Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Kari_*
Skrevet

Jeg kommer til å bli permittert, og vil da måtte leve av dagpenger i disse månedene. Er det noen som vet hvor mye jeg kommer til å få i dagpenger når jeg tjener 20 000 brutto i måneden? Lurer jo på hvordan i alle dager jeg skal få betalt husleien på 5000+ andre regninger om dagpengebeløpet er veldig lavt. Hva gjør alle dere som må leve på dagpenger? Får en hjelp fra sosialkontoret om en ikke har nok til å dekke de faste utgiftene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor mye dagpengene er på, men du har alltid rett på hjelp fra sosialkontoret om du ikke kan betale ditt eget livsopphold.

Skrevet

Dagpenger utgjør i gjennomsnitt 62,4% av tidligere inntekt før skatt, for lønn opptil drøyt 420.000 kroner - i alle fall ifølge hjemmesidene til Nav.

Skrevet

Hvis ikke dagpengene er nok kan du få støtte fra sosialkontoret dersom du ikke har sparepenger eller andre verdier de mener er greit omsettelige. Det går evt an å be om et kortsiktig lån fra sosialkontoret så du slipper å bruke sparepengerne - (men da er det kanskje lurt å vite at du kommer til å få jobb igjen innen rimelig tid...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...