Malama Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg var innom jobb i dag og viste frem skjønningen, og da fikk han pakke. Deriblandt en vinterdress fra mohini baby, som ser veldig god og varm og deilig ut. (aner ikke hvor varm den er jeg, 100% polyester innside og utside) Og han har jo ikke vinterdress. Men, han har ikke vinterdress fordi jeg har konkludert med at han ikke trenger det? Han ligger i vogna si, oppi voksiposen sin, når vi er ute i vinter, jeg setter ham ikke på noe akebrett eller til å lage snømann akkurat, ettersom gutten er 6 uker nå, og altså baby i vinter. Men, det er kanskje lurt å ha en god dress likevel? I bilen? Eller trenger han den når han sover ute? Men, denne er størrelse 62, altså en størrelse større enn han trenger nå. Trenger han en slik vinterdress på denne siden av jul, eller den andre siden av jul (bytte i 68?) eller ikke i det hele tatt?
Gjest Lilleulv Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg har denne og ullfleecepose, men jeg vet ikke når jeg skal få brukt det egentlig Jeg har også voksipose...
hanbto Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 hvis den er i str 62 tror jeg den blir for små om ikke så veldig lenge. vet ikke hvor stor ungen din er nå, men min gutt er snart to mnd nå og 62 er akkurat ikke for smått..så nærmere jul og nyttår vil jeg tro din også er altfor stor til dette. om du beholder den ville jeg byttet til en større str ja. jeg har også tenkt som deg, at ungen skal ligge inne i posen sin som kommer til å være varm nok med ullklær under, og har derfor ikke kjøpt noen dress til dette. men, har kjøpt en i 100% ull, som jeg blir å bruke når vi skal på biltur etc., iallefall hvis ikke bilen er oppvarmet når vi går ut. har desverre fått flere vinterjakker (!!!) til babyen.. kan ikke skjønne hva jeg skal med disse, da de er veldig tykke, og passer bedre til barn som skal kjøre akebrett, er ute og leker selv osv. og kan desverre ikke bytte de. men men..kanskje andre enn meg hadde funnet bruk for de, men det er jo litt smak og behag.
Nigo-san Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Mitt januarbarn fikk en bobledress, og det kom etterhvert godt med når hun satt mer oppreist i vogna osv. Men strengt tatt klarer de seg jo uten på trilleturer, da ligger de godt nedi skinnpose/voksipose uansett. Men hvis babyen skal ut av vogna- sitte på armen el, så er det jo greit med en skikkelig varm dress. Det jeg synes er absolutt helt genialt, derimot, var en halvt dress-halvt "pose"-sak kjøpt på Cubus for 299 eller noe sånt. Den hadde armer, men bare en pose til beina, i strikk med fleece på innsiden. Hver gang vi skulle ut uten vogn, var det bare å stappe ungen nedi og ta på en lue og voila! Klar til tur. Nå som hun er litt større har hun fått en tilsvarende strikke-dress med bein. Selve boblevariantene hadde jeg ikke kjøpt selv til små babyer, fordi de ofte ligger i vogn når det er skikkelig kaldt, men disse halvvariantene er virkelig geniale. Alle mine venninner som skal ha barn står i akutt fare for å få noen slike
Gjest Lilleulv Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Det jeg synes er absolutt helt genialt, derimot, var en halvt dress-halvt "pose"-sak kjøpt på Cubus for 299 eller noe sånt. Den hadde armer, men bare en pose til beina, i strikk med fleece på innsiden. Det er jo sånn jeg har... Bruke den i steden for voksipose da?
Nigo-san Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Det er jo sånn jeg har... Bruke den i steden for voksipose da? Kanskje ikke så dumt nå i høstværet? Når det blir skikkelig kaldt, er det jo for lite, men den kan kanskje passe til sånnte temperaturer vi har nå? Jeg brukte den imidlertid ikke i steden for voksipose, men mer som et ytterplagg når vi ikke brukte vogn. Er litt lat, nemlig, og bor i midt i byen, så når vi bare skulle ta bussen for å hente store barn, eller bort til barnehagen, eller gå til besøk, så tok jeg bare jenta på armen. Orket ikke dra vogna ned masse etasjer og deretter oppleve at det ikke var plass på buss/trikk. Så hun satt mye på armen omtrent fra hun var en måned gammel Og da var det veldig kjekt med noe som bare kunne tres utenpå, for den var veldig varm og god uten å være tjukk og boblete.
rangi Skrevet 1. oktober 2008 #7 Skrevet 1. oktober 2008 Vi hadde en såkalt kjøredress til gutten, den brukte vi når han kjørte bil, og når det var ekstra kaldt ute. Men, noe tykkere enn det trengte ikke vi iallfall.
Gjest Lilleulv Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Skulle gjerne brukt den i bilstolen, men det går jo ikke med beltet når det er sånn pose nederst...
Malama Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #9 Skrevet 1. oktober 2008 Skulle gjerne brukt den i bilstolen, men det går jo ikke med beltet når det er sånn pose nederst... Jo, det skal gå, for det står jo på siden du linket til om den du har at den er en: Eksklusiv vinterdress med hol til 5-punkt sele i bilsete Med andre ord, da skal du kunne feste ungen inni posen da.
Gjest Lilleulv Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Jo, det skal gå, for det står jo på siden du linket til om den du har at den er en: Eksklusiv vinterdress med hol til 5-punkt sele i bilsete Med andre ord, da skal du kunne feste ungen inni posen da. holy crap :-D da er det jo genialt!
Umuriel Skrevet 1. oktober 2008 #11 Skrevet 1. oktober 2008 Vi brukte aldri vinterdressen vi fikk til babyen vår i str 62. Fikk en til i str 74, og den byttet vi. Vi brukte kun hjemmestrikkede sett i ull, samt ullfleecedressen fra nøstebarn. Kjøpte str 74/80, og den brukte vi fra han var fire måneder gammel, og bruker den fremdeles i barnehagen under utedressen. Så den vil jeg absolutt anbefale!
Nigo-san Skrevet 1. oktober 2008 #12 Skrevet 1. oktober 2008 Skulle gjerne brukt den i bilstolen, men det går jo ikke med beltet når det er sånn pose nederst... Nå har jo du en pose som kan festes i bilstol, men for alle andre late mammaer med billigpose så går det fint an å bare samle opp posen mellom bena og klikke på plass beltet. *gammal, gjerrig kjerring*
Umuriel Skrevet 1. oktober 2008 #13 Skrevet 1. oktober 2008 Nå har jo du en pose som kan festes i bilstol, men for alle andre late mammaer med billigpose så går det fint an å bare samle opp posen mellom bena og klikke på plass beltet. *gammal, gjerrig kjerring* Det gjorde vi med vår hjemmestrikkede pose. Så litt rart ut, men det funket bra
Gjest *Mim* Skrevet 1. oktober 2008 #14 Skrevet 1. oktober 2008 Jeg gidder ikke kjøpe bobledress. Har kjøpt en god, tjukk ulldress til utebruk.
Gjest MrsC-ii Skrevet 2. oktober 2008 #15 Skrevet 2. oktober 2008 Vi brukte mye noen fleecedresser på vinteren helt fra fødselen av (november). Tror det kanskje er det en del kaller for kjøredress? Hadde en fra Kapp Ahl og en fra Reflex som vi nesten "slet ut" Var gode og varme og ikke minst ble de ikke så tykke og klumpete.
Hedda-78 Skrevet 2. oktober 2008 #16 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg bare lurer på... når babyen ligger i voksipose e.l, og det er kaldt ute (sånn dårlig norsk vinter), hva har babyen på seg da? Bare body, bukse og lue, kanskje votter? Trenger de egentlig å ha på noe yttertøy (liten jakke f.eks) i det hele tatt? Og når de ligger i vogna med bare lammeskinn og dyne, legger dere noe rundt hodet da? Jeg synes det ser så kaldt ut med bare lue, han blir jo liggende mye med hals og armer uten dyne, han veiver sånn med armene...
Susan Sto Helit Skrevet 2. oktober 2008 #17 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg bare lurer på... når babyen ligger i voksipose e.l, og det er kaldt ute (sånn dårlig norsk vinter), hva har babyen på seg da? Bare body, bukse og lue, kanskje votter? Trenger de egentlig å ha på noe yttertøy (liten jakke f.eks) i det hele tatt? Og når de ligger i vogna med bare lammeskinn og dyne, legger dere noe rundt hodet da? Jeg synes det ser så kaldt ut med bare lue, han blir jo liggende mye med hals og armer uten dyne, han veiver sånn med armene... Vi brukte ofte en genser eller en tynn fleecejakke eller ulljakke i tillegg til innetøyet når vi var ute. Pluss lue. (og kanskje votter, om det var kaldt. ) Men nå ble jo han født i desember, og det var ganske kaldt i januar og februar. Vi hadde skinnpose da, og den regulerer varmen litt. Sånn at han ikke ble altfor varm, selv med litt ekstra tøy på. Til TS: Hadde byttet dressen i en større. Dere får sikkert bruk for den utpå vinteren. Og det er ikke så vanskelig å brette opp armene om den skulle være litt stor. (Bena skal ikke babyen bruke alikevel... )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå