Gå til innhold

Motoren trekker så dårlig


Mons

Anbefalte innlegg

Akkurat det fortalte nabodama meg her om dagen. Hun er en meget erfaren og god sjåfør. Hun fortsatte å fortelle om bakker bilen såvidt klarte å komme opp. Jeg tenkte selvfølgelig "motor" hele tiden i respekt for en erfaren sjåførs beskrivelse av symptomene. Spurte så noen spørsmål. Bruker olje? Nei. Lenge siden service? Nei

Så åpner jeg panseret og gasser bilen derfra. Motoren virker kjapp og fin i responsen. Tok deretter en kjøretur og oppdaget umiddelbart at bilen sluret. Det viste seg at automatkassen var tom for olje, og heldigvis klarte vi å redde den før stor skade oppsto.

Hadde naboen sagt at BILEN trakk dårlig, så hadde saken vært løst mye kjappere. Så damer, skaff dere et språk :ler:

Forøvrig er historien inspirert av en fersk tråd her om løs girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat det fortalte nabodama meg her om dagen. Hun er en meget erfaren og god sjåfør. Hun fortsatte å fortelle om bakker bilen såvidt klarte å komme opp. Jeg tenkte selvfølgelig "motor" hele tiden i respekt for en erfaren sjåførs beskrivelse av symptomene. Spurte så noen spørsmål. Bruker olje? Nei. Lenge siden service? Nei

Så åpner jeg panseret og gasser bilen derfra. Motoren virker kjapp og fin i responsen. Tok deretter en kjøretur og oppdaget umiddelbart at bilen sluret. Det viste seg at automatkassen var tom for olje, og heldigvis klarte vi å redde den før stor skade oppsto.

Hadde naboen sagt at BILEN trakk dårlig, så hadde saken vært løst mye kjappere. Så damer, skaff dere et språk :ler:

Forøvrig er historien inspirert av en fersk tråd her om løs girkasse.

Aha, så det er meg du sikter til. Bare så det er sagt så er det ikke alle kvinner som ikke kan noe om bil. JEG kan ikke noe om bil, men det er det da jammen meg mange menn som ikke kan også! Har mange venninner som vet mye om bil, og som sikkert hadde ordlagt seg på en annen måte om de skulle ha skrevet samme innlegg som meg (og som kanskje hadde forstått hele problemet selv uten å måtte spørre på et forum) Hva så om vi (da mener jeg ikke "oss kvinner", men alle som ikke vet kanskje det samme som deg) spør spørsmål når det er noe vi lurer på om ting vi ikke vet svaret på?

Det er sikkert mye du ikke vet du heller vet du! Men skal jeg etterpå fortelle deg at du burde ha ordlagt deg slik og slik, og deretter legge inn et innlegg om nabomannen som ikke vet noen ting han heller? MENN altså! Mhm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, så det er meg du sikter til. Bare så det er sagt så er det ikke alle kvinner som ikke kan noe om bil. JEG kan ikke noe om bil, men det er det da jammen meg mange menn som ikke kan også! Har mange venninner som vet mye om bil, og som sikkert hadde ordlagt seg på en annen måte om de skulle ha skrevet samme innlegg som meg (og som kanskje hadde forstått hele problemet selv uten å måtte spørre på et forum) Hva så om vi (da mener jeg ikke "oss kvinner", men alle som ikke vet kanskje det samme som deg) spør spørsmål når det er noe vi lurer på om ting vi ikke vet svaret på?

Det er sikkert mye du ikke vet du heller vet du! Men skal jeg etterpå fortelle deg at du burde ha ordlagt deg slik og slik, og deretter legge inn et innlegg om nabomannen som ikke vet noen ting han heller? MENN altså! Mhm.

Nei, jeg "sikter" ikke til deg. Jeg starter en ny tråd der meningen var å si hvor mye lettere det er å kommunisere hvis man har noen grunnleggende begreper på plass. Jeg kom derimot på en historie "inspirert" av din tråd. Jeg har allerede svart deg i den tråden.

Nå er det ikke slik at jeg vet mer om biler enn det meste av tekniske duppeditter jeg har rundt meg til daglig, feks PC, vaskemaskin, brødrister, sykkel, Tv osv.

Jeg synes selvfølgelig det er positivt at du og andre spør om noe man lurer på. Og pepper får såklart menn her på KG også hvis kvinner mener de uttrykker seg på en uheldig måte. Jeg provoserer nok litt, men det er ikke meningen å være slem eller spydig. KVINNFOLK altså! Mhm...herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det fortalte nabodama meg her om dagen. Hun er en meget erfaren og god sjåfør. Hun fortsatte å fortelle om bakker bilen såvidt klarte å komme opp. Jeg tenkte selvfølgelig "motor" hele tiden i respekt for en erfaren sjåførs beskrivelse av symptomene. Spurte så noen spørsmål. Bruker olje? Nei. Lenge siden service? Nei

Så åpner jeg panseret og gasser bilen derfra. Motoren virker kjapp og fin i responsen. Tok deretter en kjøretur og oppdaget umiddelbart at bilen sluret. Det viste seg at automatkassen var tom for olje, og heldigvis klarte vi å redde den før stor skade oppsto.

Hadde naboen sagt at BILEN trakk dårlig, så hadde saken vært løst mye kjappere. Så damer, skaff dere et språk :ler:

Forøvrig er historien inspirert av en fersk tråd her om løs girkasse.

Det slo meg. Mange menn kan heller ikke "bilspråk". Noen kan litt bil andre ikke. En kompis (en som liker å tro han kan litt bil) snakket om at dekket var ødelagt. Det viste seg raskt at problemet var hjullageret, og det var ikke han som fant det ut for å si det slik.

Poenget med å hjelpe noen som ikke har greie på bil, er å prøve å forstå hva de mener, og å tenke utenfor esken. Ikke høre på alle ord konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg. Mange menn kan heller ikke "bilspråk". Noen kan litt bil andre ikke. En kompis (en som liker å tro han kan litt bil) snakket om at dekket var ødelagt. Det viste seg raskt at problemet var hjullageret, og det var ikke han som fant det ut for å si det slik.

Poenget med å hjelpe noen som ikke har greie på bil, er å prøve å forstå hva de mener, og å tenke utenfor esken. Ikke høre på alle ord konkret.

Jeg gjør jo det jeg kan for å forstå, men nå var poenget mitt mer at det letter kommunikasjone hvis man har noen grunnleggende begreper på plass. Eksempelet ditt synes jeg var noe malplassert. Dette var jo en som hadde et språk, men tolket symptomene feil. Og det er faktisk mer vanlig at ubalanse/risting kommer fra hjulet enn fra hjullageret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bablet om felgen og gummien. Jeg sa foresten ikke at problemet var risting eller ubalanse noe jeg faktisk vet ofte skyldes hjulene/stillingene, men det var en ulyd.

Jeg forstår nabodamen jeg om hun ikke har peiling. Bilen sees jo gjerne på som et karosseri med motor, og da tenker de ofte at motoren da er problemet. Slik er det bare når en ikke er bilkyndig, det er en grunn til man ber om hjelp.

"Dette var jo en som hadde et språk, men tolket symptomene feil" Dama har vel et språk når hun sier motoren? Hun tolket problemet feil hun og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...