Gå til innhold

Hjelp! Vil ikke være frekk..

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_rikke_*
Skrevet

Jeg er bedt i bryllup. Jeg har ganske dårlig råd nå, men vil gjerne være med. Er jo ikke hver dag det er bryllup.

Har strengt tatt ikke råd til reisen og overnattingen, så har ikke lyst til å blakke meg enda mer på en ny kjole. Må jo ha råd til julegaver i år og..

Men jeg har bare svarte kjoler nå. Jeg har gått ned i vekt og da er det bare disse som er passe.

Vet man ikke skal ha svart i bryllup, men..

Går det ann å spørre henne om det går bra? Vi er ikke så nære, så redd hun ikke tørr å si nei, men egentlig ikke synes noe om det..

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svart kjole er da ikke galt.

Har du ikke f.eks en jakke, et sjal, veske og sko i andre farger? Har sett flere som går i svarte kjoler i brullyp.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Bruk svart kjole. Er det virkelig noen som reagerer på det? Hvis det hjelper deg å føle deg mer komfortabel så kan du jo ha et lyst sjal el.l. til.

Gjest Gjest_jadda_*
Skrevet

Det må da være lov å spørre? Hvis hun er mer opptatt av at gjestene er riktig kledd enn at gjestene har råd til å komme for å feire henne så er det jo bare å takke nei til invitasjonen.

Gjest Gjest_rikke_*
Skrevet

Takk for svar! :)

Går det ann med rødt tilbehør eller gjør det "vondt" verre?

Skrevet

Jeg spurte om kjolekoden for gjester da jeg i forbindelse med eget bryllup besøkte diverse brudesalonger.

jeg fikk da beskjed om at det eneste som fortsatt var fy, var helhvitt. Rødt ("jeg har vært utro med brudgommen") og sort ("sørgefarge" samt brudens farge fra gammelt av) er nå helt legitimt. Selv om det ble understreket at man burde styre unna helsort og helrødt.

Hva med å kjøpe sko og pashmina i en munter farge? Jeg synes rødt kan bli litt hardt mot sort, men det er jo bare min personlige smak. Kanskje noe i pastell, eller blomstret?

Gjest Ansjoni
Skrevet

Jeg ser absolutt ingen problemer med å gå i sort som gjest i et bryllup. Har sett flere i svarte kjoler i andre bryllup, og kommer ikke til å reagere hvis noen går med det i mitt bryllup heller.

Det går jo an som andre sier å bryte opp litt med andre farger, men bruk det du har hvis du ikke har råd til å kjøpe nytt. Det viktigste er jo tross alt at du kommer :)

Skrevet

Styr unna helhvitt/kremfarget, og bruk tilbehør i andre farger enn svart, så går dette veldig bra.

Jeg spurte om kjolekoden for gjester da jeg i forbindelse med eget bryllup besøkte diverse brudesalonger.

jeg fikk da beskjed om at det eneste som fortsatt var fy, var helhvitt. Rødt ("jeg har vært utro med brudgommen") og sort ("sørgefarge" samt brudens farge fra gammelt av) er nå helt legitimt. Selv om det ble understreket at man burde styre unna helsort og helrødt.

Jeg har vært i flere bryllup iført sort kjole, deriblant et hvor jeg hadde en fortid med brudgommen. Ingen som reagerte på det.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Det går jo an som andre sier å bryte opp litt med andre farger, men bruk det du har hvis du ikke har råd til å kjøpe nytt. Det viktigste er jo tross alt at du kommer :)

Fullstendig enig!

Skrevet

Spør gjerne bruden. Jeg er sikker på at hun kommer til å bli kjempeoverrasket over at du spør, fordi hun aldri har hørt om denne skikken (og har sikkert gått i svart i bryllup selv).

Har selv gått i svart i bryllup. Jeg visste ikke om dette, og det var ingen som så rart på meg :) Og det eneste bruden kommenterte var hun som gikk i hvitt.

Skrevet

Jeg har sett flere i helsvart i bryllupene jeg har vært i. To hadde faktisk også svart tilbehør, husker jeg. Jeg ville imidlertid hatt tilbehør i en annen farge, men jeg tviler på at bruden vil reagere uansett.

Skrevet

Jeg jhar brukt den klassiske "lille sorte" i bryllup, hadde da knallfarget sjal og smykker. Var kun kaffegjest da.

Skrevet
Takk for svar! :)

Går det ann med rødt tilbehør eller gjør det "vondt" verre?

Jeg ville ikke brukt rødt tilbehør, synes kanskje det blir litt vel "julete". Hva med lilla eller sølv?

Skrevet

Jeg har vært i 5 bryllup til sammen, noen innenfor familien og, men jeg har gått i svart i alle sammen rett og slett fordi min peneste kjole ER svart.. Da har jeg også kostet på meg sorte sko siden det er de mest elegante jeg har, men da veiet jeg litt opp med ett smykke i annen farge, ett armband, eller en veske i en annen farge, uten at jeg så ut som en krasj av masse farger og tilbehør :ler:

Jeg skjønner du er litt bekymret for dette, men det skal nok gå helt fint skal du se :) Og dessuten er dette brudens bryllup, tenker hun mer på hva du har på deg enn på hva hun nettopp opplevde, så sier det litt om hennes følelser på dagen :lur::)

Skrevet

Var flere som hadde sorte kjoler i mitt bryllup. Var ikke noe jeg tenkte på iallefall. Vet min mann reagerte på 2 stk som hadde hvit kjole da;-)

Nei, gå for din sorte kjole du :jepp:

Skrevet

Jeg går i sort i bryllup og i dåp. Og det gjør faktisk veldig mange andre også. Ta på deg det du har. bruden legger nok ikke merke til det engang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...