Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Nå trenger jeg litt råd her :jepp:

Jeg fikk påvist ADD-ADHD i mai, og dette er en grunn for at jeg ikke har tatt utdannelse etter grunnskolen. Var i kontakt med voksenopplæringen i august, og kom rett inn på kveldskole på grunnlag av diagnosen, og at man har krav

til utdannelse om man er født før 78, og ikke har grunnskole. Det var nok noe forhastet, da jeg kanskje burde gått noe forkurs i matte :ler:

Jeg sliter fryktlig med matte. Jeg har jo ikke gjort en matte lekse siden jeg gikk i 5 kl på barneskolen, og er jo nå 33 år, og det er masse å ta igjen, men når man ikke har noe gammel lærdom å lene seg på, er selv det enkleste regnestykker med brøk og ligninger til å :klaske:

Har tidligere hatt mistanke om dyskalkuli, men det har nok heller vært ADD og konsentrasjonsproblemer som er årsaken :filer:

Jeg sitter flere timer hver uke, og i helgen skulle jeg gjøre en hjemmeprøve, med alle hjelpemidler tilgjengelig, og internett. og det er bare gresk for meg.

Jeg får det ikke til, men vil jo gjerne fixe dette.. Har ikke begynt på kveldsskole for å droppe ut..

Er det noen instanser jeg kan kontakte for å kunne få godkjennelse på bestått på bakgrunn av min diagnose og problemer med tall? Jeg er med i hver time, og gjør leksene mine, men på prøver vil jeg slite med å rekke å gjøre alle oppgavene, pga jeg er så treg :sukk:

Noen som har råd om gode mattesider med formler og regler, og evt har noen gode råd generelt hva jeg kan gjøre for å bli flinkere :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var kanskje ikke det du spurte om, men f.eks jeg ( eller noen andre for den saks skyld) kunne vært din personlige privatlærer i matte. Da jobber vi for deg og hjelper med dine vansker for en avtalt timelønn.

Du ka jo prøve dette og se om det gir noen resultater?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...