Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Vi planlegger bryllup om dagen. Regner med at min kjære kommer til å ha på seg sjakett. Det er vel da naturlig om forloverne hans (han har valgt 2 barndomskamerater) har på seg noe lignende. Er det noe vi betaler eller betaler forloverne antrekket selv?
Bellatrix Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Hvis de må kjøpe seg nytt på grunn av deres krav så synes jeg dere skal være med på å betale.
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #3 Skrevet 6. oktober 2008 Mannen min hadde en litt finere dress med vest. Forloveren hadde dress. Så de hadde ikke like klær. Men sist gang jeg var i bryllup matchet forlover og brudgom, så det kan vel velges. Forlover betalte selv for antrekket sitt i begge bryllupene
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg synes det er helt normalt at forlover selv betaler eget antrekk, så fremt brudeparet (bruden ) ber om et spesielt antrekk, da bør brudeparet bekoste dette. Så hvis dere kommer med ønske om hva hans forlover skal ha på seg, så betaler dere for det - og det skulle bare mangle.
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 Hvis de må kjøpe seg nytt på grunn av deres krav så synes jeg dere skal være med på å betale. I de bryllupene jeg har vært i har det bare vært en gang forloveren hadde samme antrekk som brudgommen. Og det var fordi forloveren hadde lyst til det selv, ergo betalte han selv. Men ellers enig med Bellatrix.
Glitnir Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Dersom dere (eksplisitt eller implisitt) krever et spesielt antrekk, er det en selvfølge at dere betaler. Dersom hvilket som helst penantrekk (dress) holder, stiller forloverne selv med det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå