Gå til innhold

Fancy dessert

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan forøvrig anbefale alle Nigellas kokebøker, de har fantastiske oppskrifter på kaker og desserter (og selvfølgelig mye annet rart). Jeg har mange kokebøker, men hennes der de jeg uten tvil har brukt mest!

Skrevet

Tilbehør til sjokolademousse:

Jeg pleier å lage en slags appelsinsalat til. Da skjærer jeg appelsin i fileter, (dvs skjærer bort det "hvite" mellom båtene, slik at jeg bare har appelsinkjøttet), så koker jeg appelsinjuice med litt sukker og frøene fra en halv vaniljestang. Avkjøler væsken, og blander appelsinfiletene i. Det smaker friskt og godt sammen med moussen. :-)

Gjest Eurydike
Skrevet
Tilbehør til sjokolademousse:

Jeg pleier å lage en slags appelsinsalat til. Da skjærer jeg appelsin i fileter, (dvs skjærer bort det "hvite" mellom båtene, slik at jeg bare har appelsinkjøttet), så koker jeg appelsinjuice med litt sukker og frøene fra en halv vaniljestang. Avkjøler væsken, og blander appelsinfiletene i. Det smaker friskt og godt sammen med moussen. :-)

:spise:

Og om man lager hvit sjokolademousse, er det veldig godt med tilsvarende salat av rosa grapefrukt. :)

Skrevet

Takk for svar. Da skal jeg jammen prøve denne snart.

Skrevet

det er kansje litt off season men balsamicomarinerte jordbær med mascarponekrem er veldig godt!

Skrevet
Lune hermetiserte pærer med smelta after eight-sjokolade oppå. Servèr med krem og dander litt sjokoladesaus rundt. Mynteblad på toppen. Nam... :)

Hvordan lager du dette?

Skrevet

Du må fortelle oss hva du lagde, og hvordan det ble mottatt :)

Gjest Marillia
Skrevet
Jeg (dvs Nigella) har en knallgod oppskrift på sjokolademousse som absolutt bør prøves. Jeg fikk skamros for den i helgen.

Til 5 martini eller dessertglass

50 g smør

150 g marshmellow (kjøp de små, de smelter lettest)

200 g mørk sjokolade

60 cl kokende vann

Ha ingrediensene i en kjele til det er smeltet. Sett til avkjøling.

en putt fløte

frø fra vaniljestang/vaniljeessens (et par ts)

Visp fløten tilsatt vanilje til krem, ha i den avkjølte sjokoladeblandingen. Vend godt.

Fordel moussen i porsjonsglass. Avkjøl minst 3 timer

Serverer du den bare sånn, eller har du noe annet til?

Og bruker du meierismør? Denne oppskriften høres bare rågod ut! Tror jeg må prøve denne.

Skrevet
Serverer du den bare sånn, eller har du noe annet til?

Og bruker du meierismør? Denne oppskriften høres bare rågod ut! Tror jeg må prøve denne.

Jeg serverte den som den er. Du kan evnt raspe litt hvit sjokolade på toppen, eller servere med bringebær eller vaniljesaus.. Men helt ærlig, så er den så nydelig i seg selv at den trenger ikke noe mer. :)

Jeg brukte faktisk margarin... Men det var kun fordi jeg glemte å handle godt smør.

Så bruk skikkelig meierismør du. :)

Gjest Sinatra
Skrevet

I går lagde jeg nigellas sjokolademousse, og hadde bringebærsorbet og en dæsj vaniljekesam til. Jeg synes ikke moussen var så veldig god, den var så sterk liksom. Vannet den ut litt med kesam også før jeg satte den i kjøleskapet. Men sammen med sorbet og kesam så smakte det ganske godt da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...