Gå til innhold

Bryllup under planlegging!


Gjest Arhirwen

Anbefalte innlegg

Gjest Ingrid BN

Etter å ha surfet gjennom mange bryllupsdagbøker her inne, og drømt meg helt bort, kan jeg nå lage min HELT EGEN dagbok!

:strix:

Kan fortelle litt om oss først:

Min fremtidige mann er 29år i skrivende stund, og runder 30 i 2009. *skummelt* Jeg er 22 år, og har noen år igjen til rundt tall! :jepp:

Jeg studerer til en bachelor i markedsføring og jobber ved siden av, mens min fremtidige mann (thjihi!) er i fast jobb innen databransjen.

Tilsammen er vi 5 medlemmer i familien vår, bestående av oss to, en hund og to katter. Hektisk, men fantastisk! :)

Nok tørr info!

--

Frieriet var det herren som stod for, da han kom hjem fra jobb med et brev som inneholdt en aldri så liten kjærlighetserklæring! :rødme:

Helt nederst i brevet sto det fantastiske spørsmålet som gjorde meg mo i knærne:

'vil du gifte deg med meg?' Aww!!

Så dro vi sammen ut og valgte ut ringer, og når vi kom hjem igjen satte han seg på kne og fridde ordentlig!! :hoppe:

--

Historikken bak datovalget er som følger:

Vi møttes første gang på datoen 22. og herren fridde 23. Og da passet det perfekt med at 21. august er en lørdag! :)

Og når det gjelder årstallet, så er det dette året jeg er ferdig med min utdanning og det er starten på et nytt liv i den virkelig voksne verdenen. Derfor blir hele 2010 litt symbolsk, og hvorfor ikke gifte oss i samme år? :D Og kanskje kjøpe hus også! *drømme seg helt bort*

--

Selv om det er en god stund til bryllupet blir en realitet, har vi bestemt oss for å gjøre mye ut av denne dagen. Det krever en del planlegging og ikke minst penger, og da har vi god tid til både sparing, dagdrømming og diskutering.. :rolleyes:

--

Vi gleder oss masse begge to!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ingrid BN
Gratulerer med kommende bryllup. Hyggelig med flere 2010-bruder her :vinke:

Takk takk! :)

Føler på meg at 2010 blir et bra år! :Nikke: Gratulerer du også, Tusle! Når er din dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

I går kveld fant min kjære og jeg ut en ting vi absolutt MÅ gjøre i bryllupet! Thjihi!! :D

Siden det skal være hemmelig for alle gjester, må jeg bare få lufte det her! Hehe..

Etter inspirasjon fra andre tråder om bryllup og brudevals (og alternative former for vals), ble vi sittende å se på filmer på YouTube.

Siden vi begge suger i brudevals og andre danser, fant vi ut at dette må vi jo bare utnytte! :fnise:

Derfor har vi blitt inspirert av andre brudepar på YouTube, og skal ha litt ulike innslag av sanger i "valsen".. *humrer*

Her er et eksempel:

Vår dans blir noe i samme dur, men med en annen start. Vi kommer mest sannsynlig til å starte med en ordentlig, klassisk brudevals-sang der vi kløner noe sinnsykt med å finne riktig posisjon og trinn.

Så får vi til et par gode trinn før alt eksploderer i form av en heavy-metal sang. Så kommer det litt Backstreet Boys og mange andre forskjellige sanger etterhvert.. Hihi! (kyllingdansen for eks? :) )

Tror vi får et par sjokka fjes ved å gjøre dette, samt en flokk som vil vri seg på gulvet i latter! :bolledeig: Vi er heldigvis ingen høytidelig familie, så tror dette vil falle i smak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

I natt drømte jeg et eller annet om bryllupet, men jeg husker ikke hva det var! :forvirret: Men det var ihvertfall en god stemning, så drømmen var ihvertfall positiv! *ler*

Ble sittende å fable litt med ei veninne på telefonen i går om alt fra utdrikningslag til selve bryllupsfesten. Denne veninnen kunne jeg gjerne tenkt meg som forlover, men har ikke sagt noe ennå.. Er det dumt å spørre om slikt ca. 2 år før bryllupet?

Hun er veldig lik meg når det gjelder planlegging og sånt, og gjør ting VELDIG ordentlig.. Alt hun gjør er aldri halvhjerta!

Det sprøeste er vel at vi har kjent hverandre i ca 1,5 år! Men vi har vært som erteris siden den dagen (vi studerer sammen). Det morsomste er at hun er 12 år eldre enn meg! :fnise: Nå er jo jeg litt mer voksen/moden enn andre 22-åringer også da, og har alltid fungert best med eldre mennesker. Min fremtidige mann er jo 7 år eldre. Hehe..

Men altså, det jeg lurer på, er hvor tidlig man pleier å velge forlover? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ingrid BN
19.06.2010 er vår dato :hjerte:

Deilig å ha bryllupet om sommeren!

Det er litt stilig å ha vinterbryllup også, men har på følelsen av at det blir mye mer planlegging med tanke på varme klær, værforbehold osv.

-----

Siden forrige innlegg fikk jeg bestemt meg for å spørre hun veninnen min om å være forlover. Møtte henne i går, og viste henne rett og slett det inlegget her, der jeg forteller om henne, uten å si noe mer enn at hun måtte lese det.

Hun ble helt rørt og i ekstase! :danser: Veldig moro å få den reaksjonen! :) Så derfor er nå forlover for meg selv i boks! Min fremtidige mann tar det hele med stoor ro og tar ting når det nærmer seg. Hehe..

Det jeg ihvertfall er sikra med å ha henne som forlover, er at alt går slik det skal gå. Gleder meg virkelig til å se henne i action med utdrikningslag osv! Hihi! :) Og vi har blitt enig om at vi ikke skal ha noe slag 'utdritning' - for jeg har null interesse av å stå utkledd som et eller annet snodig midt på bytorget og synge/dele ut bananer eller hva annet fiffig som kan komme opp.

Så jeg får mest sannsynlig en jentefest, noe jeg er storfornøyd med, men hva som skal skje og hvilke aktiviteter som skal gjennomføres - det vil tiden vise! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: til bryllupsdagbøkene!!

Og gratulerer med forestående bryllup! Veldig romantisk og fint frieri da... :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
:velkommen: til bryllupsdagbøkene!!

Og gratulerer med forestående bryllup! Veldig romantisk og fint frieri da... :hjerter:

Tusen takk! :)

Ja, det var et veldig koselig frieri ja! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN

Har ikke blitt så mye planlegging den siste uken pga skolearbeid og diverse. Fikk forresten bestått på en midt-eksamen i pristeori! (priselastiteter, monopol-priser, frikonkurransepriser osv) :danser:

Har fortsatt ikke kommet noe lenger med selskapslokale. Men begynner å helle mer og mer over til caterigbyrå som også har servitører og kokker. Vil gjøre minst mulig selv denne dagen, og vil heller ikke at andre i familiene skal styre så voldsomt! Kakebaking osv kan de gjerne gjøre, men tenker med på det å "bruke" veninner o.l. som servitører. Hadde vi hatt en mesterkokk i familien, så hadde det blitt litt annerledes. Hehe..

En annen ting - som egentlig er litt sprøtt/morsomt eller hva som passer best - er at vi har begynt å fantasere om en smårolling..! Eller, vi har begge vært klare i ganske mange år nå, men vi har alltid hatt tanken om at jeg skal gjøre ferdig skolen først.

Men så satt denne tanken seg litt for godt fast i hodet mitt, og jeg begynte å sjekke eventuelle støtteordninger gjennom Lånekassen osv. Og det var egentlig ikke så dumt! Dessuten er man mer fleksibel mtp forelesninger enn med en jobb. (tenker her på egenmeldingene som det er begrenset antall av i året osv)

Når jeg hadde funnet ut av dette, sa jeg det til min fremtidige mann - og jeg holdt på å få sjokk: han var helt enig, og at det ikke var en så dum ide! :hakeslepp:

Så det som skjer nå da, er at jeg slutter på pillen og så ser vi hva som skjer.... :sjenert: :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bryllupsdagbok!

Jeg er jo bare SÅ treig med å finne ut av slik :sjenert: Etter å ha lest din så tror jeg jammen jeg må lage meg en jeg også.. hihi..

Så koselig at dere er begynt å tenke på småttiser, men hvordan blir det i forhold til skolen din? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid BN
Grattis med bryllupsdagbok!

Jeg er jo bare SÅ treig med å finne ut av slik :sjenert: Etter å ha lest din så tror jeg jammen jeg må lage meg en jeg også.. hihi..

Så koselig at dere er begynt å tenke på småttiser, men hvordan blir det i forhold til skolen din? :klø:

Takk takk!

Du må opprette en du også - morro å lese i detaljer hva som skjer fremover mot bryllupet!

Nå er jeg på 2. året av en bachelorgrad (er ferdig med skolen 2010), og har fundert litt på hvordan vi skal gjøre det både økonomisk og skolemessig om jeg blir gravid. Må sjekke ut litt nærmere hvordan støtteordninger og slikt er, og om jeg eventuelt kan ta noen enkeltfag gjennom et permisjonsår.

Det beste hadde vært om jeg kunne tatt noen fag det første året til babyen, og så fullført bachelorgraden i løpet av 2010/2011. Men tror jeg må ha full permisjon for å få støtte fra Lånekassen.

Men det undersøker jeg ikke før det eventuelt blir aktuelt! :) Det ordner seg alltid uansett! ;)

Blir det ikke barn i løpet av starten på 2009, så må vi nok nesten ta en pause i prøvingen tror jeg.. For jeg vil absolutt ikke sitte i knipa der jeg er ferdig med skolen men ikke har jobb. Det eneste jeg får av støtte da er engangsbeløpet fra NAV på 33.000kr eller noe sånt. Og DA går økonomien i dass.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...