Gå til innhold

Forsikring


Gjest Juizy

Anbefalte innlegg

Jeg er 21 år, leier leilighet sammen med kjæresten og studerer. Har ikke egen bil! Har hund som er forsikret. Reiser lite.

Det er vel på tide å forsikre meg selv; men blir litt usikker i den jungelen av forsikringer som finnes.

Har dårlig råd, men det så mange uforutsette ting som kan skje at jeg føler meg litt utrygg uten noen forsikringer!

Noen tips til hva jeg bør prioritere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør ha innboforsikring. I tillegg vil jeg på det sterkeste anbefale deg å få deg en forsikring mot uførhet. Selv om du reiser lite så bør du vurdere en reiseforsikring, men ville ha prioritert de to andre hvis du har litt trang økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder reiseforsikring: Du trenger ikke være på feriereise for at denne skal være nødvendig. Reiseforsikringen definerer deg som på reise i det du forlater hjemmet ditt.

Si at du tar buss/t-bane/tog til skolen og du blir utsatt for tyveri. Da er kan du få dekket tyveriet på reiseforsikringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder reiseforsikring: Du trenger ikke være på feriereise for at denne skal være nødvendig. Reiseforsikringen definerer deg som på reise i det du forlater hjemmet ditt.

Si at du tar buss/t-bane/tog til skolen og du blir utsatt for tyveri. Da er kan du få dekket tyveriet på reiseforsikringen.

Der bør du nok sjekke vilkårene i hver enkelt forsikring. Noen krever at du skal være borte fra hjemmet minst en natt for at reiseforsikringen skal kunne brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gl@mB@be

Jeg har ulykkesforsikring og uføreforsikring. Reiseforsikring får jeg hvis jeg betaler reisen med mastercardet, du kan sjekke om ditt kort har samme tilbud (hvis du har).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg har en ulykke/uføreforsikring + innboforsikring gjennom fagforeningen min. Føler ikke jeg trenger stort mer enn det, og fikk en uføreforsikring som er tilpasset meg i min situasjon som singel uten barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har innbo, ulykke, ufør og reise.

Måtte jeg ha prioritert hadde jeg tatt innbo og ufør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er student og har en kombinert innbo- reise- og uførforsikring fra Gjensidige. Dette er et studenttilbud og betaler vel 1500 pr år tror jeg. Dette er veldig billig synes jeg. Jeg reiser veldig sjelden jeg og, men har en reise i året. Å kjøpe reiseforsikring for en enkeltstående reise er veldig dyrt, så er veldig fornøyd med den prisen jeg betaler nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:)

Blir nok garantert å skaffe innbo, men er litt usikker på om jeg skal ha ulykke, uføre eller begge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar:)

Blir nok garantert å skaffe innbo, men er litt usikker på om jeg skal ha ulykke, uføre eller begge...

[/quo

Jeg anbefaler deg både innboforsikring samt en personforsikring som dekker deg ved evt uførhet.

Uføreforsikringen er etter min mening et must. For det første er du ganske ung, noe som betyr at dersom det verste skulle skje og du skulle bli ufør så kan det nesten sammenlignes med det å bli minstepensjonist...... Og det vil si at du må klare deg meget lite resten av livet :(

Med andre ord, skaff deg en forsikring som heter uførerente (gir deg mnd utbetalinger frem til pensjonsalderen om du skulle bli ufør) + en uførekapital (gir deg en engangssum).

Ring rundt til de forskjellige selskapene og be om et tilbud - så har du noe å sammenligne med. I dag får du dele forsikringsregningen i mnd avdrag hos de aller fleste selskapene - og da blir ikke summen større enn en genser fra H&M pr mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uføreforsikringen er etter min mening et must. For det første er du ganske ung, noe som betyr at dersom det verste skulle skje og du skulle bli ufør så kan det nesten sammenlignes med det å bli minstepensjonist...... Og det vil si at du må klare deg meget lite resten av livet :(

Veldig enig i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...