Loquita Skrevet 7. oktober 2008 #1 Skrevet 7. oktober 2008 Som overskriften tilsier holder jeg på med en bachelor i utlandet, nærmere bestemt London. Dette er tredje (og siste) året mitt her før jeg velger å flytte til Norge igjen. Studiet er svært bredt og omfatter et stort spekter av utøvende kunst og teater, både i teori og praksis. Dette er et fagområde jeg vil utforske videre i Norge, men ettersom kontaktnettet mitt har krympet da jeg bor utenlands, trenger jeg noen i Norge å diskutere dette med. Rådgiverene mine her til lands anbefaler meg selvfølgelig å bli i London, men det er flere grunner til at dette ikke er aktuelt for meg. Bl.a økonomi etc. Er det noen som kan komme med råd ang hvem jeg kan kontakte i Norge, eller noen som evt har vært i en lignende situasjon? Jeg setter stor pris på svar
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #2 Skrevet 7. oktober 2008 Har du tenkt å begynne å jobbe med en gang, og i tilfelle med teori- eller praksisdelen, eller en kombinasjon? Jeg tenker at kulturskoler er mulighet, men ellers kommer det vel litt an på hvor spesialisert du er/ønsker å bli osv. Det går også an å studere videre selvsagt, ta en master eller et årsstudium innen f eks forvaltning/administrasjon av kultur. Vil tro du kan henvende deg til rådgivere ved KHiO eller kanskje KiB, eller noen av universitetene hvor de har relaterte studier (f eks NTNU), for å få flere råd (de har jo noe relatert i Fredrikstad også, under høyskolen tror jeg). Også har de ulike utøverorganisasjonene sikkert noen du kan snakke med
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå