Gjest Gjest_Bella_* Skrevet 5. oktober 2008 #1 Skrevet 5. oktober 2008 Noen som har prøvd hårfjerning ved hjelp av elektrolyse før? Fjerner den alt slags hår, også tynne? Er dette permanent?
SnuppiLuppi Skrevet 6. oktober 2008 #2 Skrevet 6. oktober 2008 Noen som har prøvd hårfjerning ved hjelp av elektrolyse før? Fjerner den alt slags hår, også tynne? Er dette permanent? Hei, jeg valgt laser for å fjerne hår da de på klinikken sa at dette var det eneste varige!
lilleGrethe Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Jeg hadde min første elektrolysetime i dag. I motsetning til SnuppiLuppi har jeg hørt at elektrolyse er permanent, mens laser ikke er det. Jeg ble også fortalt at siden jeg er lys blond ville ikke laser virke på meg. Ellers, til erfaringene: Jeg fjernet hår mellom øyenbrynene, på haka, og noen hår på halsen. Behandlingen føltes litt som å nappe hår - men hvert hår tar litt lenger -ca 3 sekunder med elektrolysen på. Jeg syntes dette var greit - hadde ingen bedøvelsessalve, men dette kan man sikkert spørre om. Vet at noen salonger tilbyr det. Da jeg var ferdig var jeg lett rosa mellom øyenbrynene, men kunne ikke se noe på haka eller halsen. Jeg har blitt anbefalt å komme tilbake etter 3-4 uker - hårene vokser i forskjellig tempo, så noen hår som var korte nå kan fjernes senere. Skal følge opp med mer når det har gått litt lenger tid.
lilleGrethe Skrevet 10. juni 2009 #4 Skrevet 10. juni 2009 Over en uke siden elektrolysetimen, og jeg er fortsatt kjempefornøyd! Såvidt jeg kan se har ingen av hårene begynt å vokse igjen, og jeg har ikke hatt noen problemer med arr el.l. Men jeg tar nok en runde til - har noen hår som var korte da jeg var der, og som nå er litt lengre, og siden resultatet er så bra, tar jeg kanskje litt mer av øyenbrynene.
lilleGrethe Skrevet 25. juni 2009 #5 Skrevet 25. juni 2009 Jeg hadde andre runde med elektrolyse for noen dager siden. Denne gangen fikk jeg et lite blåmerke (ca 4mm), men har ikke hatt noen andre problemer. Og blåmerker forsvinner jo vanligvis, så bekymrer meg ikke over det.
Gjest Gjest_nancy_* Skrevet 25. juni 2009 #7 Skrevet 25. juni 2009 Jeg hadde andre runde med elektrolyse for noen dager siden. Denne gangen fikk jeg et lite blåmerke (ca 4mm), men har ikke hatt noen andre problemer. Og blåmerker forsvinner jo vanligvis, så bekymrer meg ikke over det. Det er fint at du rapporterer Hvor lang tid sånn ca vil det ta å vekk alle hår på haken hvis man aldri har fjernet hårene før. Er det noe som kan gjøres i løpet av en times tid?
Gjest Grafica Skrevet 25. juni 2009 #8 Skrevet 25. juni 2009 Jeg også lurer på pris Har endel hår i ansiktet jeg gjerne skulle hatt bort...
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2009 #10 Skrevet 27. juni 2009 Hei, jeg valgt laser for å fjerne hår da de på klinikken sa at dette var det eneste varige! Dette stemmer ikke. Til dags dato så er det kun elektrolyse som er bevist å være varig. Det finnes nyere lasere som kanskje er varige, men de har ikke eksistert lenge nok til at man kan si det ennå. Elektrolyse er også det eneste som kan ta alle slags hår, uavhengig av fargen på de. Laser kan bare ta hårene hvis det er nok pigmenter i de.
lilleGrethe Skrevet 30. juni 2009 #11 Skrevet 30. juni 2009 Jeg bor i England, så det er kanskje ikke representativt for prisene i Norge. Her tar de betalt ca £1 per minutt (som regel er minstepris 10-15 minutter), eller de tar betalt per kvarter, f.eks. £15 per kvarter. Sjekk på nett for priser - der jeg går tar de 10 minutter minstepris, og per minutt deretter, men det var forskjellig på de ulike stedene jeg fant. Jeg betalte £20 hver gang, og tror faktisk jeg fikk litt mer enn 20 minutter. Det var i grunnen passe tid, jeg tror ikke jeg hadde orket en hel time. Det er jo litt ubehagelig selv om det ikke var så veldig vondt. Å fjerne "alle hårene" er vel litt urealistisk, poenget er vel gjerne å ta de hårene som er lengre enn vanlig ansiktshår. Jeg fjernet hår mellom øyenbrynene - de ble borte første gangen, og det som er igjen er så tynt og fint at jeg synes det er greit. På haka tok jeg to ganger, jeg mistenker at det kommer til å være noen hår igjen, men vet ikke om det er nødvendig å gå en gang til. Foreløpig veldig fornøyd. Og blåmerket er borte nå, så ingen varige arr eller skader.
lilleGrethe Skrevet 29. juli 2009 #12 Skrevet 29. juli 2009 Hadde tredje time i går - det var en del hår som hadde kommet tilbake. Håper det meste blir borte denne gangen.. Jeg tror det er lurt å vente en måned mellom hver gang, så man får tatt så mye som mulig av gjenveksten når man er der. Ellers foreslo de alkaline wash til å fjerne småhår - det er en slags krem som smøres på huden, og fjerner småhår over et større område. Leste litt på nett om det, og det trengs visst 4-10 omganger før det er permanent. De sa det kostet £60 per gang, så vi får se om det blir aktuelt..
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2009 #13 Skrevet 29. juli 2009 Jeg også lurer på pris Har endel hår i ansiktet jeg gjerne skulle hatt bort... Litt lenge siden men.. I Norge har jeg betalt 250,- pr. kvarter. Tar kanskje 5-15 sekunder pr. hår
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå