Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet om en har rett på fridag ved flytting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Daisy_*
Skrevet
Noen som vet om en har rett på fridag ved flytting?

Jeg fikk ihvertfall det da jeg søkte for noen år siden. Jeg fil til og med to fordi leiligheten var et stort oppussingsobjekt :)

Skrevet

Det står ikke i noen lover, hvis det var det du tenkte på?

Og det er ellers umulig å svare på når du ikke opplyser hvem du har som arbeidsgiver. Det er nemlig avhengig av tariffavtalen på arbeidsplassen. Hvis du har stat eller kommune som arbeidsgiver, så har du rett på det. Det går under sekkebegrepet "velferdspermisjon", men er oftest nærmere definert i et personalreglement som en av mulighetene til å få velferdspermisjon.

Jeg kjenner ikke så godt andre avtaleverk, men vil tro at de fleste har noe lignende. Hvis ikke, vil man være prisgitt sin arbeidsgivers "snillhet".

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Jeg vil anta du finner det enten i arbeidsreglement / personalhåndbok og/eller i tariffavtale. Dersom bedriften din ikke har tariffavtale har du ikke krav på det. Jeg ville spurt om det likevel.

Skrevet

Jeg jobber i en liten privat bedrift, og vi har det. En som flyttet hver mnd. til og fra typen fikk det ikke mer en 3 ganger, da fikk hun beskjed om at det isåfall ble ulønnet permisjon.

Gjest Gjeste Blonde65
Skrevet
Jeg jobber i en liten privat bedrift, og vi har det. En som flyttet hver mnd. til og fra typen fikk det ikke mer en 3 ganger, da fikk hun beskjed om at det isåfall ble ulønnet permisjon.

Tror det har stått "begrenset til en gang pr kalender år" i de avtalene jeg har vært borte i.

Skrevet

Jeg fikk også fri pga flytting når jeg spurte..

Skrevet

Kommer an på hvilke avtaler bedriften har internt, evt. eventuelle tariffavtaler. I følge lovverket mener jeg at du ikke har krav på flyttedag, men de aller fleste arbeidsplasser gir minimum en dags permisjon uten lønn for å flytte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...