Kitsune Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 Betennelsen i beina har blusset opp igjen etter å ha vært bra en god studn. Jeg vet hva jeg trenger av medisin, jeg har fått det av min tidligere fastlege for etpar år siden. Det er bare så fryktelig vont og nå begrenser det min hverdag i såpass stor grad. Men det er 16 dager til legetimen og dette er ikke akkurat noe jeg drar til legevakta med. Hva kan jeg gjøre?
Curry Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Nå er det vel for sent å ringe fastlegekontoret ditt før helgen, ellers hadde jeg gjort det hadde jeg vært deg. De har jo journalen din og kunne ha hjulpet deg med evt. en hastetime, en resept eller tips om relevante reseptfrie legemidler. Hva slags betennelse er det snakk om? Er det inflammatorisk betennelse eller en bakteriell? Hvis det er snakk om inflammatorisk betennelse så finnes det jo legemidler som er antiinflammatoriske og smertestillende uten resept. Du kan jo bruke dette i helgen og så ringe fastlegen på mandag!
Kitsune Skrevet 3. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. oktober 2008 Det er snakk om inflamatorisk betennelse. Men jeg visste ikke at legejournalene fulgte med pasienten fra legesenter til legesenter. Trodde hvert sted opprettet sine egne, for det mener jeg å ha hørt. Det er jo kjempebra hvis det faktisk følger pasienten.
Bellatrix Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 Er det skikkelig ille synes jeg du kan ringe legevakta og forklare situasjonen.
Curry Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 (endret) Det er snakk om inflamatorisk betennelse. Men jeg visste ikke at legejournalene fulgte med pasienten fra legesenter til legesenter. Trodde hvert sted opprettet sine egne, for det mener jeg å ha hørt. Det er jo kjempebra hvis det faktisk følger pasienten. Jeg visste ikke at du hadde byttet lege. (Dvs. jeg leste ikke ordentlig at du skrev din "tidligere lege"). Da har nok ikke legen der journalen din hvis du ikke selv har bedt om å få den med deg fra forrige lege. Hvis det ikke hjelper med reseptfrie antiinflammatoriske/smertestillende midler og smertene er uutholdelige ville jeg som Bellatrix sier ringe legevakten. Du kan jo fortelle dem hva du har brukt tidligere, kanskje det faktisk er et reseptfritt alternativ til dette. Endret 3. oktober 2008 av Curry
Crash Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Det er snakk om inflamatorisk betennelse. Men jeg visste ikke at legejournalene fulgte med pasienten fra legesenter til legesenter. Trodde hvert sted opprettet sine egne, for det mener jeg å ha hørt. Det er jo kjempebra hvis det faktisk følger pasienten. Du må ordne det selv, enten ved å be de sende den over eller hente den selv. Kan du ikke be om en hastetime?
Pialill Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Ring mandag morning når kontoret til legen åpner (vanligvis 8 tror jeg), men du finner det nok på nettet. Legene er pliktig til å ha et par timer ledig hver dag i tilfelle det skulle være noen som pluttselig ble veldig syk. Er vel for å ikke overbelaste legevakten. Hvis du har fastlege på et medisinsk senter eller liknende der de har mange leger er det også mulig å spørre om du kan få time hos en av de, det har jeg gjort flere ganger. Hender også at du kan komme innom mellom to av de andre timene=) Så lenge det haster, så tar nok legen deg inn på dagen, null problem=)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå