Gå til innhold

overtagelse av leilighet- godt nok vasket?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Igår kjøpte jeg og mannen min vår første leilighet:)

Vi skal overta om 16 dager, og da har jeg bare lyst å høre hva slags erfaring folk har ang overtagelse og rengjøring.

Jeg er litt bekymret for at leiligheten ikke skal være vasket godt nok, og at jeg selv ender med å vaske hele greia på nytt.

Det er så ekkelt å vaske etter fremmede mnsk!

(Jeg vet at man kan nekte å skrive under hvis leil ikke er ren, og at de må vaske på nytt, men mitt inntrykk er at folk er så slurvete)

Har du opplevd å overta en skitten leilighet?

Venter spent på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke kjøpt noe, men leier.

Når jeg flyttet inn her så sa jeg klart ifra til huseier at nedvaskingen ikke var god nok og at dette måtte ordnes opp i før vi flyttet inn.

Ei venninne kjøpte leilighet i vår, og jeg hjalp henne med å gå over leiligheten før hun skrev under på noe. Jeg oppdaget flere steder hvor det ikke var vasket godt nok, de fikk beskjed når vi satte oss ned med papirene, og de skrev svart på hvitt at leiligheten skulle vaskes skikkelig ned innen hun flyttet inn. Hun skrev altså under på papirene, men fikk det nedskrevet at den skulle vaskes igjen før den datoen hun bestemte

Skrevet

Ja, jeg har opplevd å ta over en møkkete leielighet.. Det var sånn at sokkene hang fast i gulvet når vi var der å skulle få nøkler. Jeg sa til hun som solgte at hun måtte gå over gulvene en gang til.. Angrer på at jeg ikke krevde at hun vasket hele kåken på nytt!

Det endte med at jeg måtte vaske ned to leieligheter.. Den gamle og den nye.

Stå på krava dersom du mener leieligheten ikke er godt nok vasket. Det er faktisk eierens oppgave å gjøre det skikkelig.

Lykke til. :)

Skrevet

snakk med megler på forhånd om du er usikker på hva som er godt nok. Men i utgangspungtet så er dette enkelt, om du ikke er fornøyd, så protester, også må de vaske til det er bra. Bare pass på å ikke stå klar med flyttelasset ;)

Er du heldig har de annsatt noen til å gjøre utvask, her vi kjøpte sist så gjorde de det, og da var vaskebyrået her ved overtagelsen og de småting som ikke var bra nok tok de og fiksa.

Vi brukte faktisk det samme firmaet når vi skulle flytte ut av vår leilighet, det var så greit.

Skrevet

Absolutt ingen vasker godt nok for meg, så jeg vasker over uansett om der er en smule eller ikke. :ler:

Jeg har leid leilighet som har vært slurvete vasket før. Ba husvert om å få ordnet dette før jeg flyttet inn.

Skrevet

Takk for svar så langt!

Da var det som jeg tenkte...at folk er slurvete:(

Får bare gi tydelig beskjed om hva vi forventer oss da...

Skrevet
snakk med megler på forhånd om du er usikker på hva som er godt nok. Men i utgangspungtet så er dette enkelt, om du ikke er fornøyd, så protester, også må de vaske til det er bra. Bare pass på å ikke stå klar med flyttelasset ;)

Er du heldig har de annsatt noen til å gjøre utvask, her vi kjøpte sist så gjorde de det, og da var vaskebyrået her ved overtagelsen og de småting som ikke var bra nok tok de og fiksa.

Vi brukte faktisk det samme firmaet når vi skulle flytte ut av vår leilighet, det var så greit.

Holder vaskebyrået tilfeldigvis til i Oslo?

Navn?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...