Hoppetaujenta Skrevet 6. oktober 2008 #1 Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har stortsett bare kaktus og sukkulenter i mitt hjem, men jeg undres på om jorda skal være så knusktørr som den er? Hvor ofte vanner dere kaktuser om vinteren? Jeg vet at det er hviletid vi er inne i nå, og de skal ikke vannes for mye, men skal jorda virkelig bli steinhard? Skal jeg bare pynte med småsteiner på toppen, og la det stå til? Er bekymret for mine små og store grønne, som forøvrig ser sunne og friske ut ellers.
Hoppetaujenta Skrevet 13. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. oktober 2008 Nå ble jeg overrasket her. Er det virkelig ingen som har en eneste kaktus i sitt hjem, og har gjort seg noen små tørre tanker om jord? *dytte opp igjen og prøve på nytt*
Mosefruen Skrevet 13. oktober 2008 #3 Skrevet 13. oktober 2008 Ja, den skal være tørr, uten at jeg kan si om din er for tørr Vanligvis dør kaktur fordi de får for mye vann, så lenge de trives så tror jeg ikke du har noe å bekymre deg over. Vann av og til og la det tørke opp mellom.
hufsa! Skrevet 14. oktober 2008 #4 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg har stortsett bare kaktus og sukkulenter i mitt hjem, men jeg undres på om jorda skal være så knusktørr som den er? Hvor ofte vanner dere kaktuser om vinteren? Jeg vet at det er hviletid vi er inne i nå, og de skal ikke vannes for mye, men skal jorda virkelig bli steinhard? Skal jeg bare pynte med småsteiner på toppen, og la det stå til? Er bekymret for mine små og store grønne, som forøvrig ser sunne og friske ut ellers. Heia,joda jeg har BARE kaktuser.Eier ikke en grønn plante.Ja,så var det det da..Jeg vanner en sjelden gang men sliter hver vinter her for har så lite lys og da dauer det alltid noen.Superirterrende.Så prøver stu flest mulig i vinduet så de skal overleve.Jeg setter de i vasken au av og til og lar de trekke det vannet de trenger men blir ikke så ofte,er jo en himla jobb med så mange..Prøv deg fram,bedre med for lite, enn for mye da råtner de.Lykke til.
Hoppetaujenta Skrevet 14. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. oktober 2008 Takk for respons her. Det jeg lurer på er jo om det er meningen at jorda skal være tørr a la steinhard? Jeg har noen kaktus/sukkulenter som jeg har plantet om/bare fylt på mere jord i pottene, men som sagt; det tørker så fryktelig fort ut. I forbindelse med hviletid også, så skal der vel ikke vannes stort frem til våren igjen... Jeg er meget moderlig bekymret for mine grønne, piggete venner, hehe...
hufsa! Skrevet 14. oktober 2008 #6 Skrevet 14. oktober 2008 Takk for respons her. Det jeg lurer på er jo om det er meningen at jorda skal være tørr a la steinhard? Jeg har noen kaktus/sukkulenter som jeg har plantet om/bare fylt på mere jord i pottene, men som sagt; det tørker så fryktelig fort ut. I forbindelse med hviletid også, så skal der vel ikke vannes stort frem til våren igjen... Jeg er meget moderlig bekymret for mine grønne, piggete venner, hehe... Jeg har også noen jeg har planta om men når jorda er knallhar så gir jeg en liten sup til de..Sukkulenter og Cowboy kaktuser kan ha mere vann enn de orntlige kaktusene har jeg forstått,hm,,er det ingen gartner her da??Bare la de stå en god stund å ser du de begynner å forandre seg så må de jo ha vann..Kansje en gang i mnd gir jeg de vann tror jeg,vansklig å huske,he he.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå