Gjest ? Skrevet 4. oktober 2008 #1 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har et økt behov for søvn, er ustø og må ofte ta et ekstra steg så jeg kommer inn i balanse igjen. Jeg har uregelmessig mens, har ofte vondt nederst i lysken, har noen kraftige humørsvingninger. Jeg har problemer med å konsentrere meg og glemmer ofte hva jeg har sagt eller skal til å si. Jeg fryser i det ene øyeblikket, mens er varm i det neste. Jeg har problemer med å gå ned i vekt, enda jeg trener opp til 4 ganger i uka og spiser variert og sunt. Alt dette er symptomer på lavt stoffskifte, men det er også en del symptomer jeg ikke har som uklar stemme, hovne ledd, piggmenttap(jeg har derimot fått noen mørke pigmentflekker), øresus. Kan det likevel være at jeg har lavt stoffskifte eller må man ha alle symptomene for å ha lavt stoffskifte?
Gjest Miley Skrevet 4. oktober 2008 #2 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har lavt stoffskifte, men mine symptomer er ganske ulike dine. Men min kollega er ganske ulik der igjen, så nei, man trenger ikke passe helt inn i symptomene. Man reagerer vel litt forskjellig.
Gjest ? Skrevet 4. oktober 2008 #3 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har lavt stoffskifte, men mine symptomer er ganske ulike dine. Men min kollega er ganske ulik der igjen, så nei, man trenger ikke passe helt inn i symptomene. Man reagerer vel litt forskjellig. Skal til lege snart så får ta det opp da... Men føler meg litt dum, akkurat som om jeg "leiter" etter å ha lavt stoffskifte, men bedre å sjekke det enn å gå rundt med det? Hvordan tok du det opp med legen?
Gjest Miley Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg var steindårlig og ble lagt inn med kjempehøyt stoffskifte. Så måtte de "grille" hele systemet med radioaktiv jod, da fikk jeg lavt. Jeg ville bare gått til legen og forklart situasjonen og bedt han ta en prøve.
Gjest ? Skrevet 4. oktober 2008 #5 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg var steindårlig og ble lagt inn med kjempehøyt stoffskifte. Så måtte de "grille" hele systemet med radioaktiv jod, da fikk jeg lavt. Jeg ville bare gått til legen og forklart situasjonen og bedt han ta en prøve. Ok, takk for råd! Bedre å dra dit en gang for mye enn en gang for lite
Morrille Skrevet 4. oktober 2008 #6 Skrevet 4. oktober 2008 Det er jo mange symptomer ved lav stoffskifte. Men man trenger ikke ha dem allesammen. Les her Helsedoktoren - lav stoffskifte
Gjest we Skrevet 4. oktober 2008 #7 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har et økt behov for søvn, er ustø og må ofte ta et ekstra steg så jeg kommer inn i balanse igjen. Jeg har uregelmessig mens, har ofte vondt nederst i lysken, har noen kraftige humørsvingninger. Jeg har problemer med å konsentrere meg og glemmer ofte hva jeg har sagt eller skal til å si. Jeg fryser i det ene øyeblikket, mens er varm i det neste. Jeg har problemer med å gå ned i vekt, enda jeg trener opp til 4 ganger i uka og spiser variert og sunt. Alt dette er symptomer på lavt stoffskifte, men det er også en del symptomer jeg ikke har som uklar stemme, hovne ledd, piggmenttap(jeg har derimot fått noen mørke pigmentflekker), øresus. Kan det likevel være at jeg har lavt stoffskifte eller må man ha alle symptomene for å ha lavt stoffskifte? Jeg har fått konstatert lavt stoffskifte. Jeg har mange av dine symptomer, men ingen av de du "savner". Det verste for meg er søvnbehovet (og også evig trøtt når jeg først er oppe), problemer med temperaturskifter (alltid enten varm eller kald, og svetter, aldri passe), humørsvingninger, konsentrasjonsproblemer, problemer med å gå ned i vekt. Det er nogenlunde under kontroll hos meg, går på thyroxin, jobber fulltid er sosial etc, men merker jo symptomene godt uansett. Kom det uansett til legen for å teste, det kan aldri skade!
Gjest we Skrevet 4. oktober 2008 #8 Skrevet 4. oktober 2008 Jeg har fått konstatert lavt stoffskifte. Jeg har mange av dine symptomer, men ingen av de du "savner". Det verste for meg er søvnbehovet (og også evig trøtt når jeg først er oppe), problemer med temperaturskifter (alltid enten varm eller kald, og svetter, aldri passe), humørsvingninger, konsentrasjonsproblemer, problemer med å gå ned i vekt. Det er nogenlunde under kontroll hos meg, går på thyroxin, jobber fulltid er sosial etc, men merker jo symptomene godt uansett. Kom DEG uansett til legen for å teste, det kan aldri skade!
Gjest Jente 15-år Skrevet 25. januar 2009 #9 Skrevet 25. januar 2009 Heisan Jeg fikk diagnosen for rundt 1 år siden når jeg var 14 år gammel. Og jeg har faktisk nesten det motsatte av symtomene man skal ha. Jeg har ikke høyt søvnbehov, for å si det sån trenger jeg ikke søvn i det hele tatt nesten. Jeg er veldig Ukonsentrert og glemmer veldig fort, nesten det eneste som stemmer med symtomer. :gjeiper: Jeg fryser ikke, istede har jeg skikkelig hete byer. Nesten hele tiden, og vekten min går ingen vei. Trener bare 2 ganger i uken og spiser MASSE,men merker ikke noen forskjell.. Så må nok ikke ha alle symtomene, jeg har bare noen få av dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå