Gå til innhold

Når man ikke har tillit til behandler lenger

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får behandling for angst. Sitter å forteller om hvordan jeg har det og merker at behandler begynner å bli mistenksom til det jeg sier. Hun begynner å insuniere at jeg har meneskelige egenskaper som ikke stemmer i det hele tatt. Jeg blir lei meg fordi jeg endelig har klart å sette ord på mye av det jeg sliter med. Men hva om behandler ikke har tillit til meg, hvordan kan samarbeidet fortsette. Jeg ønsker ikke å gå til noen som tillegger meg egenskaper jeg ikke har. Hun burde kjenne meg såpass etter mange år i terapi.

Litt rotet dette her. Håper noen kan komme med gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da kutter du ut den behandleren.En behandler som ikke tror på deg eller som stigmatiserer deg er det bare å kutte ut. :)

Skrevet

Kan du ikke ta det opp med behandleren? Fortell hvordan du opplever det. Om du synes det er vanskelig å ta opp kan du jo evt. skrive det ned i forkant. Kommunikasjon er aldri bare enkelt, og behandleren vil deg vel vel etter å ha samarbeidet med deg i mange år? Om det er diagnosen du er uenig i kan du jo ta det opp med behanlderen, og evt. få hjelp med en second opinion.

Hva vil du tjene på og tape på ved å fortsette, og hva vil du tjene på og tape på ved å slutte/bytte behandler?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...