Gjest Gjest_sandy_* Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er ei jente på 21 år som er litt, ok GANSKE engstelig nå.. Det er et eller annet med hjertet mitt, det dunker normalt også plutselig dunker det et HARDT slag, hele tida...foregått i 3 dager nå..er så reeeeedd. En lege sa til meg når jeg var midre(jeg har traktbryst- som betyr at brystbenet er litt bøyd innover) at siden jeg hadde det kunne det bety at hjertet mitt lå litt lengre til siden enn normalt og at det kunne være farlig. MEN han sjekka meg ikke noe mer og jeg har tenkt på det i flere år før jeg da spurte fastlegen min om det va farlig og hun sa NEI! men jeg er også bekymra fordi at jeg har hatt et utrolig usunt kosthold(chips og brus all day long)i 7 år ca. og det tærer vell på det også?jeg er ikke overvektig(heller på grensen til undervektig), men burde jeg bestille en legetime?:S
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Noen ganger kan hjertet dunke urytmisk så det føles ubehagelig pga diverse mineralmangler. Jeg merker i hvert fall rar hjertebank om jeg mangler jern f eks. Hvis du har usunt kosthold kan det medvirke til at du mangler forskjellige ting kroppen trenger. Du bør ta en tur til lege for å få tatt blodprøver som måler nivå på vitaminer, jern etc, og nevne symptomene du har; det kan jo skyldes andre ting også.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Bestill en legetime og be om å få sjekket elektrolyttene dine, altså salter og sporstoffer. Blant annet kalium er viktig for at hjertet og muskler skal fungere optimalt. Du kan også be om at legen tar en EKG i samme slengen for å utelukke at du har hjerterytmeforstyrrelser. Men ellers er hjertebank og det å kjenne på litt uregelmessigheter, harde slag, at det hopper over eller slår fortere noen ganger, ganske normalt. Og som oftest er det ingenting galt heller. Det bare skjer. Usunt kosthold kan gjøre at du mangler en del essensielle vitaminer og mineraler som kroppen din trenger, og dermed også trenger for at muskler og hjertet skal fungere optimalt. Alt dette kan man finne ut av ved en enkel blodprøve. Bestill en time du. Blir du veldig redd sier du nettopp det og ber om en akuttime. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå