Gjest Vannpipe Skrevet 3. oktober 2008 #1 Skrevet 3. oktober 2008 faren til mitt barn lar sønnen røyke vannpipe. Dette har sønnen på 9 år fortalt at han gjør til vanlig hos far. er ikke det veldig spesielt..eller overreagerer jeg?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 så det er ikke helsefarlig? ref til http://www.nettavisen.no/yeye/aktuelt/article2269546.ece
Gjest Gjest_jomfrua_* Skrevet 3. oktober 2008 #4 Skrevet 3. oktober 2008 http://www.vannpipe.com/ Jeg hadde ikke godtatt det, nei.
Gjest Portis Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Og der så står det at man ikke kjenner til bivirkninger. Herregud, man kan jo få bivirkning av å spise gulrot. Har selv røyka vannpipe mange ganger med eple (smak altså) - jeg klarer ikke å se problemet med det, men det er meg. Om andre ser et problem med det, så må det jo være opp til dem.
Mamma1 Skrevet 3. oktober 2008 #6 Skrevet 3. oktober 2008 Ja, jeg ser problemet med det, du trekker da røyk ned lungene? Vil det ikke bli lettere å begynne med vanlig røyk da?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #7 Skrevet 3. oktober 2008 Og der så står det at man ikke kjenner til bivirkninger. Herregud, man kan jo få bivirkning av å spise gulrot. Har selv røyka vannpipe mange ganger med eple (smak altså) - jeg klarer ikke å se problemet med det, men det er meg. Om andre ser et problem med det, så må det jo være opp til dem. hm...vet ikke. Synes det er litt skremmende at man lar et barn på 9 år røyke det. det er jo røyk man blåser i lungene. usj..da overreagerer jeg bare da.
Gjest Portis Skrevet 3. oktober 2008 #8 Skrevet 3. oktober 2008 Ja herregud, om man bruker TOBAKK så er saken noe helt annet. Her var det snakk om vannpipe, og TS nevnte ingenting mer, så jeg ANTOK at en far ikke ville gitt sitt barn tobakk. Jeg husker ikke hva det het det jeg røyka mye før, men det var IKKE tobakk, men noe fruktgreier. Fordi jeg var barn/ungdom og ikke hadde lov til å røyke så fikk jeg heller ikke tobakk
Mamma1 Skrevet 3. oktober 2008 #9 Skrevet 3. oktober 2008 For meg hadde det ikke spilt noen rolle om de røyka sokkene sine, du trekker fortsatt røy ned i lungene, og jeg vil tro at det lettere kan føre til at de begynner å røyke tobakk eller verre ting. Vannpiperøyking er jo ganske standard når man røyker både hasj og andre ting, så jeg hadde satt foten ned..
Gjest Elfrida Skrevet 3. oktober 2008 #10 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg ser ingen grunn til å lære barn at barn bør kose seg med å inhalere røyk, hva enten det er tobakk eller ikke. 1
Gjest *Mim* Skrevet 3. oktober 2008 #11 Skrevet 3. oktober 2008 Det hadde jeg absolutt ikke likt. Jeg vet jeg er litt snerpete, men at en niåring skal røyke noe som helst, byr meg imot.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #12 Skrevet 3. oktober 2008 Det er jo tobakk som røykes når man bruker vannpipe, så jeg ser ikke hva som er ufarlig. At det finnes kull med smak, gjør ikke tobakken mindre farlig? Tips: Se forklaringen/bildet på linken til nettavisen for forklaring. vannpiperøyk inneholder de samme stoffer som sigarettrøyk, som tjære, kulilite, nikotin og irritanter. Kun ganske små mengder blir frasortert når røyken går gjennom vannet i vannpipen.
Gjest Atle Skrevet 5. april 2009 #13 Skrevet 5. april 2009 Det er forskjell på frukt tobakk og vanelig tobakk. Vanelig tobakk har 4000 giftstoffer, mens frukt tobakk har 0. Desuten er det bare damp som kommer ut av pipa som er helt ufarlig å innhalere. Derfor ser jeg ikke problemet med at en 9 åring røyker vannpipe.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2009 #14 Skrevet 5. april 2009 faren til mitt barn lar sønnen røyke vannpipe. Dette har sønnen på 9 år fortalt at han gjør til vanlig hos far. er ikke det veldig spesielt..eller overreagerer jeg? Bare lurer på hva poenget med å røyke vannpipe? jeg har blitt tilbudt det på flere reiser. Hva er poenget med frukt. tobakk blir man jo "ruset" av,men hva med frukten? Du fikk ikke svar på spørsmålet,men jeg ble bare nysgjerrig
Gjest imli Skrevet 5. april 2009 #15 Skrevet 5. april 2009 Ville ikke godtatt det med min unge! Ikke bare pga selve røyken, men også pga handlingen. Vannpiperøyking er vanlig i miljøer hvor man røyker hasj og div annen dritt. Hvorfor skyve en niåring ut i noe sånt?
Gjest Gjest_Jaja_* Skrevet 5. april 2009 #17 Skrevet 5. april 2009 Hvorfor skal en 9- åring røyke vannpipe i det hele tatt? Tenker far på helsen hans? Tror ikke det...
rangi Skrevet 5. april 2009 #18 Skrevet 5. april 2009 Jeg hadde reagert veldig på det. Skjønner absolutt ikke vitsen med at et barn lærer at det er ok å kose seg med røyk. Det være seg frukttobakk eller vanlig tobakk.
ViljaH Skrevet 7. april 2009 #19 Skrevet 7. april 2009 Jeg hadde ikke likt det fordi jeg mener det normaliserer røyking av diverse saker. Jeg synes ikke en 9-åring skal læres opp til at røyking er normalt og bra.
Gjest Damedoktol Pjokken Skrevet 7. april 2009 #20 Skrevet 7. april 2009 faren til mitt barn lar sønnen røyke vannpipe. Dette har sønnen på 9 år fortalt at han gjør til vanlig hos far. er ikke det veldig spesielt..eller overreagerer jeg? Hyggelig at du har spørsmål til oss som svarer i denne spalten.Som mangeårig helsebekjemper kan jeg bare si at dette er helt normalt.I min bok "Alt er normalt" viser jeg til en studie fra USA der det fremkommer at barn som blir med på ALT det de voksne driver med får en mye bedre barndom.Den er for øvrig til salgs for den nette sum av kr. 3000 pr. pall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå