Gå til innhold

Syk av turnusjobbing,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen flere som jobber 3 delt turnus her? Hvordan takler dere det?

Jeg har jobbet i turnus i nesten et år snart, har aldri vært så mye syk etter jeg begynte med det.

Etter hver nattevakt er jeg helt ødelagt, og må bruke en uke på å komme meg. Noe som gir mye sykefravær.

Totalt utslitt og skjelven.

Bytter heldigvis jobb snart, til dagstilling. Lurer bare på om andre sliter seg ut på dette?

Må legge til at jeg har store søvnproblemer, og sover minimalt i perioder. Når en i tillegg har turnus ødelegger det fullstendig for søvnen.

Nå ligger jeg igjen i senga og er totalt utslitt etter nattevakt. Svimler, nakke/hode smerter, kvalme og helt uten energi.

Virker ikke som andre på jobben sliter så mye som jeg gjør. Men en ting er sikkert- jeg skal aldri mer jobbe turnus.

Jobber forøvrig på en plass hvor det er veldig arb. press og høye krav. Aldri godt nok. Jobber i helsevesenet.

Setter pris på litt innspill her.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke jobbet turnus, men jeg har jobbet skift. Og aldri vært så fullstendig utslitt og kronisk hanglete. Stress og høye krav hjelper ikke i det hele tatt.

Det er ikke bra for kroppen å holde på sånn i det hele tatt, den er ikke laget for det og det merker man. Noen takler det sikkert bedre/dårligere enn snittet, men det er ingen som har godt av å jobbe på denne måten.

Gjest *gjest*
Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen der.

Jeg har jobbet turnus en periode, men det var ikkenoe for meg i det hele tatt.

Er som du sier, ble totalt utslitt, spessielt etter nattvakter, tok mange dager før jeg kom meg igjen. Fikk ikke i meg ordentlig med mat ellernoe, så alt ble bare surr.

Og når jeg jobbet kveld, og dagvakt dagen etterpå, fikk jeg hvertfall ikke sove på kvelden, lå bare å "ventet" på at jeg skulle på jobb igjen.

Jeg er bare 20 år og man skulle jo tro at jeg skulle tåle sånt, som er så ung. Men tydeligvis ikke. Bare jeg som er lat og pingle? :/

Dessuten liker jeg ikke å jobbe kveld og natt generelt.

Jobber i barnehage nå, og jobber fra 8-16. Synes det er helt topp i forhold.

Men bra noen liker å jobbe turnus også, ingen er jo like :) Men har hvertfall funnet ut at det ikke er noe for meg.

Skrevet

Jeg har jobbet mye turnus. Aldri vært et problem. Liker å kunne jobbe til forskjellige tider.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...