Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2008 #41 Skrevet 10. oktober 2008 Denne kan jeg skrive under på. Koldtbord for meg er eggerøre og laks og jeg har ingen peiling på hva annet man kan ha .. Denne tanken er god syns jeg. Så heldig du er som har en bror som er kokk, kanskje jeg kan leie han inn? :ler: Aioli, pesto og godt brød på bordene var jammen lurt *noterer ned* Denne ideen stjeler jeg hvis det er ok.. Det finnes jo mange retter man kan ha på en slik buffet. Eksempler er: Biff Creole Pestomarinert ytrefilet Lammefilet med sopp Helgrillet lam eller gris Spansk grytestek Blackened svinefilet Spyd med svin og scampi Lammekoteletter med Taboulè Afgansk lammerett med spinat Provencalsk lammestek Grillede koteletter med mangosaus Hotte kjøttboller Finn bare ut hva du liker Pass bare på å ikke ha for mange varme retter.
MiAmore83 Skrevet 10. oktober 2008 #42 Skrevet 10. oktober 2008 Ah, dere er gull! Vi har også vært litt i "tvil" ang det med koltbord vs servering ved bordet. Men , vi velger nok helt sikkert koltbord nå, etter å ha fått så mange gode tips og råd her. Jeg ville blitt kjempestressa av å ha 15 uproffe servitører rundt meg under middagen, og alt det kaoset det også følger med. (servering og hanting av tomme tallerkner og søppel x4) ++ Lager en ny tråd hvor vi som skal ha koltbord kan samle oppskrifter på f.eks salater, dressinger og ellers andre måter å lage/tilberede mat til koltbord på. Jeg kommer til å lage mye av dette selv, og også sette vekk enkelte elementer til mamma, svigermor, venninner og bestemor! Billigere enn 3retters, og myyye bedre utvalg!
snart_kjerring Skrevet 10. oktober 2008 #43 Skrevet 10. oktober 2008 alle disse tipsene om koldtbord har gjort at jeg har ombestemt meg. ville først ha3 retters men koldbord føles mye mer rett for meg. forloveden er enig
Gjest Elize Skrevet 10. oktober 2008 #44 Skrevet 10. oktober 2008 Hæh? Man pleier vel ikke å servere selv for det? Du må jo reise deg å gå å forsyne deg. Med en 3-retters kommer de med maten til bordet mitt og jeg kan sitte å forsyne meg, hvis du skjønner hva jeg mener.
TuttaV Skrevet 11. oktober 2008 #45 Skrevet 11. oktober 2008 Veldig mange som er for koldtbord her, så tenkte trådstarter skulle få høre at det faktisk er folk som også velger 3 retters! Synes koldtbord høres veldig godt ut, men vi går for 3 retters... Synes det er litt staselig på en stor dag å få maten servert, i tillegg til at vi kommer til å velge mat vi er veldig glad i, så gjestene får også servert en bit av oss kan du si Har også hørt av andre med litt erfaring at det kan bli problematisk med koldtbord når det er veldig mange gjester med tanke på taler, underholdning under middagen o.l. Lykke til
poia Skrevet 12. oktober 2008 #46 Skrevet 12. oktober 2008 Vi skal ha koldtbord, og tror det blir veldig fint. Det blir ca 25 stk i bryllupet og siden det er en del mennesker med forskjellige former for matallergier + noen meget bestemte barn, er koldtbord en fint og rimerlig alternativ.
Christal Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #47 Skrevet 13. oktober 2008 Ah, dere er gull! Vi har også vært litt i "tvil" ang det med koltbord vs servering ved bordet. Men , vi velger nok helt sikkert koltbord nå, etter å ha fått så mange gode tips og råd her. Jeg ville blitt kjempestressa av å ha 15 uproffe servitører rundt meg under middagen, og alt det kaoset det også følger med. (servering og hanting av tomme tallerkner og søppel x4) ++ Lager en ny tråd hvor vi som skal ha koltbord kan samle oppskrifter på f.eks salater, dressinger og ellers andre måter å lage/tilberede mat til koltbord på. Jeg kommer til å lage mye av dette selv, og også sette vekk enkelte elementer til mamma, svigermor, venninner og bestemor! Billigere enn 3retters, og myyye bedre utvalg! Flott at du har laget en slik tråd! Kjempe god ide! Og Ja koldtbord er MYE billigere og bedre utvalgt. Og får vi noen flotte oppskrifter vi kan dele med hverandre blir det jo helt supert! alle disse tipsene om koldtbord har gjort at jeg har ombestemt meg. ville først ha3 retters men koldbord føles mye mer rett for meg. forloveden er enig Så moro da! Gratulerer med valget av å ha koldtbord i bryllupet! Veldig mange som er for koldtbord her, så tenkte trådstarter skulle få høre at det faktisk er folk som også velger 3 retters! Synes koldtbord høres veldig godt ut, men vi går for 3 retters... Synes det er litt staselig på en stor dag å få maten servert, i tillegg til at vi kommer til å velge mat vi er veldig glad i, så gjestene får også servert en bit av oss kan du si Har også hørt av andre med litt erfaring at det kan bli problematisk med koldtbord når det er veldig mange gjester med tanke på taler, underholdning under middagen o.l. Lykke til Takk for svaret ditt angående 3 retters. Vi er ennå ikke helt enige om koldtbord, han vil så gjerne, mens jeg haller litt frem og tilbake på hva jeg ønsker. Vi skal ha koldtbord, og tror det blir veldig fint. Det blir ca 25 stk i bryllupet og siden det er en del mennesker med forskjellige former for matallergier + noen meget bestemte barn, er koldtbord en fint og rimerlig alternativ. Når det gjelder matallergier og bestemte barn er nok helt klart et koldtbord den beste løsningen, absolitt. Det har jeg ikke tenkt på.. hmm..
Småkjekset Skrevet 13. oktober 2008 #48 Skrevet 13. oktober 2008 De tre siste årene har jeg og kjæresten min vært i like mange bryllup. I det første ble det servert tapas, i det andre ble det "vanlig" tre-retters, og i det siste var det koldtbord med diverse varm og kaldretter. Så det er veldig varierende hva som er "vanligst" å servere Men når det gjelder pris vil jeg tro at det er billigere med koldtbord enn tre-retters..
Christal Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #49 Skrevet 13. oktober 2008 De tre siste årene har jeg og kjæresten min vært i like mange bryllup. I det første ble det servert tapas, i det andre ble det "vanlig" tre-retters, og i det siste var det koldtbord med diverse varm og kaldretter. Så det er veldig varierende hva som er "vanligst" å servere Men når det gjelder pris vil jeg tro at det er billigere med koldtbord enn tre-retters.. Så du har opplevd 3 varianter. Hvilket likte du best? Hva fungerte best syns du?
Småkjekset Skrevet 13. oktober 2008 #50 Skrevet 13. oktober 2008 Så du har opplevd 3 varianter. Hvilket likte du best? Hva fungerte best syns du? Jeg må si at jeg likte det med tapas og koldtbord best.. Vi var fire bordlengder som byttet på å gå bort å forsyne seg, og når alle hadde mat på tallerkenen og fått spist litt passet det seg med neon taler.. Tror det var totalt tre runder hvor en forsynte seg, og alle var kjempefornøyde med maten Bestemødrene spiste i ett sett, så passet alle aldre
Christal Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #51 Skrevet 14. oktober 2008 Hørtes jo veldig greit ut at det passer alle og at alle fikk mat som de likte og at talene passet inn. Har vært litt sånn bekymret for at det skulle bli rotetete, bråkete og de som skulle holde tale ikke fikk snakke i fred i bråket..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå