Gå til innhold

Mark i endetarmen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet

Jeg har slitt veldig lenge med mark i endetarmen. Det er helt forferdelig og nå har jeg fått nok. De kommer i perioder, kanskje i en uke hver andre måned. Ca 1cm er de. Jeg har stappet fingern inni og fått ut hvite marker flere ganger. Det er helt grusomt, det klør og gjør vondt. Jeg går ikke på apoteket og spørr eller legen min med dette, og håper derfor noen av dere har gode råd for å bli kvitt hvite mark i endetarmen! :) Hvis noen av dere vet av et middel på apoteket går jeg gjerne og kjøper det, så lenge jeg ikke må spørre etter d ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
... Jeg går ikke på apoteket og spørr eller legen min med dette...

Hva hadde du tenkt da? Magi? :roll:

Apoteket selger piller mot mark i magen, det er jo bare å ta turen dit og spør. Pinlig? Kanskje? Unikt? Neppe.

God bedring :)

Gjest smørblomst-
Skrevet

Tablettene heter vermox, kjøpes reseptfritt på apoteket. Husk at småmark smitter veldig fort, derfor skal hele familien behandles.

Husk å vaske undertøy raskt etter det er brukt, vask hendene ofte, spesielt etter dobesøk og før en skal spise. vask badet ofte, vask sengetøy..

Vi har selv slitt med dette i familien og minste jenta her måtte jeg observere etter hun hadde vært på toalettet for å være sikker på at hun vasket hendene sine godt nok.. det er jo oftest i småbarnsfamilier at en får dette problemet nettopp på grunn av slurving med håndvask..

(et eksempel. har veslajenta vært på toalettet, ikke vasker hendene skikkelig med såpe, bruker håndkle som henger på veggen.. jeg kommer etterpå har vasket meg og ER ren på hendene, men tørker meg med det samme håndkle :dåne:

Etter en periode med enormt fokus på hygiene, hyppig vasking av toalett, sengetøy, undertøy osv.. ser vi ut til å være kvitt problemet..

Gjest Fru Mæla
Skrevet

Oi, det hørtes ikke behagelig ut... :S Viste ikke at det gikk an en gang jeg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...