Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi kjøpte oss hus i fjor og tidligere eier hadde akkurat lagt nytt laminatgulv.

Så å skifte de ut nå vil være helt bortkastet. Det er forsåvidt pent, men det er ufattelig vanskelig å få helt rent. Det er skjoldete, matt og flekkete.

For et par dager fant jeg et tips her inne hvor man skulle vaske gulvet med nylonvask, flekkene forsvant, men det er like matt og skjoldete.

Hva i all verden skal man vaske det med for å få det pent?

Jeg har prøvd alt av vaskemidler.. og en gang, kun vann, fortsatt like stygt syns jeg. Det er ikke slik at man ser det med det blotte øye, men når man ser i skinnet fra dagslyset ser man skjoldene og mattheten.

Noen gode tips/kjærringråd?

Gulvet heter home valnøtt elegang og er fra alloc. Noen andre med erfaring med dette gulvet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ingen erfaring med Alloc, men mener at det er ett bra merke.

Jeg ville vasket det med vann med ett par dråper zalo i. Nylonvask er sikkert bra det også. Det verste du kan gjøre er å bruke grønnsåpe, den legger igjen ett fettslør.

Og får du inn mye dagslys, vask gulvet i samme retning som lyset kommer inn.

Endret av Best
Skrevet

Grønnsåpe er helt uaktuelt, som du sier det legger igjen et fettslør, men zalo har jeg ikke prøvd ennå

*løper for å teste*

Skrevet
*løper for å teste*

Du må kanskje vaske flere ganger, før alt blir borte(?)

Men det er lov å være optimist=)

Skrevet
Du må kanskje vaske flere ganger, før alt blir borte(?)

Men det er lov å være optimist=)

he he he lov å være optimist. Og det var jeg også.. nå rakk jeg ikke å sjekke gulvet før jeg dro på jobb i dag tidlig for jeg stressa litt. Må sjekke når jeg kommer hjem..

Her finner du FDV dokument for Alloc-laminat:

http://www.alloc.no/data/f/0/02/08/0_2401_...Vedlikehold.pdf

Litt ned på siden står det om rengjøring.

Tusen takk for det, jeg har lest det fra før av og nå har jeg sendt spørsmål til alloc, venter på svar.

Det gulvet kommer til å bli min død :ler:

Skrevet

Vi skrubbet vårt grusommegulv med børste. En forferdelig jobb, men det ble fint etterpå.

Skrevet

Hva slags børste da ? Brukte dere noe vaskemiddel?

Jeg sendte en forespørsel til Alloc om tips og råd angående gulvet vårt, fikk til svar at det beste var å bruke deres vaskemiddel :kjefte: dårlig svar syns jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...