Gå til innhold

Sex

Gjest Gjest_Babe_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Babe_*
Skrevet

Jeg bruker ikke prevensjon av ulike årsaker.

NÅR er det tryggest å ha sex med tanke på å UNNGÅ graviditet? Jeg vet ikke når jeg har eggløsning, da syklusen min varierer.

Vil ikke ha svar fra deg om du ska gi råd om prevensjon.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg bruker ikke prevensjon av ulike årsaker.

NÅR er det tryggest å ha sex med tanke på å UNNGÅ graviditet? Jeg vet ikke når jeg har eggløsning, da syklusen min varierer.

Vil ikke ha svar fra deg om du ska gi råd om prevensjon.

Aldri!

Disse rakkerne svømmer som bare det,de overlever å utrolig lenge under de rette forhold,jeg for min del hadde ikke kjørt russisk rulett om DERE ikke er klar for å ta ansvaret med en graviditet.

Skrevet

Det finnes bare en årsak god nok til å ikke bruke prevensjon og det er at man ønsker å få barn. :sukk:

Vil man ikke bli forelder, så bruker man prevensjon. Det finnes da plenty av varianter å velge mellom.

Skrevet

Ta deg tiden og orket til å sette deg inn i Billingsmetoden. Du må sannsynligvis regne med å leve en måned i sølibat (ettersom det er essensielt for korrekt opplæring i metoden og din egen syklus), men den vil gjøre deg istand til å finne ut ganske nøyaktig når eggløsningen din er. Ved korrekt bruk er Billingsmetoden den sikreste formen for prevensjon iføle FN og har lavere prosentandel sjanse for uønskede graviditeter enn p-piller, men det er som sagt ved helt korrekt bruk. Metoden kan også med hell kombineres med BabyComp.

Skrevet

Men du spør jo om prevensjonstips? Billings, og ovusoft.com, og du er i mål.

Å gi et standardsvar som går på å telle dager er helt umulig.

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Du kan aldri være helt 100% i syklusen din. Tåler selv ikke p-piller. Trodde jeg hadde hele kontrollen på den siden jeg har regelmessig mens, men neida nå sitter jeg her 43 år og gravid... Og det har jeg blitt da jeg trodde jeg ikke har eggløsning :dåne:

Skrevet

Kan man bli gravid dagen etter eggløsning?

Skrevet
Du kan aldri være helt 100% i syklusen din. Tåler selv ikke p-piller. Trodde jeg hadde hele kontrollen på den siden jeg har regelmessig mens, men neida nå sitter jeg her 43 år og gravid... Og det har jeg blitt da jeg trodde jeg ikke har eggløsning :dåne:

Hvordan har du kunnet tro at du ikke har hatt eggløsning når du har hatt regelmessig mens? Er det en lege som har klart å villede deg slik?

Skrevet
Kan man bli gravid dagen etter eggløsning?

Ja. Egget lever i opptil 24 timer, og det kan komme en ekstra eggløsning inntil 24 timer etter den første. Jeg har alltid forholdt meg til minst 3 døgn etter eggløsning før det er fritt frem

Skrevet
Hvordan har du kunnet tro at du ikke har hatt eggløsning når du har hatt regelmessig mens? Er det en lege som har klart å villede deg slik?

Ja det lurer jeg også på. Og ikke minst, hvilken metode hun brukte for å "bekrefte" dette...

Gjest Gjest_Mia_*
Skrevet

Ingen har villedet meg. Jeg trodde jeg hadde eggløsning ca 14 dag etter 1 dags mens for jeg pleier og kjenner det, jaffal så trodde jeg det. Men har tydeligvis hatt eggløsning tidligere enn jeg trodde. For himla mange år siden ble jeg gravid to dager etter mensen, men den gangen mista jeg i uke 10. Men denne gangen var det jo et himla sjokk og pga alderen min og hadde ikke tenka særlig over det :babysmokk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...