Gå til innhold

Hvor mange har dobbeltdyne?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Her klarer vi oss med én enkeltdyne! Det er klart det ble litt kamp om dynen de første nettene, men å sove under to har aldri vært aktuelt. Vi sover tett sammen og lærte oss fort å skifte stilling sammen i søvne slik at vi begge har nok dyne hele tiden. Man får jo mye mer kroppskontakt og nærhet når man ligger under en enkeltdyne. Og om den ene er varmere enn den andre kan den gi mer dyne til den som er kaldere og legge beina eller ha ryggen utenfor. Er det ingen andre som gjør som oss?

Samme her:). Kjempe koselig å ligge og sove sånt. Føle varmen fra den andre, hjerterytmen, pusten...Om vinteren skifter vi kanskje til dobbel, men fra vår til høst er en enkel dyne nok for oss. Ulempen er at man føler seg veldig ensom, når man må sove uten den andre :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå ble jeg fristet til å kjøpe dobbeltdyne!

Vi ligger som regel under samme enkeltdyne og lapper på med en til, jeg elsker å ligge på armen og klistre meg inntil... Høres koselig ut med dobbel dyne, men litt pes å kjøpe nye sengetøy, da.

Vi har forresten ekstra lengde på dynene våre, men regner med at doble dyner også finnes med ekstra lengde?

Skrevet
Her er dobbeldyne helt uaktuelt. Vi liker friheten ved å ha hver vår dyne, og sover aldri tett sammenfiltret uansett. Glipper er ikke et problem selv med separate dyner. Kose kan man jo gjøre uansett, og når som helst, men når vi skal sove vil vi gjøre det på våre måter. Søvn er viktig, og nettene kan fort bli slitsomme om man har en kjæreste som liker å sove på en annen måte.

Enig! :Nikke:

Skrevet

Vi har hver vår, og tror ikke vi skal anskaffe oss dobbeldyne eller

Synes det er deilig å kunne ha hver vår uten at den ene drar den andre sin med seg.Desuten har vi to småttiser som kommer inn om natta av og til , da ligger de ofte i midten, og mannen min dytter dem ofte inntil meg, pga av at han MÅ sove uten klær og de ligger jo ikke akkurat rolig med beina

hehe

Skrevet

Dobbelt-dyne: Nei Takk!

Når jeg sover er jeg bare meg, og pakker dyna rundt meg. Å ha noen innpå seg er bare forstyrrende, og ødelegger søvnkvaliteten.

Skrevet

Og igjen har vi fastslått at...

*trommevirvel*

folk er forskjellige!

Forskjellige meninger kan fint leve side om side uten at det blir krig av det uten at den ene eller den andre skal begynne å syte om at "jeg har rett!"

Hallejula, prise Jebus og klapp en katt!

:D

Vi har forøvrig begge deler.

Stort sett trives vi begge under samme dyne, men en gang i blant er det greit å krabbe inn under sin egen.

Når jeg har feber og svetter apekatter, da er jeg ikke særlig stas å snike på.

I begynnelsen sov vi begge under en enkeldyne, vi var (og er) synkron-sovere på høyt plant. Senga var også bare 90cm bred, så det var en nødvendighet. Ikke at vi egentlig trenger mer plass å sove på... Vi sover fremdeles ikke på særlig større område (med unntak, som nevnt over), men vi har alikevel seng som er 180cm bred... på samme måte gikk vi for en dyne på 240cm x 260cm da vi fikk muligheten.

Stas, stas, stas. Pluss at jeg er så liten at jeg kan lage hule av den hvis jeg sover alene en natt. Enda bedre!

Det er også ledige plasser på både gulv og vegg, så sånn sett så har vi jo større leilighet enn det vi trenger også.

Men nå roter jeg meg bort. Og jeg ser at det er tidlig på morgenen... så da skal jeg rote meg enda lenger vekk, forhåpentligvis rett inn i drømmeland.

God morgen og ha en fortreffelig søndag! Hvis det er søndag. Jeg husker ikke. Er det kanskje mandag? For da er jeg i seriøse problemer! .... nei, det er søndag. Phew.

Nattinatt!

Skrullegjest ut!

Skrevet

Vi har dobbeldyne, og det blir mer intimt med det. Med eksen krevde jeg separat dyne da jeg mistet følelsene for ham

Skrevet

Vi har dobbeldyne, synes det er deilig. Ligger ofte tett inntil kvarandre når vi legger oss, men når vi skal sova så snur vi som regel ryggen til kvarandre :gjeiper: Vi liker å sovna på kvar vår side, og det går heilt fint d et uten at det blir gliper eller den andre stikker av med dyna. Deilig å kunne stryke over min kjæres nakne kropp dersom eg føler for det, eller bare kjenne at han er der med tåa mi :rødme:

Skrevet
Vi har dobbeldyne, synes det er deilig. Ligger ofte tett inntil kvarandre når vi legger oss, men når vi skal sova så snur vi som regel ryggen til kvarandre :gjeiper: Vi liker å sovna på kvar vår side, og det går heilt fint d et uten at det blir gliper eller den andre stikker av med dyna. Deilig å kunne stryke over min kjæres nakne kropp dersom eg føler for det, eller bare kjenne at han er der med tåa mi :rødme:

Akkurat slik har vi det også :D

Det er så deilig å kunne ligge helt inntil hverandre. Hadde to dyner før i tiden, og det var bare trøbbel med at det glippet, man frøs, mye å styre med.

Nå kan jeg bare snike meg inntil ham akkurat når jeg føler for det, og ligge på min side av sengen når jeg vil det.

Skrevet

Akkurat slik har vi det også :D

Det er så deilig å kunne ligge helt inntil hverandre. Hadde to dyner før i tiden, og det var bare trøbbel med at det glippet, man frøs, mye å styre med.

Nå kan jeg bare snike meg inntil ham akkurat når jeg føler for det, og ligge på min side av sengen når jeg vil det.

Det var akkurat dette jeg hadde tenkt å skrive til alle dobbeldynemotstanderne der ute: Det ér altså fullt mulig å ligge med ryggen til hverandre, på hver sin side, med null kontakt, selv om man har dobbeldyne. :) Forskjellen mellom dobbeldyne og enkeltdyner er bare at intimitet og kroppskontakt blir mye enklere med dobbeldyne. :lur:

Skrevet

Jeg er en dynestjeler, selv med to enkeltdyner... Vi måtte dele dyne på ferie i sommer, og det endte med at jeg stjal hele og tviholdt på den, nektet å slippe. Kjæresten min ble litt kald etterhvert, stakkars :P

Skrevet

Dobbeltdyne = Nei takk!!!

Skrevet
Jeg er en dynestjeler, selv med to enkeltdyner... Vi måtte dele dyne på ferie i sommer, og det endte med at jeg stjal hele og tviholdt på den, nektet å slippe. Kjæresten min ble litt kald etterhvert, stakkars :P

Er du samboeren min? I perioder våkner jeg av at han ikke bare ligger oppå sin egen dyne, han har jammen meg stjålet min også! :hoho:

Skrevet

Vi har separate dyner, og jeg kunne ikke tenke meg noe annet. Jeg må ha dyna tett pakket rundt meg, mannen ligger urolig og løfter på dyna her og der og slipper inn kaldluft. I tillegg har han den nesten ikke over seg, men mellom bena... Vi har prøvd med dobbeldyne, og tro meg - det funka ikke!

Gjest Roxie Hart
Skrevet

Vi har dobbeltdyne - kan ikke tenke meg å gå tilbake til to enkeltdyner. Dobbeltdyne er så koselig :hjerter_rundt:

Skrevet

Vi har hver vår dobbeltdyne :)

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Det var akkurat dette jeg hadde tenkt å skrive til alle dobbeldynemotstanderne der ute: Det ér altså fullt mulig å ligge med ryggen til hverandre, på hver sin side, med null kontakt, selv om man har dobbeldyne. :) Forskjellen mellom dobbeldyne og enkeltdyner er bare at intimitet og kroppskontakt blir mye enklere med dobbeldyne. :lur:

Enig! :sjarmor:

Gjest Yoghurt
Skrevet

Og jeg skriver så veldig under. Arva ei dobbeldyne vi og det er så utrolig mye bedre enn den konstante lappinga med to dyner når man vil kose, meen jeg har mang en gang klagd over at han var for varm og sendt han til sin del av dobbeltdyna :ler: når dyna er på størrelse med senga sier det seg selv at det er mer enn nok dyne (om man ikke vil lage seg sovepose da).

Skrevet

Vi sover begge under en enkeltdyne! Det er foreløpig veldig koselig og intimt, men kommer sikkert til å kjøpe en dobbel en når vi slutter å være stormende nyforelsket :)

Skrevet

Vi har dobbeldyne, og det er herlig!

Den er forøvrig stor nok til at begge kan ligge for seg selv når vi skal sove. For jeg liker heller ingen inntil meg når jeg skal sove, da skal dynen være pakket rundt meg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...