Gjest Flyer Skrevet 2. oktober 2008 #1 Skrevet 2. oktober 2008 Hei! Jeg vet at noen av disse spørsmålene har vært tatt opp tidligere, men jeg kan bare finne gamle tråder som ble skrevet for flere år siden, og tenker kanskje situasjonen i luftfarten har endret seg litt. Jeg er nå 19 år, og min største drøm er å bli flyvertinne. Mange tenker nok på dette yrket som en "periode" jobb, men jeg ønsker faktisk å gjøre en karriere som kabinansatt, og etterhvert stige i gradene opp til purser. Jeg ser litt mørkt på min drøm da jeg har hørt at situasjonen for kabinansatte i norge idag ikke er helt enkel, og at det i framtiden vil være svært vanskelig å få jobb. Kanskje det er noen her på forumet som selv jobber som kabinansatte som kan fortelle meg litt om dette? Hvilke muligheter har jeg? Jeg har utdanning innen helsesektoren på videregående nivå, men studerer nå reiseliv. I dette studiet skal vi ut i praksis, og jeg skal da prøve å få praksisplass i et flyselskap for å kanskje få en fot innenfor. Tror dere min utdanningsbakgrunn vil gjøre meg attraktiv for de forskjellige flyselskapene? Min drøm er jo å jobbe i SAS, men tenker at Norwegian eller noen av charterselskapene også kanskje er en grei start. Hvordan er det forresten å jobbe i Sterling? Jeg håper en virkelig flyvertinne kan hjelpe meg litt her, slik at jeg enklere kan vite hva jeg burdte gjøre for å bli aktuell for flyselskapene her til lands. Mvh, Pernille
Supraspinatus Skrevet 3. oktober 2008 #2 Skrevet 3. oktober 2008 Jeg foreslår du tar kontakt med flyselskaper og hører hvordan det er med utlysning osv. Det er et viktig yrke. Cabin crew er ikke bare servitører i luften som mange tror. De er det først og fremt for sikkerheten til passasjerene.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2008 #3 Skrevet 3. oktober 2008 Her står det ihvertfall litt om veien å gå i Norwegian: http://norwegian.easycruit.com/vacancy/133859/11595?iso=no
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå