Gå til innhold

til lege for å utsette mens?

Fremhevede innlegg

Gjest StoreSky
Skrevet (endret)

Har søkt om lignende tråder her inne, men finner ikke.

Må jeg til lege for å utsette menstruasjon? Eller finnes det noe på apotekte man kan ta?

Hvor sent i syklus kan man begynne på medisiner? Jeg vet eggløsning har vært, puppene er mega ømme og småkvalm, etc. Men har ikke oversikt når mens begynner fordi jeg har så ustabil syklus.

Endret av StoreSky
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få resept hos legen på Primolut-Nor. Du må begynne å ta dem ca 3 dager før forventet mens. Var hos lege første gang jeg fikk resepten, siden har jeg bare kunnet bestille resept.

Gjest StoreSky
Skrevet

OK! Takk for svar!

Føles teit å bestille time hos legen for noe så lite egentlig....

Skrevet

Da jeg var kanskje 15 år ringte mamma til legen min og fikk resept. Hun måtte svarer på noen enkle spørsmål (hvor lenge jeg hadde hatt mens og regelmessighet). Det var alt som trengtes for meg som 15 å få resept. Så vil tro du også kan få det ved å ringe, verdt et forsøk hvertfall ;)

Skrevet

Vet ikke om du bruker prevansjon, men om du gjør det kan du ta pillene sammenhengende. Har en bror som er lege og han mener at det er sunt for kroppen å ta p-pillene sammenhengende. Hoppe over juksepillene. Det skal beskytte mot kreft i eggstokkene, pga færre celledelinger. Men han anbefaler å ta en pause en til to ganger i året.

Skrevet

hmmm... sundt for kroppen????? kan umulig være det for meg.. hopper jeg over to ganger på rad ligger jeg å vrir meg på gulvet pga magesmerter og er absolutt ikke bra. P-pillene klarer heller ikke å holde blødningene helt tilbake.

Hoppe over en gang derimot funker kjempe fint! :)

Gjest StoreSky
Skrevet

Tar ikke lengere p-piller, skal nemlig bli gravid sånn en eller annen gang. Hvis jeg hadde tatt p-piller så hadde det ikke vært noe problem.

Jeg har også hørt at det er bare bra for kroppen å hoppe over menstruasjonen. Var noe med hormoner som kom/ikke kom... (jeee så bra forklaring liksom!! hehe!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...