Gå til innhold

Det perfekte glass til cognac?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er nybegynner på Cognac fronten og jeg har enda ikke kjøpt skikkelige glass. Hva er det perfekte glass til Cognac? Jeg ser at http://www.cognacglass.no/ understreker at det må være tulipanformet glass. Jeg antar at det betyr at det "tradisjonelle" konjakkglasset som mange bruker er "feil" eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av molline
Skrevet

Det stemmer...

Jeg har ikke funnet de tulipanglassene så mange steder i Norge, men på Obs! fant jeg to forskjellige typer :)

Skrevet (endret)

.

Endret av molline
Skrevet

Og sånn fikk glassprodusentene enda et produkt å selge.

Er vi mennesker så dumme at vi går på sånne markedsbløffer?

Skrevet

Det er uansett en enorm forskjell på smaken av cognac av et tulipanformet glass og et ballongformet glass. Tar du en slurk av det tulipanformede, vil du ikke klare å drikke av det "gode gamle" glasset etterpå. Det blir fysisk umulig.....

Så jeg stemmer i for Riedel sitt glass. Ingen tvil!

Skrevet

Helt enig!!! Gå for et Riedelglass eller av en annen produsent(de har begynt å komme etter Riedel når det gjelder design på glass). Gå for tulipanform, kan ikke sammenlignes med ballongformen!! =)

Skrevet

Jeg kjøpte Riedelglass til mannen for et halvt år siden, han bruker ikke annet.Til og med jeg som ikke kan fordra hverken vin eller cognac kjente forskjellen på vanlige vin og cognac glass og Riedelglassene. Det smaker rett og slett mer. Mannen og svoger var i sjokk he he... De er glade i vin og cognac begge to og trodde ikke det gikk ann, men tydeligvis... så det er min anbefaling..

• 5 uker senere...
Gjest Gjest_tormod_*
Skrevet

jeg kjøpte Riedel cognacglass (Hennessy)i Danmark, sparte mye på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...