Gå til innhold

Krom mot søtsug?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hørt at noen får mindre søtsug hvis de tar krom. Funker det? Er det forskjell på kvaliteten på de ulike kromtilsuddene kan kan få kjøpt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvde for noen år siden, men synes ikke jeg merket noen effekt, så de ligger i skapet ennå....

Går forresten til akupunktur pga smerter, og hun setter noen nåler mot søtsug også i samme slengen. Merker ikke så mye til det heller, tror jeg. Men det er kanskje lettere å unngå sjokolade når jeg handler, ihvertfall er jeg mer bevisst på det.

Noe som iallefall hjelper er å få i seg mer protein. Jeg har perioder hvor jeg drikker proteinshake hver dag, trener endel styrke, og da merker jeg at søtsuget blir borte. Skulle nok brukt det hele tiden, men som sagt, det går i perioder..

Skrevet

Jeg har stor nytte av krom. Tar man for liten dose, vil man ikke merke noen effekt. Tror de tablettene jeg spiser er på 300.

Jeg har også opplevd at kromtabletter som skulle være veldig effektive ikke fungerte på meg i det hele tatt.

Uten kromtabletter hadde jeg spist sjokolade døgnet rundt, med kromtabletter har jeg ikke noe søtsug.

Skrevet
Prøvde for noen år siden, men synes ikke jeg merket noen effekt, så de ligger i skapet ennå....

Du må jo prøve over en viss periode før du får noen effekt da.

Skrevet
Du må jo prøve over en viss periode før du får noen effekt da.

Ja, kanskje jeg skal prøve igjen. Brukte de jo ikke særlig lenge, de hadde jo omtrent motsatt effekt. Men når jeg bruker protein trenger jeg dem ikke, for det virker jo!

Gjest Elfrida
Skrevet

De virker vel bare hvis det er på grunn av krommangel at man har søtsug?

Skrevet

Jeg må si meg enig med Nabodama, krom hadde ikke noen effekt på meg heller, men når jeg la om kostholdet og begynte med å tilføre mer proteiner i maten så forsvant søtsuget mitt også.

Skrevet

Har ikke prøvd krom, men akupunktur. Og det hjalp. En gangs behandling "satt"

i 3 mnd.

Skrevet

Kjøpte for en liten formue i krom-piller på nett (20 esker), har tatt alle sammen over lang tid, men ikke merket noe som helst på søtsuget. Tror mere på å rette opp det daglige kostholdet og ta seg i nakken i samme slengen,

Skrevet (endret)

Har selv veldig god effekt av krom, men det hjelper jo bare hvis det er mangel på krom som er årsaken til søtsuget. Hos meg forsvinner søtsuget 5-7 dager etter at jeg har begynt med tablettene.

Endret av Aeryn
Skrevet
De virker vel bare hvis det er på grunn av krommangel at man har søtsug?

Ja, jeg vil tro det.

Skrevet

Jeg stemmer også på proteininntak mot søtsug - har forsøkt krom og ikke merket noen effekt, men merker det godt når jeg har i meg større andel proteiner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...