Anglofil Skrevet 7. mars 2009 #561 Del Skrevet 7. mars 2009 Oi, nei, skjønner godt at du ikke ble glad for det altså! Brudekjole i ditt bryllup? Nei, vet du hva.. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #562 Del Skrevet 7. mars 2009 Oi, nei, skjønner godt at du ikke ble glad for det altså! Brudekjole i ditt bryllup? Nei, vet du hva.. Mvh Yvonne Tusen takk for støtten.. Jeg er bare helt oppgitt og skuffet over at hun ikke respekterer at den dagen er vi tradisjonell, og at det er bruden som skal bære brudekjolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #563 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Pappa insisterte på at mamma skulle si i fra om at det bare var bruden som skulle bære hvitt på denne dagen.. Som sagt så gjort.. Mamma skrev til henne på facebook. Hvor da mitt "kjære" søskenbarn hadde reklamert for at hun hadde funnet den perfekte kjolen som kunne brukes til alt utenom begravelse Mamma kommenterte stausen hennes hvor hun da skrev. "supert at du har funnet deg en kjempefin kjole, det er lett å gå seg vil i ebay-jungelen, men husk det er bare bruden som bærer hvitt denne dagen " Mitt søskenbarn svarer " Ebay er tingen, farlig for pengboken dette" Hun sier ikke noe om fargevalget... :dåne: Jeg bare lurer på om hun skjønner at hun kommer til å ødelegge dagen vår, hvis hun tropper opp i en hvit brudekjole.. Tro meg, kommer hun til å velge en annen farge på kjolen, kommer hun nok til å fortelle gud og hvermann på festen, at det nettopp er en brudekjole.. :dåne: Jeg føler meg som en bridezilla, slik som jeg styrer med dette.. Men det er faktisk veldig skuffende når det finnes massevis av andre fine kjoler som ikke er en brudekjole.... Endret 8. mars 2009 av Agnethe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 8. mars 2009 #564 Del Skrevet 8. mars 2009 Men kjære vene. Går det virkelig an å være så teit som hun eller??? Må jo være totalt blottet for normal folkeskikk hun der?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #565 Del Skrevet 8. mars 2009 Men kjære vene. Går det virkelig an å være så teit som hun eller??? Må jo være totalt blottet for normal folkeskikk hun der?? Ja, hun er totalt blottet for det meste har jeg funnet ut.. :dåne: Å nå har hun hørt det fra flere at det er upassende å komme i en brudekjole i noen andre sitt bryllup... Men neida... Så det skal bli spennende å se hva hun kommer i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. mars 2009 #566 Del Skrevet 8. mars 2009 Uff, hun der altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 8. mars 2009 Forfatter #567 Del Skrevet 8. mars 2009 Uff, hun der altså! Ja... Skal bli spennende å se hva neste trekk er.. om det blir slør og tiara med det samme.. Jeg vet at hun skal ha perler i håret.. Så det er som om hun gjør alt for å kuppe bryllupet vårt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco Biscuit Skrevet 9. mars 2009 #568 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Parden my french, men: Fy faen er det mulig!? Hun kan jo ikke være riktig vel bevart Håper ihvertfall at du klarer å snakke henne til vett, og at hun velger å gå i noe annet. Føler virkelig med deg nå Edit: Etter å ha tenkt meg om så tror jeg at jeg hadde truet med at hun ikke fikk komme i det hele tatt om hun dukket opp i den kjolen Endret 9. mars 2009 av MaiL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. mars 2009 #569 Del Skrevet 9. mars 2009 Du seriøøøøst?!?!?! Er det mulig å være så trang i hodet?? Man møter aldeles ikke opp i BRUDEKJOLE i en annens bryllup :dåne: Jeg blir helt rystet er det ingenting som går inn hos henne? Nei snakker om altså... Hun bør jo kansje skjønne det når flere andre sier det samme til henne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. mars 2009 #570 Del Skrevet 9. mars 2009 Du får ta utskrift av denne diskusjonen, så hun får se at alle kg-brudene er 100% enige med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. mars 2009 #571 Del Skrevet 9. mars 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #572 Del Skrevet 9. mars 2009 Parden my french, men: Fy faen er det mulig!? Hun kan jo ikke være riktig vel bevart Håper ihvertfall at du klarer å snakke henne til vett, og at hun velger å gå i noe annet. Føler virkelig med deg nå Edit: Etter å ha tenkt meg om så tror jeg at jeg hadde truet med at hun ikke fikk komme i det hele tatt om hun dukket opp i den kjolen Joda, det er visst mulig i hennes verden.. unnskyldningen var at det var et rødt bånd i livet.. Å da fortalte jeg henne at det spiller ingen rolle siden kjolen er hvit og at det er en brudekjole... Jamen de andre vet jo ikke det fikk jeg til svar :dåne: Jeg har sagt i fra, mamma har sagt i fra og hun er fullt klar over normen om at det bare er bruden som bærer hvitt.. Men som hun klarte å lire av seg i telefonen.. "du er jo ikke så tradisjonell" hvorpå jeg svarer "jo, på denne dagen er jeg det!" Da måtte hun plutselig legge på... Du seriøøøøst?!?!?! Er det mulig å være så trang i hodet?? Man møter aldeles ikke opp i BRUDEKJOLE i en annens bryllup :dåne: Jeg blir helt rystet er det ingenting som går inn hos henne? Nei snakker om altså... Hun bør jo kansje skjønne det når flere andre sier det samme til henne? Poenger er det at hun er så glad i oppmerksomhet, at hun gjør alt for å få den.. positivt eller negativt.. Slik er døttrene hennes også.. Hun kom jo med det forslaget at jeg kunne ha en annen farge på brudekjolen min.. blekrosa for eksempel.. Det er akkurat som om hun på en måte prøver å gjøre narr, eller skal overgå meg på den store dagen.. Hun har til og med vært til frisør for å få inspirasjon til å ordne håret sitt på den store dagen (som hun selv kaller det) det ender vel med at hun gjør alt for å overgå meg.. Du får ta utskrift av denne diskusjonen, så hun får se at alle kg-brudene er 100% enige med deg! Ja, det er like før jeg mailer den til henne Jeg hadde et lite sammenbrudd i går kveld da jeg og min kjære hadde lagt oss.. Det er bare så mye tull.. Alle har innvendinger om noe.. Maten.. nei kan ikke indrefilèt, MÅ ha kjøtt i mørkret/ lapskaus / steik osv.. (søndagsmiddag) Kan ikke gjøre det, må gjøre det.. Må ha lettvint mat osv osv det tar ingen ende.. Det er tross alt bryllupsmiddagen vår.. Så er det serveringshjelpen.. ALLE SAMMEN har tatt forbehold om ferie... men det vet ikke når de skal på ferie, eller om de i hele tatt skal på ferie.. Da vi spurte om de kunne si i fra i god tid slik at vi kan skaffe andre.. ble de nesten sure fordi det var vi som skal gifte oss i fellesferien.. De kunne bare ha sagt "Nei, beklager - det er ferie og det passer litt dårlig" slik at vi kunne ha funnet noen andre med en gang.. Så har vi kommet til mitt "kjære" søskenbarn.. Det startet med at hun hadde fortalt datteren at hun kunne ordne håret mitt på bryllupsdagen (uten å snakke med meg først) Så er det hennes far (min onkel) som brukte henne for å få seg en invitasjon.. Å hun legger seg stadig opp i gjestelisten, hvem som er bedt og hvorfor de er bedt.. Å toppen på kransekaka som er at hun har planlagt å troppe opp i mitt bryllup i en hvit kjole som attpåtil er en BRUDEKJOLE Jeg var så fortvilet der jeg lå at jeg sa noe som om at jeg dro fra bryllupsfesten vår etter at brudevalsen var danset. Hvis det skulle være slik at det var to "bruder" der.. Vi har også en venninne som skal gifte seg en måned før oss ( et hastebryllup, siden vi bestemte oss for å gifte oss) Hun gjør alt for å overgå oss.. Og har alltid noe å utsette på det vi gjør. Da de bygger hus samtidlig som de gifter seg, og får tydligvis ikke det bryllupet de ønsker seg, og det skal det da vitterlig klages over konstant Ønskelisten vår, har vi fått hørt var som kopiert fra et annet bryllup vi var invitert i - i fjor.. Det skal klages, og ALT skal kommenteres... Nei, alt er bare slitsomt.. Er ikke lett å være brud.. Glad jeg skal gifte meg bare en gang.. Tusen takk til alle dere som er så snille her inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 9. mars 2009 #573 Del Skrevet 9. mars 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutten Skrevet 9. mars 2009 #574 Del Skrevet 9. mars 2009 huff, jeg mangler ord jeg, for jeg trodde faktisk ikke det var mulig å være sånn som søskenbarnet ditt. Ser dere strever med en del andre ting i forbindelse med bryllupet også, og skjønner godt at det er vanskelig å planlegge når alle andre synes det dere gjør er feil. Dere må huske på at det er deres dag, og prøve å ikke bry dere om hva andre sier. (vet det er vanskelig) Og så må jeg legge til at jeg er enig i at du får si til søskenbarnet ditt at hun ikke er velkommen i brudekjole. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #575 Del Skrevet 9. mars 2009 huff, jeg mangler ord jeg, for jeg trodde faktisk ikke det var mulig å være sånn som søskenbarnet ditt. Ser dere strever med en del andre ting i forbindelse med bryllupet også, og skjønner godt at det er vanskelig å planlegge når alle andre synes det dere gjør er feil. Dere må huske på at det er deres dag, og prøve å ikke bry dere om hva andre sier. (vet det er vanskelig) Og så må jeg legge til at jeg er enig i at du får si til søskenbarnet ditt at hun ikke er velkommen i brudekjole. Har hatt en liten trøsteprat med pappa nå, han sa at ingen skulle få ødelegge dagen vår, og at hvis hun kom i hvit brudekjole på dagen vår så skulle da han si i fra om ingen andre gjorde det... Når det gjelder middag var han enig med oss, det var vår dag og det va vi som bestemte, ser igjennom kokebøker og leter på nettet nå for å sette sammen en meny som passer og som er enkel å få til.. Har vært innom indrefilèt som er helstekt med urter, samt fløtegratinerte poteter og grønnsaker Peppersaus / Bearnaise - Godt skal det bli uansett og jeg puster litt lettet ut da jeg har flere i familien som kommer til å si i fra til henne, slik at hun ikke skal ødelegge bryllupet vårt. Jeg tror jammen jeg begynner å glede meg litt igjen til den store dagen :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. mars 2009 #576 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er bra, man skal jo glede seg til en så stor dag! Men skjønner at du har hatt litt problemer med det en stund.. Hva med å si til kusina di at hun er i ferd med å ødelegge hele lysten din til å arrangere et stort bryllup, så du har mest lyst til å gjøre det i all enkelhet istedet? (Kobla forresten ikke før nå at det var snakk om samme dama som fortalte dattera at hun kunne ordne håret ditt. Hun der altså!! ) Vi skal også ha indrefilet, og muligens fløtegratinerte poteter også. Nam nam! Det er faktisk ikke opp til alle og enhver å legge seg opp i menyen, gjestelista osv! Nei, stå på du! Det virker jo som du har god støtte i foreldrene dine, om ikke annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #577 Del Skrevet 9. mars 2009 Det er bra, man skal jo glede seg til en så stor dag! Men skjønner at du har hatt litt problemer med det en stund.. Hva med å si til kusina di at hun er i ferd med å ødelegge hele lysten din til å arrangere et stort bryllup, så du har mest lyst til å gjøre det i all enkelhet istedet? (Kobla forresten ikke før nå at det var snakk om samme dama som fortalte dattera at hun kunne ordne håret ditt. Hun der altså!! ) Vi skal også ha indrefilet, og muligens fløtegratinerte poteter også. Nam nam! Det er faktisk ikke opp til alle og enhver å legge seg opp i menyen, gjestelista osv! Nei, stå på du! Det virker jo som du har god støtte i foreldrene dine, om ikke annet! Jeg sitter nå tenker ut menyen, tror dette skal bli kjempegodt. Forrett : Spekeskinke og melon Hovedrett: Helstekt indrefilet av okse med urter, servert sammen med fløtegratinerte poteter eller pomme "noisettes", bearnaise eller peppersaus og grønnsaker. Dessert: Hjemmelaget is med lune bær Ååå nå ble jeg sulten nå Ja, jeg er så inderlig glad for at de støtter meg og hjelper meg. Jeg har vært nedfor å lei meg hele helgen pga de tåplige påfunnene hennes.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. mars 2009 #578 Del Skrevet 9. mars 2009 Oh, det var menyen sin det! Jeg synes fløtegratinerte er mer "fest" enn pommes noisettes, men det er jo min mening. Hvis dere går for fløtegratinerte ville jeg nok valgt peppersaus, siden det kan bli litt "grøtete"/mektig med bearnaise til fløtepotetene! Jeg må visst bare komme meg ut fra boka di, for nå ble jeg alvorlig sulten her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #579 Del Skrevet 9. mars 2009 Oh, det var menyen sin det! Jeg synes fløtegratinerte er mer "fest" enn pommes noisettes, men det er jo min mening. Hvis dere går for fløtegratinerte ville jeg nok valgt peppersaus, siden det kan bli litt "grøtete"/mektig med bearnaise til fløtepotetene! Jeg må visst bare komme meg ut fra boka di, for nå ble jeg alvorlig sulten her! Enig Mazilla, fløtepoteter og peppersaus it is :hoppe: NAM :spise: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. mars 2009 #580 Del Skrevet 9. mars 2009 Hvis du stryker kusina di fra gjestelista, så får du en plass til overs. Jeg melder meg frivillig til å ta plassen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg