Gjest Utlogget bruker Skrevet 9. oktober 2008 #1 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er en frisk jente midt i 20 årene som for 6 mndr siden sluttet med hormonprevensjon etter 10 år på ppiller og til slutt p-ring. (Vi prøver "passivt" å bli gravide) Jeg har alltid hatt veldig greie menstruasjoner. 3 dager med lette blødninger, den første dagen kraftigst og da gjerne ganske vondt, de to neste dagene blør jeg noe på formiddagen, mindre om kvelden og så og si ingenting om natten. Sånn begynte det oss denne syklusen, fredag-søndag med helt normal mens. Ganske kraftige mens-smerter på fredag, men ingenting unormalt. Mandag kveld hadde jeg sex med samboeren, og etter dette blødde jeg noe om natten og tirsdag formiddag. Tirsdag kveld hadde vi også sex, etter dette blødde jeg også bittelitt om natten, men ikke mer en noen "dråper" i et truseinnlegg. Onsdag kveld begynte jeg spontant å blø kraftig uten noe smerter eller "symptomer" på forhånd, og har blødd kraftig i natt og i morges. Mye mer enn jeg bruker ved menstruasjonen. Er dette noe jeg bør gå til lege med eller bør jeg bare avvente og se om det stopper av seg selv? Kan dette ha vært en spontanabort når jeg hadde "normal mens" først? Kan det bare være at kroppen ikke er "seg selv" igjen 6 mdnr etter jeg stoppet med hormonprevensjon?? Syns det er litt hysterisk å gå til legen når jeg ikke har vondt og det ikke har vart lenger, men blir litt bekymret også...
Pityriasis Skrevet 9. oktober 2008 #2 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er en frisk jente midt i 20 årene som for 6 mndr siden sluttet med hormonprevensjon etter 10 år på ppiller og til slutt p-ring. (Vi prøver "passivt" å bli gravide) Jeg har alltid hatt veldig greie menstruasjoner. 3 dager med lette blødninger, den første dagen kraftigst og da gjerne ganske vondt, de to neste dagene blør jeg noe på formiddagen, mindre om kvelden og så og si ingenting om natten. Sånn begynte det oss denne syklusen, fredag-søndag med helt normal mens. Ganske kraftige mens-smerter på fredag, men ingenting unormalt. Mandag kveld hadde jeg sex med samboeren, og etter dette blødde jeg noe om natten og tirsdag formiddag. Tirsdag kveld hadde vi også sex, etter dette blødde jeg også bittelitt om natten, men ikke mer en noen "dråper" i et truseinnlegg. Onsdag kveld begynte jeg spontant å blø kraftig uten noe smerter eller "symptomer" på forhånd, og har blødd kraftig i natt og i morges. Mye mer enn jeg bruker ved menstruasjonen. Er dette noe jeg bør gå til lege med eller bør jeg bare avvente og se om det stopper av seg selv? Kan dette ha vært en spontanabort når jeg hadde "normal mens" først? Kan det bare være at kroppen ikke er "seg selv" igjen 6 mdnr etter jeg stoppet med hormonprevensjon?? Syns det er litt hysterisk å gå til legen når jeg ikke har vondt og det ikke har vart lenger, men blir litt bekymret også... Du har ikke smerter eller andre symptomer, men en kraftig blødning "på slutten" av en normal menstruasjonsperiode og lurer på om du burde gå til lege med dette. Skjønner at du blir litt bekymret. Blod i store mengder er jo skremmende! Selv om man som kvinne er "vant" til å ha mensen, så blir jeg også litt skjelven når jeg plutselig blør mer enn ellers. Som regel er dette likevel normalt. En kan ha "menstruasjonsforstyrrelser" opp i et år etter en slutter med hormonprevensjon. Det kan være det dette er et uttrykk for. En spontanabort KAN det ha vært, men da må det være en alternativ forklaring for blødningen dagene i forkant. Tror jeg hadde tippet på menstruasjonsforstyrrelseteorien. :-) Jeg ville nok ikke bestilt en legetime for dette. Men så vet jeg heller ikke hvor store mengder blod det her er snakk om eller kjenner til andre aspekter av din helse. Hvis du er veldig usikker skader det jo ikke å bestille en legetime og få en GU. Kan være greit uansett om du planlegger graviditet i nærmeste fremtid. Men synes ikke varsellampene burde lyse pga denne blødningen, mest sannsynlig er alt helt normalt. - Snart ferdig lege-
Gjest TS Skrevet 9. oktober 2008 #3 Skrevet 9. oktober 2008 Takk for langt og godt svar Har roet meg ganske mye etter jeg skrev det første innlegget, selv om jeg fortsatt blør like mye (har brukt 10 store tamponger i dag, i motsetning til de 4 normale jeg vanligvis bruker på en dag med mensen). Har hatt litt småvondt innimellom, men regner med at dette bare er en forstyrrelse pga hormonene som jeg ikke lenger tar. Har aldri hatt mensen lenger enn max 4 dager i strekk, og imorgen har det vært 8 dager, men det er jo uansett ikke så veldig lenge. Ser det nok an til over helgen, og om det ikke har gitt seg til da får jeg kontakte lege. Føler meg jo frisk ellers, men ble litt redd på morgenen før jeg fikk "tenkt meg om"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå