Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Hei. Jeg har nettopp byttet fastlege på grunn av diverse årsaker. Det jeg lurer på er om jeg må gi journalene fra min forrige lege til den nye legen. Etter som jeg har forstått blir ikke journalen sendt direkte over. jeg ønsker ikke at min nye lege skal lese min gamle journal, da det er mye feilinformasjon p.g.a. mye trøbbel i familien osv..orker ikke å gå inn på det her. Men jeg ønsker altså å starte med blanke ark. Er det mulig? Og kommer legen til å stusse på dette?
Christal Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Du har selv ansvar for å få overført journalen din fra din gamle fastlege til din nye. Om du ikke ønsker å få den oversendt kan du jo la være til det. Jeg byttet fastlege i fjor, men likevel har ikke det gamle legesenteret somlet seg å sende journalen min over, selv etter flere samtaler på telefon. Det eneste som er vanskelg er å få ut mine faste medisiner som jeg tar uten å ha journalen min så for hver gang jeg skal ha medisiner må jeg inn til legetime, det er slitsomt i lengden.
Morrille Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Du bestemmer selv om den nye fastlegen skal ha journalen din.
Gjest Pupsilure Skrevet 4. oktober 2008 #4 Skrevet 4. oktober 2008 Den nye legen min spurte om jeg kunne be den gamle oversende journalen min. Men jeg har hatt så mange leger rundt omkring, og er svært sjeldent hos legen, så jeg har ikke gjort det. Står nok ikke noe mer enn prevansjonsresepter o.l. der
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå