flickan Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Har lyst å kjøpe veggskap og henge opp på badet for å få litt mer skapplass. Kan man gjøre dette på egenhånd, eller kreves det noe spesielt siden det er fliser. Og hvordan går man evt fram. :klø: Hva tror dere evt en fagmann vil ta for jobben?
Gjest HB Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Det er jo mulig å gjøre det selv, men du må bore i flisen først. Da bør du sette opp en tapebit der du skal bore slik at boret ikke sklir på flisen. Mest sannsynlig er det gips bak flisen så du må bruke riktig oppheng. Spør på butikken om hvilken type du trenger. Anbefaler deg også å holde støvsugeren under når du borer. Sånn flisstøv setter seg dønn fast i silikonfugen du har mellom gulv og veggflis. Tror du nok ikke får noen fagmann til å gjøre en såpass enkel jobb, men vil du ikke gjøre det selv kan du sikkert spørre en nabo. Hilsen Lille meg
flickan Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. oktober 2008 Det er jo mulig å gjøre det selv, men du må bore i flisen først. Da bør du sette opp en tapebit der du skal bore slik at boret ikke sklir på flisen. Mest sannsynlig er det gips bak flisen så du må bruke riktig oppheng. Spør på butikken om hvilken type du trenger. Anbefaler deg også å holde støvsugeren under når du borer. Sånn flisstøv setter seg dønn fast i silikonfugen du har mellom gulv og veggflis. Tror du nok ikke får noen fagmann til å gjøre en såpass enkel jobb, men vil du ikke gjøre det selv kan du sikkert spørre en nabo. Hilsen Lille meg Takk for raskt svar. Da får vi vel ta sjansen på å gjøre det selv
Gjest Best Skrevet 5. oktober 2008 #4 Skrevet 5. oktober 2008 Og kontroller at det ikke er strøm- eller vannrør der du har tenkt å skru.
flickan Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. oktober 2008 Og kontroller at det ikke er strøm- eller vannrør der du har tenkt å skru. Hvordan kontrollerer man det?
Concertina Skrevet 5. oktober 2008 #6 Skrevet 5. oktober 2008 Og kjøp deg et flisbor, så er du sikker på at det blir bra. I tillegg så ville jeg sprøyta inn litt silikon rett før du skrur i hullet slik at du tetter igjen punkteringa av membranen
Gjest Best Skrevet 5. oktober 2008 #7 Skrevet 5. oktober 2008 Hvordan kontrollerer man det? Det finnes instrumenter som finner kobberrør, men rør-i-rør systemet er plast, så da er det verre. Spør rørleggeren? Hvor går rørene til vasken, dusjen, bort til evt, vaskemaskin? Dette er forøvrig ikke noe jeg kan så mye om, fikk bare en kritisk kommentar fra rørleggeren etter at jeg hadde hengt opp håndkleholderen. Og den var plassert mellom vasken og vaskemaskinen, og han sa at på den høyden jeg hadde skrudd, der hadde han plassert rørene=( Men jeg hadde heldigvis ikke lange skruer da, siden det var en lett ting jeg hang opp.
flickan Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. oktober 2008 Har visst glemt å takke for nye svar. Både servant, dusj, vaskemaskin-opplegge er i andre enden av rommet. Er det egentlig sannsynlig at det er rør bak der da?
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 9. oktober 2008 #9 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg hadde aldri gjort det selv .. Da vi pusset opp badet fikk jeg fagfolk til å gjøre dette ... Det er hverken verd å ødelegge fliser eller å skape fare for fukt bak flisene .. dermed synes jeg det er vel anvendte penger å be om faglig assistanse til slike jobber. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå