Gå til innhold

Dobbeldyne sengesett fra Ellos..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Målene er jo forskjellige, men har hørt at sengesett noen ganger er større/mindre enn oppgitt. Noen her som har dobbeldyne fra Ikea (mål 240x220) og som har kjøpt dobbeldyne-sengesett fra Ellos (oppgitt mål 220x200)?

Passet det fint på selv om sengesettet til Ellos er oppgitt mindre, eller blir det rart og trangt i sengetrekket? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikea-dyner må ha Ikea sengesett - og vanlige dyner (enkle eller doble) passer ikke inn i sengetøyet heller. Hadde ikke tatt sjansen.

Gjest antigartner
Skrevet (endret)

Jeg ville heller ikke tatt sjansen på dette.

IKEAs dobbeldyne er jo betydelig større enn andre dobbeldyner, som Suzy skriver. Et "standard" dobbeldynesengetrekk blir altfor lite. Det er fare for klumper alle veier når både lengde og bredde er 20 cm større på dyna enn på trekket.

Nå er det riktignok noen år siden jeg handlet vanlige sengesett på IKEA, men tidligere var det ikke noe problem med standard enkeltdyner og IKEA-sengesettene til enkeltdyner.

Endret av antigartner
Skrevet

...det er jo 20 cm i forskjell, så det vil jo ikke passe, det sier seg jo selv.

Du får sengesett i 240*220 andre steder enn IKEA, feks så selger La Redoute det, og Ellos har faktisk flere (de fleste?) dobbeltsettene i 240*220.

Skrevet
...det er jo 20 cm i forskjell, så det vil jo ikke passe, det sier seg jo selv.

Du får sengesett i 240*220 andre steder enn IKEA, feks så selger La Redoute det, og Ellos har faktisk flere (de fleste?) dobbeltsettene i 240*220.

Oi se der ja. Der var det jo sengesett i Ikea-mål på Ellos. Hadde jeg ikke sett. Takk da kan jeg jo velge en av disse så er jeg sikker på at det passer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...