

:fnise: Vel.. en biltur tar bare 4 timer hvis det klaffer med de to fergene...

Hvis ikke er reiseruta slik, først båt, så buss, så ferge, så buss hjem, så må man gå et stykke..

Jeg kommer fra ingenmannsland... Hehe.. :fnise:

Men jeg må hjemme snart en tur, for pappa blir 50 år :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja da så.. Litt mer stress enn bare å ta t-banen... ;)

Bare bittelitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende at du har TO kjoler å prøve!! :strix:

:strix: :strix: Ja, men jeg syns den som kom i dag, var finest :bolledeig:

Gjennstår å se hvordan de er på :hoppe:

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens dilemma.. :forvirret:

Advarsel: innlegget er langt (måtte bare skrive ned litt frustrasjon og tanker)

Jeg har helt siden jeg var liten, alltid vært snusfornuftig og sagt det, at jeg aldri skal bli gravid før jeg er ferdig med utdannelsen min...

Jeg trodde heller ikke at jeg kom til å bli gift før jeg var 30... Kort oppsummert ting kan snu fort, og det er ikke alltid ting blir som man planlegger...

Både jeg og min kjære er enormt verpesjuke om dagen. Begge har veldig lyst på barn, men vi innser at timingen ikke er den beste. Men igjen når er timingen den beste?

Uansett hvor mye man tenker på det, finner man flere argumenter mot en for et svangerskap.. Sikkert fordi det er noe nytt, man blir på en måte kastet ut i ukjent terreng.. Jeg er ikke så flink til å orientere meg på forhånd. Men når jeg står oppe i situasjonen gjør jeg alltid det beste ut av det..

Dette er noe vi begge har tenkt på i over et år, så situasjonen er grundig gjennomtenkt for å si det sånn.

Så kommer det store, skal vi få barn nå - slik at vi er unge når vi får dem?

Skal vi benytte oss av lånekassa "fordeler" av å få barn, også det å være student å ha barn..

Man har som sagt en litt større frihet som student når man har barn, enn når man er i jobb.. I allefall hvis man studerer på universitetet og ikke trenger å møte opp til det som av og til er kjipe forelesninger med enda kjipere forelesere.

Men skal lysten til å få et barn, overgå det å tilfredstille et barns behov?

Et lite barn krever ikke så mye matrielle goder i starten av sitt liv, og er stort sett fornøyd med å få dekt basisbehovene, som trygghet, mat, stell og kjærlighet. Dette skal vi klare fint ;)

Jeg er en "bekymrer"

Hei! Jeg heter Agnethe og jeg er en bekymrer.

Dette er vel noe som alltid har ligget i min natur.

Akkurat nå er det økonomien som bekymrer meg - det å få et barn er ikke gratis det krever utstyr. Vogn, stellebord, seng, bilstol, osv osv.

Men alle får jo den økonomiske støtten på ca 33 000, slik at man har "startkapital"

Vi må ha ny leilighet - det må vi alikevell ha, siden den er litt liten...

Jeg har også fått for meg at vi MÅ ha bil..

Nå er det de som har fått barn, som har mye mindre enn oss, og som klarer seg fint..

Et barn skal jo ikke være forbeholdt de med god økonomi... ? Eller er dagens samfunn lagt opp slik?

En ting er i allefall sikkert - jeg er rimelig verpeklar, bekymringene mine vil alltid være der.. Og mye kan skje på 3-4 mnd...

Og dette vet jeg: Vårt barn vil bli elsket :hjerte:

Jeg ser nå at dette innlegget, er fyllt med argumentasjoner og spørsmål hvorvidt te å få barn er en smart sak akkurat nå..

Vi skal i såfall vente til etter bryllupet - tar seg ikke ut å brekke seg før man skal inn i kirka å si sitt ja...

Kanskje vi blir prøvere til høsten, kanskje ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leenge siden jeg har vært innom her! (ser jeg var innom helt i begynnelsen og så har jeg visst falt av lasset...).

Er litt i samme situasjon som deg når det gjelder prøving, svarte deg i den andre tråden...

Jeg må virkelig gå å legge meg nå, men blir spennende hvilken kjole det blir! :hoppe: Leser mer her en annen dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med kjolene :hoppe: Gleder meg til oppdatering når du har fått prøvd de ;)

Ang barn så tenker jeg selv: Når passer det egentlig med barn? Egentlig aldri :fnise: De kommer når de kommer ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende med kjolene :hoppe: Gleder meg til oppdatering når du har fått prøvd de ;)

Ang barn så tenker jeg selv: Når passer det egentlig med barn? Egentlig aldri :fnise: De kommer når de kommer ;)

:klem:

Da kommer det kjolebilder og oppdateringer etterhvert, mulig jeg drar hjem noen dager neste uke :hoppe:

Nei, det med barn får vi egentlig bare hoppe i... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg sittet fra klokken 0700 i morrest å vridd hodet mitt med en kjøreplan for dagen/festen og har kommet frem til følgende.

Program for dagen 25.07-2009

1600: Vielsen starter

1715: Brudeparet forlater kirken i veteranbil for å ta bilder, etterfulgt av forlovere, og fotograf.

Gjestene drar til Grendahuset for forfriskninger og venter på brudeparet.

1815: Brudeparet ankommer lokalet – det er ønskelig at gjestene har funnet sin plass til vi kommer inn.

1825: Når brudeparet har satt seg, informerer toastmaster om programmet for kvelden.

1835: Servering av forett

1855: 1. Servering av hovedrett

1930: Pause i 10 min

1945: 2. Servering av hovedrett

2030: Pause i 10 min

2045: Dessert

2120: Middagen avsluttes og gjestene kan mingle litt før kaffegjestene kommer. Bordene ryddes og flyttes om.

2200. Kaffegjestene ankommer

2215 Bryllupskaken sprettes, Kaffen serveres.

2315: Det spilles opp til dans og festen er i gang

0100: Nattmat

Det er ca 20 minutters slingringsmonn på denne planen fra middag til gjestene kommer som toastmasterne kan ta av, hvis talene haler ut i langdrag.

Tenkte å ta talene mellom og etter 1. og 2. servering av hovedrett samt spare noe til under kaffen, da det er 6 talere hittil som vil si noe. (folks spiser jo selv om noen holder en tale alikevel :dåne: )

Så dette er bare en røfflig plan, men den gir oss en pekepinn på hva vi har å gå etter.

Siden vi skal gifte oss så sent på dagen, er det kanskje flere som begynner å bli sultne når vi serverer velkomstdrikken, derfor har vi bestemt at vi skal servere fingermat mens gjestene mingler til vi kommer.

Lefser fylt med skinke/laks og smøreost med en god salat inni, slik at det blir småe ruller.

Høres godt ut, å enkelt å lage.

Endret av Agnethe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...