Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg gikk 4 måneder på en sosialfaglig linje ved en høgskole i landet for et par år siden...studiet var oppmøtepliktig så jeg har jo på den måten bevist at jeg faktisk var der. Etter ca 4 mnd sluttet jeg da jeg forstod at dette studiet ikke var noe for meg.

tror dere jeg allikevel kan få en bekreftelse på disse månedene fra høgskolen selv om jeg ikke avla noen eksamen der?

dette fordi disse månedene + 2 måneder etter i dag står som hull i cven min (og det er jo aldri positivt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg gikk 4 måneder på en sosialfaglig linje ved en høgskole i landet for et par år siden...studiet var oppmøtepliktig så jeg har jo på den måten bevist at jeg faktisk var der. Etter ca 4 mnd sluttet jeg da jeg forstod at dette studiet ikke var noe for meg.

tror dere jeg allikevel kan få en bekreftelse på disse månedene fra høgskolen selv om jeg ikke avla noen eksamen der?

dette fordi disse månedene + 2 måneder etter i dag står som hull i cven min (og det er jo aldri positivt)

Jeg tror ikke du faar noe, men det skader ikke aa ringe opp hoegskolen og spoerre.

Skriv paa CV-en sannheten, at du studerte, men avsluttet av personlige aarsaker og si noe mer om det med mindre du blir spurt.

Skrevet

Vet ikke om du får papirer på det, men ifølge jobbsøkerkurset jeg nettopp har tatt så skriver du opp at du gikk der. Da slipper du hull i cv'en, og du har jo plukket opp noe i løpet av de 4 mnd. du gikk der.

Ikke utdyp det noe mer før du kommer til et intervju. Det er bedre at du får forklart det ansikt til ansikt fremfor å skrive det i søknaden/cv'en. Søknaden skal være så attraktiv som mulig (uten å lyve) slik at du blir innkalt til et intervju, og det er der du skal utdype bakgrunnen din.

Skrevet

Så spørs det bare om det er mer positivt å vise seg som en person som ikke fullfører, enn å ha et lite hull. Jeg ville ikke skrevet noe på CV-en, fire måneder er ubetydelig. Men vær selvsagt ærlig dersom de spør om det på intervju.

Skrevet

Jeg har også et studie som jeg ikke fullførte. Fikk da en attest fra høgskolen at jeg hadde fulgt et studie hos de men ikke avlagt eksamen.

Har aldri blitt "naglet" for det.

Skrevet
Så spørs det bare om det er mer positivt å vise seg som en person som ikke fullfører, enn å ha et lite hull. Jeg ville ikke skrevet noe på CV-en, fire måneder er ubetydelig. Men vær selvsagt ærlig dersom de spør om det på intervju.

Jeg har vært i samme situasjon og det har aldri blitt brukt mot meg. Det er ikke alle forunt å vite med sikkerhet hva de skal bli første gang de begynner å studere noe. Jeg prøvde noe, sluttet og begynte å studere noe annet som jeg siden har hatt stor suksess med.

Det er ikke alt som er for alle og i mine øyne er det vel så positivt at man kjenner seg selv godt nok til å innrømme at "dette var ikke for meg". Ring høyskolen din, du. Du får sikkert et papir. Det er uansett kjekt å ha bevis på at du ikke bare har drevet dank, så kan du gjøre med papiret det du vil.

Skrevet

Du kan sikkert få en bekreftelse på at du har gått der, da spesielt siden det var oppmøtepliktig. Personlig hadde jeg ikke sagt noe, og heller forklart det på et intervju, om jeg fikk spørsmål om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...