Gjest M Skrevet 8. oktober 2008 #1 Skrevet 8. oktober 2008 Mandag hadde jeg et kraftig migreneanfall. Lå rett ut, oppkast og jeg tror det må være den verste migreneanfallet jeg noen sinne har hatt. Har slitt med spenningshodepine siden jeg var liten jente og nå de siste åra har det utviklet seg til migrene. De dagene etter migreneanfallet nå har jeg hatt en ubeskrivelig vond følelse i nakken, hodet og ved halsen. Ikke inni halsen, men "rundt" hvis jeg kan si det slik. Dette er spesielt vondt hvis jeg ligger, da får jeg et utrolig trykk oppe i hodet. Det kan nesten kjennes ut som bihulebetennelse. Det gjør vondt å bøye nakken til sidene og jeg kjenner det durer oppi topplokket på grunn av det vonde trøkket som er der. Noen som har opplevd det samme?? Jeg skal ringe legekontoret i morgen, for det er stengt nå. Men håper det er noen som kan svare meg i mellomtiden, for nå begynner jeg å bli litt bekymret siden det er så vondt. Jeg gruer meg til å sove om natten og jeg gruer meg til å våkne fordi uansett hvordan jeg ligger så våker jeg med at det er ekstra vondt.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #2 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er også plaget med migrene, og opplever det samme som deg, jeg kjenner ett forferdelig trykk i hodet, som en bihule betennelse ol. Jeg fikk migrene tabletter som smelter på tungen som gjör at blodårene i hodet minsker, de må taes når du kjenner symptomene komme snikende. Det hjelper!
Gjest M Skrevet 8. oktober 2008 #3 Skrevet 8. oktober 2008 Jeg er også plaget med migrene, og opplever det samme som deg, jeg kjenner ett forferdelig trykk i hodet, som en bihule betennelse ol. Jeg fikk migrene tabletter som smelter på tungen som gjör at blodårene i hodet minsker, de må taes når du kjenner symptomene komme snikende. Det hjelper! Hei, takk for svar! Hvor lenge etter kjenner du det trykket i hodet? Jeg hadde migreneanfallet på mandag og det trykket i hodet blir bare verre for hver dag. Nå er det to dager siden jeg hadde migrene. Hva heter tablettene dine? det fins mange forskjellige typer. skal snakke med legen min om det i morgen.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2008 #4 Skrevet 8. oktober 2008 Stive nakkemuskler er det som slår meg. Det er en kjent sak at stiv nakke kan gi migrene og motsatt. Kjenner godt til det selv. Jeg prøver meg fram med muskelavslappende når jeg kjenner at det verker i nakken og trykk i bihulene slik du beskriver. Når du skal sove er det viktig å finne en god stilling, unngå å ligge på magen, det gjør bare vont verre. Sørg for at puten gir god støtte for nakken. Min beste løsning når nakken slår seg så vrang er fysioterapi. Jeg går til en som er spesialist på nakke, rygg og skulderlidelser. Det hjelper ihverfall for min del. Av medisiner finnes det en god del på markedet. Tror Imigran er den vanligste. Den får ihverfall i flere former, stikkpiller, nesespray, tabelletter osv... To andre er Relpax og Naramig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå