Gå til innhold

Tjener han bra?


Gjest Gjest_Jørgen_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Jørgen_*

Har en venn i en mindre rik kommune, han jobber som rådgiver/saksbehandler og han er nyutdannet. Senere vil han over i privatsektor. Lønnens hans er etter ett år der uten overtid kr 370 000. Hva synes dere om lønnen?

Selv er jeg markedsføringsstudent og lurer på hva bra nybegynnerlønninger er. Har en annen venn også, han fikk startlønn rett etter endt utdanning i et privat selskap kr.396 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja - jeg syns så absolutt at han tjener bra. Jeg er mellomleder i en kommune og har 10 års ansiennitet - jeg tjener 350 900,- i året. Har lagt inn lønnskrav nå til nesten 370 000,- - og håper at det går igjennom. Pr i dag tjener jeg 7 000,- mer i året enn de jeg er leder for - og det syns jeg er for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg markedsføringsstudent og lurer på hva bra nybegynnerlønninger er.

Jeg synes det er avhengig av hvor lang utdannelse du har/hvor høyt studielån du har, og hvor mye ansvar du kommer til å ha i jobben din. Noen jobber krever mye av deg på fritiden uten at du kan føre det som overtid (krav til faglig oppdatering f.eks, kurs og reiser, og rett og slett ubetalt overtid - gjelder f.eks leger i offentlig sektor -).

Jeg synes at lang utdannelse og krevende og ansvarsfull jobb som spiser av fritiden, bør ha en minimum startlønn på 400 000, uten at det kan kalles spesielt bra.

Går du ut i en jobb hvor du har kontortid fra 9 til 3, kommer slentrende inn kl. 08.15 setter over kaffen og slår av en prat med kollegaen, lange lunsjer, mange lite kontruktive møter, lite personlig ansvar, fri kveld/ettermiddag og helg: da synes jeg 300 000 er en ok begynnerlønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider