Gå til innhold

Røyking av Vannpipe og barn

Fremhevede innlegg

Gjest mortil2
Skrevet

At en far, eller mor for den sakens skyld lar sine unger røyke vannpipe, om det så ikke hadde vært noe i den, er etter min mening smakløst!!

Hva er poenget? Jeg klarer ikke se vitsen, eller kosen i det..

Det er hele handlingen som blir feil, hvorfor lære et barn slike ting. Hans holdning til andre ting vil da følge deretter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme om det er frukttobakk med eller uten nikotin og tjære - røyk ned i lungene er ikke bra UANSETT!!

Gjest Gjest
Skrevet
Ser ikke problemet her nei ...

Det tror vi på - særlig når vi ser på bildet av Marlo.

Skrevet
Ja, jeg ser problemet med det, du trekker da røyk ned lungene? Vil det ikke bli lettere å begynne med vanlig røyk da?

Hva med folk som drikker vann da. Man drikker jo, vil det ikke da bli lettere å begynne å drikke alkohol?

;)

Jeg vet ikke hva jeg hadde synes om en voksen hadde tilbydt datteren min å røyke vannpipe (hvis hun var 9 år), men jeg synes tankegangen din er rimelig fordomsfull.

Skrevet

Nå er det jo forskjell på drikk og røyking. Man må jo drikke noe for å overleve, mens røyking, enten det er tobakk eller frukttobakk, ikke er noen livsnødvendighet...

Gjest MåneSkygge
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor man skal ha unger til å røyke noe i det hele tatt jeg. For meg ville det blitt rart og feil å sett en niåring røyke vannpipe.

Skrevet
Nå er det jo forskjell på drikk og røyking. Man må jo drikke noe for å overleve, mens røyking, enten det er tobakk eller frukttobakk, ikke er noen livsnødvendighet...

Jeg sier ikke jeg er for røyking. Jeg bare synes at det var en litt rar kobling.

Gjest Sativa
Skrevet
Hva med folk som drikker vann da. Man drikker jo, vil det ikke da bli lettere å begynne å drikke alkohol?

;)

Æhæhæ, glitrende :)

• 10 måneder senere...
Skrevet

Frukttobakk inneholder Grovskåret tobakk og sirup. Ta gjerne og ta en kondistest før og etter du har røyket vannpipe så avklarer du det rimelig enkelt.

Ett barn skal ikke vende seg til at det å røyke er ok med mindre du vil at overgangen til en annen form for tobakk skal bli mindre.

• 4 måneder senere...
Gjest alf bjarne
Skrevet

at en far lar sin 9 år gammle sønn røyke vannpipe hørest bare heilt domt ut de viser bare hvor litte folk tenker . men jeg er enig men de mangen skriver de er ikkje bokstavelig talt røyk de er mer damp

Gjest Serena
Skrevet

Røykte vannpipe da jeg var mindre og jeg røyker aldri sigarett, ikke fest en gang. Har ikke røykt en sigarett siden jeg var 18.

Faren kan lovlig la ungen røyke vannpipe, så du har faktisk ikke noe å si.

Skrevet

Røykte vannpipe da jeg var mindre og jeg røyker aldri sigarett, ikke fest en gang. Har ikke røykt en sigarett siden jeg var 18.

Faren kan lovlig la ungen røyke vannpipe, så du har faktisk ikke noe å si.

Selfølgelig har hun noe å si som er mora til ungen.

Ungen kan få astma.

Det er ikke smart å lære opp ungen sin til at voksne menn og gutter røyker visst ikke man vil lære bort til ungen at røyk er greit.

Da har mora noe å si.

Gjest kaffeavtalen
Skrevet

Jeg assosierer vannpipe med hasj, og hadde overhodet ikke godtatt at noen hadde oppfordret mine bare til å røyke verken det eller annen type tobakk.

Gjest Serena
Skrevet

Selfølgelig har hun noe å si som er mora til ungen.

Ungen kan få astma.

Det er ikke smart å lære opp ungen sin til at voksne menn og gutter røyker visst ikke man vil lære bort til ungen at røyk er greit.

Da har mora noe å si.

Da får jeg mate det inn med teskje. Lovlig = juridisk. Juridisk har ikke mora noe å si. comprendo?

Skrevet

Hyggelig at du har spørsmål til oss som svarer i denne spalten.Som mangeårig helsebekjemper kan jeg bare si at dette er helt normalt.I min bok "Alt er normalt" viser jeg til en studie fra USA der det fremkommer at barn som blir med på ALT det de voksne driver med får en mye bedre barndom.Den er for øvrig til salgs for den nette sum av kr. 3000 pr. pall.

"Helsebekjemper". God helse må bekjempes med alle mulige midler! Jeg ser at dette er et gammelt innlegg, men morsomt var det lell. :fnise:

Gjest fireflies
Skrevet

Å røyke frukttobakk på vannpipe er jo noe helt annet enn å røyke sigaretter, da det er (hvis det i det hele tatt er) minimalt med nikotin i frukttobakk, i tillegg til at det kun smaker søtt og godt. Ser ikke helt problemet. Tviler på at faren er så uansvarlig at han lar sønnen røyke noe han ikke har godt av å røyke.

Skrevet

Det finnes da flere forskjellige typer frukttobakk. Min samboer fikk tak i noe frukttobakk uten nikotin og tjære. Jeg som aldri har hatt en tent røyk i munnen (i en alder av 30) prøvde denne, og ble faktisk ganske susete i hodet. Den tobakken med nikotin etc kommer jeg ikke til å teste.

Aldri om jeg hadde latt min nevø på 9 år prøve vannpipe hos oss, selv om foreldrene hadde sagt det var ok. Som fere har påpekt tidligere i tråden, det er fortsatt røyk man trekker ned i lungene. 9 år gamle lunger bør ikke utsettes unødvending for røyk.

• Liker 1
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vannpipe er ikke røyk, men damp. Skal visst være ufarlig, men jeg hadde ikke godtatt at min sønn røyker det. Det er ikke noe poeng i at han venner seg til det syns jeg.

Skrevet

Ville ikke godtatt det med min unge! Ikke bare pga selve røyken, men også pga handlingen. Vannpiperøyking er vanlig i miljøer hvor man røyker hasj og div annen dritt. Hvorfor skyve en niåring ut i noe sånt?

Slenger meg på denne.

Skrevet

Vel, så lenge det er frukttobakk (det vanligste) og ikke noe urtejalla i pipa, er det faktisk ulovlig. Frukttobakk er ikke lov i Norge, og det inneholder selvfølgelig tobakk selv om det smaker aldri så godt.

Når det er sagt, tror jeg han har større sjanse for å begynne å røyke sigaretter bare fordi han har røyka vannpipe med pappaen sin hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...