Gjest Løve66 Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Hva er andres erfaring med svartid fra kundeservice på henv. via kontaktskjema/mail til divers teleselskaper eller andre; f.eks. Telenor, Ventelo, Bellit, OneCall, NetCom, Canal Digital etc.?? Jeg synes det tar utrolig lang tid å få svar - til tross for at man får en autoreply fra flere av dem om at de garanterer svar innen f.eks. èn, to eller tre dager så går det ofte mange flere dager enn det. Og når de først svarer så er noen ganger svaret litt "god dag mann økseskaft" - de gad liksom ikke lese spørsmålet før de svarte ser det ut til, hvilket betyr at jeg må sende nytt spørsmål tilbake. Da går det ytterligere mange dager før nytt svar kommer. Vel - noen ganger får jeg faktisk svar på det jeg spør om, men jeg synes likevel det generelt går fryktelig lang tid - både ved første gangs henvendelse og evt. oppfølging av saken. Kan noen ganger virke som de SKAL bruke lang tid på å svare for å virke mer busy. Ja - jeg vet at de fleste har et tlf.nr. man kan ringe, men for det første gidder jeg ikke alltid å sitte å vente på svar (for det tar som regel lang tid før de svarer på tlf. og!!), for det andre kan det ofte være greit å ha et skriftlig svar for å ha noe å gå tilbake på siden.
vana Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg har jobbet i kunderservicebransjen, og vi hadde max 3 dager svarfrist på mail, en uke på brev og faks. Telefonen skulle vi ta på max. 20 sekunder. Men selvfølgelig, forskjellige kundeservicesenter har forskjellige svartider, og i travleperioder ligger man ofte på etterskudd (som i andre bransjer) Men får du ikke svar - ring, og be dem svare deg skriftlig. Skal da ikke være noe problem det.
Gjest Gjest Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Min erfaring er som din. I de fleste tilfellene får jeg aldri svar, og de som sender svar sender dette etter vinter og vår, og da svarer de ikke på spørsmålet engang... Canal Digital har jeg sendt mail til flere ganger (som de oppfordrer til å gjøre på kontaktsiden sin!). Jeg har bare fått svar én gang, det var en måned (!) etter jeg sendte meldingen. Og svaret var helt i tåkeheimen. Jeg hadde skrevet "Jeg har prøvd å gjøre x". Svaret var "Prøv å gjøre x". Takk skal du faenmeg ha... Det er mye lettere å bare ignorere en mail enn en kimende telefon, ser det ut for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå