Gå til innhold

Kyssesyken ><


Fremhevede innlegg

Gjest Krissaomg
Skrevet

Heihei,

Jeg er ei jente på snart 18 år som har blitt diagnosert med kyssesyken.

Har gått syk snart i 5 uker nå, og har først nå for en halv uke siden blitt diagnosert med kyssesyken. Har vært hos legen før dette og sa til og med at jeg trodde det var kyssesyken, men legen påsto at det ikke var det. Har også fått medisiner som er farlige for meg og som også er noe av grunnen til at jeg nå har så høye lever og milt verdier. Legen har derfor gitt meg beskjed at jeg skal slappe helt av og ikke slite meg ut osv.

Det som er nå, er vel det at nå som jeg føler meg så som så og klarer å stå oppreist på beina, så føler jeg meg ganske rastløs. Jeg er ikke vant til å gjøre ting hele tiden eller å være i aktivitet hele tiden, men jeg er vant til at jeg kan gå ut å ta en liten spaserstur eller dra på besøk, dra ut å fotografere o.l når jeg vil. Dette kan jeg da ikke nå, så jeg vet ikke helt hva jeg skal ta meg til..

Klaging til side, er det noen som har noen smarte forslag til noen innendørs aktiviteter som ikke kommer til å slite meg helt ut ? hehe.

Kan si jeg føler meg litt for negativ til å finne noen selv. Har funnet ut hva jeg skal i dag da.. Skal bake snickers-kake og besteforeldrene kommer på besøk, så det blir koselig :D

Men er litt vanskelig å finne ut hva man skal gjøre når man er alene hjemme..

Igjen, forslag er absolutt godt tatt imot :D!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese, høre lydbok, se tv/film, surre på nett, spille på nett, invitere venninner på besøk, legge kabal, prøve å løse Rubiks Kube.

Gjest Krissaomg
Skrevet
Lese, høre lydbok, se tv/film, surre på nett, spille på nett, invitere venninner på besøk, legge kabal, prøve å løse Rubiks Kube.

Takk for forslagene :D !

Skrevet

Huff, det er ikke morsomt, nei. Jeg hadde selv kyssesyken da jeg var 17, og det var en slitsom tid. Jeg var vant til å være veldig aktiv, og det var et slag å omtrent ikke kunne bevege seg utendørs.

Men jeg husker at jeg ble ram på strikking hvertfall. I tillegg til at jeg leste mye. Spilte veldig mye piano. Skrev. Sydde en del (klær og vesker). Til tross for at jeg var veldig sliten, blomstret kreativiteten av å måtte holde seg så mye i ro.

Ellers har du jo internett. Om jeg var syk i dag, ville jeg sikkert surfet meg i vei gjennom diverse nettforum bl.a. I tillegg kan du se på filmer og serier, eller be venner om å låne deg, hvis du ikke har så mange.

Det er hvertfall viktig at du faktisk tar det rolig. Jeg ble etter hvert så rastløs at jeg drev med ting jeg ikke burde drevet med, som for eksempel at jeg syklet av gårde til venninner når jeg burde ha blitt kjørt eller bedt dem komme til meg. Det førte til at jeg fikk et tilbakefall, og at jeg var sammenhengende syk i mange måneder. Så vær flink, og ta det med ro, så går det over til slutt. :)

Gjest Krissaomg
Skrevet
Huff, det er ikke morsomt, nei. Jeg hadde selv kyssesyken da jeg var 17, og det var en slitsom tid. Jeg var vant til å være veldig aktiv, og det var et slag å omtrent ikke kunne bevege seg utendørs.

Men jeg husker at jeg ble ram på strikking hvertfall. I tillegg til at jeg leste mye. Spilte veldig mye piano. Skrev. Sydde en del (klær og vesker). Til tross for at jeg var veldig sliten, blomstret kreativiteten av å måtte holde seg så mye i ro.

Ellers har du jo internett. Om jeg var syk i dag, ville jeg sikkert surfet meg i vei gjennom diverse nettforum bl.a. I tillegg kan du se på filmer og serier, eller be venner om å låne deg, hvis du ikke har så mange.

Det er hvertfall viktig at du faktisk tar det rolig. Jeg ble etter hvert så rastløs at jeg drev med ting jeg ikke burde drevet med, som for eksempel at jeg syklet av gårde til venninner når jeg burde ha blitt kjørt eller bedt dem komme til meg. Det førte til at jeg fikk et tilbakefall, og at jeg var sammenhengende syk i mange måneder. Så vær flink, og ta det med ro, så går det over til slutt. :)

Ja, jeg vet.

Jeg må også være ekstra forsiktig fordi jeg har ganske så høye lever og milt verdier og hovene organer. Men jeg skal gjerne teste ut noe av dette dere har foreslått :D ! tusen takk !

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_helene_*
Skrevet

uff, da!!

jeg hadde kyssesyken i vår.. først var jeg hjemme i tre uker, men legene påsto det bare var halsbetennelse.. så fikk vi svar fra oslo men diagnose kyssesyken!! jeg var nettopp fylt 13 og i full trening til trøndersvøm!! jeg var hjemme i tilsammen 2 måneder!! jeg gjorde ikke noe skolearbetd heller..

det eneste jeg gjorde var data, tv og leste bøker

Skrevet

Jeg har hatt kyssesyken siden april/mai. Vi fant ikke ut at det var kyssesyken før i starten av august. Fikk også beskjed om at dette ikke var kyssesyken. Jeg var sikker bare allergisk. Da jeg smitta kjæresten min fortsatte de å si at jeg antagelig bare var allergisk, men at jeg kanskje hadde hatt en liten forkjølelse. Ble sendt hjem fra legen 8 ganger mellom mai og august med beskjed om å ta smertestillende, allergitabletter og nesespray, og holde senga til jeg ble frisk.

Da vi fant ut at det var kyssesyken gjorde de ikkenoe mer. Fikk bare lege erklæring om at jeg skulle være i minst mulig aktivitet.

Jeg er fortsatt syk. Så det kan nok ta en stund før du blir frisk igjen.

Jeg har brukt tiden til å strikke ullsokker. Eneste aktiviteten jeg kan gjøre uten å bli sliten for fort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...