Muffinsdilla Skrevet 28. september 2008 #41 Skrevet 28. september 2008 Det er altfor tidlig å selge juleting nå! er fortsatt 3 vmåneder igjen!
Gjest AnneShirley Skrevet 1. oktober 2008 #42 Skrevet 1. oktober 2008 Beklager å dra opp igjen denne tråden. Men jeg var på flere kjøpesentre i går -inkludert ikea. Og selv om jeg (takket være denne tråden) så etter ting som kunne relateres til jul kunne jeg ikke se noe. Av matbutikker har jeg de siste dagene vært på både Kiwi, Ultra, Bunnpris og Rema1000 og jeg har ikke sett noe julerelatert der heller (men da skal det innrømmes at jeg har hatt det for travelt til å direkte lete etter det).
Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #43 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg er glad jeg er blitt imunn. Lager mye julegaver, julepynt og julekort selv så jeg starter forberedelser i jule og dermed ignorer jeg alt av nisser o.l. i butikker hehe..
Arkana Skrevet 1. oktober 2008 #44 Skrevet 1. oktober 2008 Beklager å dra opp igjen denne tråden. Men jeg var på flere kjøpesentre i går -inkludert ikea. Og selv om jeg (takket være denne tråden) så etter ting som kunne relateres til jul kunne jeg ikke se noe. Jeg har sett julemarsipanen til salgs på bl.a. Ica Maxi og Coop Obs. Trengte ikke engang lete etter det, det var godt utstilt. Men har ikke sett så mye annet julerelatert.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #45 Skrevet 1. oktober 2008 Beklager å dra opp igjen denne tråden. Men jeg var på flere kjøpesentre i går -inkludert ikea. Og selv om jeg (takket være denne tråden) så etter ting som kunne relateres til jul kunne jeg ikke se noe. Av matbutikker har jeg de siste dagene vært på både Kiwi, Ultra, Bunnpris og Rema1000 og jeg har ikke sett noe julerelatert der heller (men da skal det innrømmes at jeg har hatt det for travelt til å direkte lete etter det). Det er ikke i alle byer de har begynt ennå. Men i Bergen har alle butikkene det nå. Da jeg handlet i går var det stablet opp pakker med julemarsinapstenger og poser med nisser og greier rett ved disken. Samt en stor kartong med kakemenn med sjokoladetrekk på luen - helt udekket, -rett- ved kassen, sånn at man er sikker på at mange unger har klisset på dem og folk har nyst på dem. Skikkelig apetittelig.
Tulipanpiken Skrevet 1. oktober 2008 #46 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg så, av alle ting, esker med pepperkakehus på Rimi i dag!
missLynch Skrevet 1. oktober 2008 #47 Skrevet 1. oktober 2008 Var det ikke en massiv underskriftskampanje for noen år siden; "Gi oss jula tilbake" (eller var det "Ta jula tilbake!"?). Fin, den. Veldig mange av oss synes det er regelrett lattelig med juleprodukter i september. Først skal det være høst også, med det som hører til for mange....ting som sprakende høstfarger, fårikål, høststormer, turer, varm kakao, og Halloween (gøy for de yngste). La oss slippe nisser og pepperkakehus etc. på en årstid hvor dette ikke hører hjemme. Som voksen kan jeg jo drite i at juleprodukter kommer i butikkene nå, men la ihvertfall ungene- som ikke har samme kritiske sans- få slippe dette. Ingen gleder seg mer til jul enn de yngste. La de ha noe å glede seg til. Interessant å se at handelsstanden blir fraskrevet ethvert ansvar. Dersom det å være kapitalist er sidestilt med det å IKKE ta stilling til annet enn å tjene penger, bør politikerne sette ned foten. Nå har jeg heldigvis ikke sett noe til hverken marsipan eller andre ting her hvor jeg bor. Og takk for det. Er marsipanen så viktig, går det vel an å kjøpe en stor pølse (som finnes året rundt)- samt rød eller grønn konditorfarge. Eller gul, for den som er påske-fan. Voilà...
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #48 Skrevet 1. oktober 2008 Var det ikke en massiv underskriftskampanje for noen år siden; "Gi oss jula tilbake" (eller var det "Ta jula tilbake!"?). Fin, den. Veldig mange av oss synes det er regelrett lattelig med juleprodukter i september. Først skal det være høst også, med det som hører til for mange....ting som sprakende høstfarger, fårikål, høststormer, turer, varm kakao, og Halloween (gøy for de yngste). La oss slippe nisser og pepperkakehus etc. på en årstid hvor dette ikke hører hjemme. Som voksen kan jeg jo drite i at juleprodukter kommer i butikkene nå, men la ihvertfall ungene- som ikke har samme kritiske sans- få slippe dette. Ingen gleder seg mer til jul enn de yngste. La de ha noe å glede seg til. Interessant å se at handelsstanden blir fraskrevet ethvert ansvar. Dersom det å være kapitalist er sidestilt med det å IKKE ta stilling til annet enn å tjene penger, bør politikerne sette ned foten. Nå har jeg heldigvis ikke sett noe til hverken marsipan eller andre ting her hvor jeg bor. Og takk for det. Er marsipanen så viktig, går det vel an å kjøpe en stor pølse (som finnes året rundt)- samt rød eller grønn konditorfarge. Eller gul, for den som er påske-fan. Voilà... Enig. Den heter "Gi oss jula tilbake", og finnes fremdeles. Jeg bare gleder meg til halloween, jeg, når butikkene skal klare å få plass til halloween-dritet sitt mitt i all julpønta... Kanskje det blir skjeletter i julenissedrakt i år
missLynch Skrevet 1. oktober 2008 #49 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg bare gleder meg til halloween, jeg, når butikkene skal klare å få plass til halloween-dritet sitt mitt i all julpønta... Kanskje det blir skjeletter i julenissedrakt i år ... *yes, baby. To hoder, èn tanke*
Bønna Skrevet 1. oktober 2008 #50 Skrevet 1. oktober 2008 Skal ikke en eller annen minister eller departement snart lage bestemmelser omkring dette? Det går ikke! Fordi Norge er blitt et flerkulturelt samfunn, må vite. Derfor kan vi ikke lage slike norskkulturelle bestemmelsers som du foreslår. Fordi samfunnet ikke lenger er basert på bare en kultur, må vite. Men frykt ikke! Om ikke lenge, når resultatene av innvandringspolitikken virkelig begynner å få fart på seg, vil det bli reist politisk korrekte spørsmålstegn ved hvorvidt det er riktig med en så offentlig julefeiring i gater og butikker, ettersom så mange av innbyggerne i Norge ikke deler denne halvreligiøse tradisjonen. Så da får du det som du vil likevel. Men kanskje ikke helt som du hadde tenkt deg?
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #51 Skrevet 1. oktober 2008 Så nå er selv julemarsipanen blitt et spørsmål om innvandringspolitikk?
Meaty Skrevet 1. oktober 2008 #52 Skrevet 1. oktober 2008 Det går ikke! Fordi Norge er blitt et flerkulturelt samfunn, må vite. Derfor kan vi ikke lage slike norskkulturelle bestemmelsers som du foreslår. Fordi samfunnet ikke lenger er basert på bare en kultur, må vite. Men frykt ikke! Om ikke lenge, når resultatene av innvandringspolitikken virkelig begynner å få fart på seg, vil det bli reist politisk korrekte spørsmålstegn ved hvorvidt det er riktig med en så offentlig julefeiring i gater og butikker, ettersom så mange av innbyggerne i Norge ikke deler denne halvreligiøse tradisjonen. Så da får du det som du vil likevel. Men kanskje ikke helt som du hadde tenkt deg? For EN gangs skyld så u-ignorerte jeg deg, jeg tenkte at i denne tråden kunne du vel ikke få flettet inn noe som har med innvandring å gjøre. Men jeg tok jammen feil. Selvfølgelig er det de jæ*** innvandrernes skyld at julemarsipanen er i butikkene allerede.
Bønna Skrevet 1. oktober 2008 #53 Skrevet 1. oktober 2008 Så nå er selv julemarsipanen blitt et spørsmål om innvandringspolitikk? Noen av oss er faktisk i stand til både å tenke og se sammenhenger, vet du. Du har ingen grunn til å synes noe mindre om oss av den grunn. Selvfølgelig er det de jæ*** innvandrernes skyld at julemarsipanen er i butikkene allerede. Nå bare driter du deg ut. Det var ikke det jeg hevdet. Jeg hevdet at resultatet av innvandringspolitikken gjør det vanskeligere å gjennomføre trådstarters ønsker.
Gjest Marillia Skrevet 2. oktober 2008 #56 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg elsker marsipan, og gleder meg hvert år til den kommer - men kjøper av prinsipp ikke marsipan før 1. desember! Jeg savner den tiden da butikkene startet med å selge julepynt og julevarer rundt 20. november....
Gjest Gjest_inka_* Skrevet 2. oktober 2008 #57 Skrevet 2. oktober 2008 Det som er så deilig med julemarsipanen er at etter jul får vi den til halv pris helt frem til påske! Jeg greier jo aldri å slanke meg!
Gjest Emera Skrevet 2. oktober 2008 #58 Skrevet 2. oktober 2008 Det som er så deilig med julemarsipanen er at etter jul får vi den til halv pris helt frem til påske! Hehe, jeg kjøpte en kilos marsipangris etter jul et år, halv pris, la den på fat og tok den med på en juletrefest. Den forsvant fort!
punkyB Skrevet 12. oktober 2008 #59 Skrevet 12. oktober 2008 Jeg er klar for litt julemarsipan - noen som vet om butikker i Oslo som har ? Gjerne tips om hvor butikken ligger - ikke bare kjede siden dette sikkert kan være litt forskjellig når de legger det ut i hyllene.
mysan Skrevet 13. oktober 2008 #60 Skrevet 13. oktober 2008 Da jeg var barn var ingen butikker pyntet til jul før 1. desember, og da pyntet alle butikkene til jul samtidig. 1. desember pleide mamma og pappa ta med oss ungene inn til Oslo for å se juleutstillingene i butikkvinduene, og den hos Steen og Strøm var selveste kronen på verket, so to speak. Der var det nisser som nikket og tog som kjørte rundt, med julegaver på. Over gatene hang julegirlandere med lykter, og julen kom strømmende inn over en liten barnesjel. Julegrana stod tent i sentrum, og det var bare forventning. Mamma foret oss med fisk og kjedelig mat hele desember for å bygge opp forventningen til julaften. Dette var tradisjon i vår familie, og jeg skulle gjerne gjort det samme med mine, men det gikk jo ikke. Nå kommer girlanderne opp i oktober, utstillingene like dan... det er ikke den stasen lenger som det var, og jeg blir litt som mange andre, jeg blir lei av jula før den i det hele tatt starter, fordi butikkene er fulle av den hele høsten. Det er ikke jul i oktober, for pokker!! Oktober er gule blader på trærne, regn og vind, våt asfalt og mørke kvelder.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå