Gå til innhold

Kramper i føttene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå begynner det å bli kaldere og jeg er ofte kald på bena. Som igjen fører til stadige kramper i føttene, noen som skjønner hva slags kramper jeg mener?

Det gjør jo så vondt, og kan gjerne gå et kvarter før det slipper taket. Det beste er da å komme seg inn i dusjen for å varme bena skikkelig, men blir jo litt tungvint.

Har noen tips? Har jo som regel sokker på, så går jo ikke rundt og er iskald. Kan gjerne få det under dyna og jeg. Ikke skjønner jeg hvordan jeg klarer å være så kald på føttene da men.

Har jeg dårlig blodgjennomstrømming eller noe, kan det være en årsak?

Videoannonse
Annonse
Gjest Løve66
Skrevet (endret)

Det sies at magnesiummangel kan gi kramper. Hvis du er mye plaget kunne du jo prøvd å ta tilskudd en stund og se. Sunkost sit tilskudd skal visst være bra. (nei - jeg jobber ikke der!)

Det er også et gammelt kjerringråd om å sove med en ulltråd rundt ankelen på den foten/leggen man lett får kramper. Om det hjelper; vel - det vet jeg ikke, men det er i hvert fall både ufarlig og gratis å prøve! (om dette bare skulle hjelpe på natten kan vel tråden henge med på dagen også!9

Endret av Løve66
Skrevet
Nå begynner det å bli kaldere og jeg er ofte kald på bena. Som igjen fører til stadige kramper i føttene, noen som skjønner hva slags kramper jeg mener?

Det gjør jo så vondt, og kan gjerne gå et kvarter før det slipper taket. Det beste er da å komme seg inn i dusjen for å varme bena skikkelig, men blir jo litt tungvint.

Har noen tips? Har jo som regel sokker på, så går jo ikke rundt og er iskald. Kan gjerne få det under dyna og jeg. Ikke skjønner jeg hvordan jeg klarer å være så kald på føttene da men.

Har jeg dårlig blodgjennomstrømming eller noe, kan det være en årsak?

Er nok litt dårlig blodsirkulasjon,det forklarer at du ofte er kald selv om du har godt på deg.Mange som røyker kan merke sån og oss som har "restless legs" i forbindelse med leddgikt og fibrolmyalgi (da aktive perioder).

Litt muskelavslappende før en går til sengs kan hjelpe noen, samt ta jerntabletter regelmessig.

Man skal også prøve og ikke trene,mosjonere eller være aktiv siste timen før en legger seg.

Strekk deg godt,slipp alle muskelspenninger og tenk på noe annet,er vel mitt råd utifra det du har skrevet.:)

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

Kan du heve fotenden på sengen? Litt? Det vil gi bedre blodomløp til beina. Jeg får kramper men vet ikke om det er det samme som du har og det eneste som hjelper er å reise seg opp og stå på beinet med krampen. Det var legen min som sa at heving av fotenden på sengen ville hjelpe.

Skrevet

Om ikke øvrige råd og tips skulle fungere, kan jeg anbefale deg noen fine "varmepads", noe vi hestefolk bruker under sokkene på kalde vinterdager i stallen, du får kjøpt dem parvis i dyrebutikken til ca 15 kroner, klistrer dem under sokkene og går med dem i skoene hele dagen. De funker veldig fint, og gir en behagelig varme uten svette/kaldsvette gjennom hele dagen, selv om det er aldri så kalt på bena eller i været :)

Skrevet

Svigerinnen min sverger at ulltråd hjelper.

Skrevet

Takk så mye for gode tips :)

Fotenden får jeg ikke heist opp, men vurderer ny seng om dagen så en sånn versjon er ikke umulig at det blir da!

Kan godt tenke meg jeg trenger det ene og det andre av tilskudd, jeg er så dårlig på sånt. Har faktisk jerntabletter liggende, skal prøve med de. Trenger nok en hel del vitamintilskudd faktisk :sjenert: det får bli en tur i helsekosten til uka.

ikke drikker jeg melk,spiser minimalt med kjøtt og fisk..

Røyker ikke da i det minste.

Slike såler skal jeg teste ut, det hørtes veldig smart ut!

en ulltråd i tillegg så burde dette snart bli bra hihi, satser på det:)

Skrevet

lykke til med alt, og fortell oss gjerne om hvordan det går :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...