Gå til innhold

Digre bæsjer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fordøyelsen min fungerer noenlunde greit, jeg gjør nr. to 4-5 ganger i uka. Men bæsjene mine er digre, knallharde, kompakte og lange/brede, i den grad at det er ekstremt vanskelig og smertefullt å få dem ut. Noen ganger har jeg presset så hardt at jeg har begynt å blø. De er også veldig mørke.

Jeg får i meg masse fiber, ca 40 gram pr. dag, noen ganger mer.,Er det for mye, kanskje? Og forårsaker problemet? Eller er det noe annet?

Jeg spiser ikke veldig mye mat heller, og får i meg minst 3 l væske pr. dag.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gl@mB@be
Skrevet (endret)

Tar du noe kosttilskudd? Jeg så på Oprah en gang at man burde ta kalsium og magnesium sammen, for hvis man bare tok en av de alene (tror kanskje det var kalsium), så blir bæsjen sånn som du beskriver.

Eller så tenke jeg med en gang for mye fiber, til jeg leste at du drikker 3 liter vann.. Hmm..

Endret av Gl@mB@be
Skrevet

Åhhh! Jeg tar bare magnesium, ikke kalsium eller andre vitamintilskudd! Jeg tenkte ikke på at det kunne være det, siden jeg har hørt at andre heller får løs mage av magnesium.

Jeg får ofte i meg mer enn 3 liter også, jeg drikker egentlig så mye vann at det er usunt. Men jeg har et enormt væskebehov, og trener hardt i tillegg, da blir jo behovet for væske større. Men, jeg tviler på at for mye vann vil gi hard mage.

Skrevet

Har du prøvd å innføre linfrø i kosten din?

det har reddet "min mage"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...