Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Er det bare meg som får litt angst av foreldre som ref. til barna sier som prinser og prinsesser?

Det flere enn deg som misliker det, men det har vel lite med saken å gjøre.

Jeg har forsvart barnehageansatte i flere andre tråder, men å miste ned et lite barn fra stellebordet er faktisk ganske alvorlig. Selvfølgelig kan det skje, men det bør ikke passere uten videre.

Jeg hadde bedt om et møte med styrer og assistenten som var ansvarlig, og fått vite hva som hadde skjedd og hva de vil gjøre i framtida for å unngå dette.

Å være sint hadde jeg ikke giddet, det er sjelden konstruktivt. Men om de ikke tar dette på alvor, hadde jeg nok blitt det likevel.

At det å være forelder gjør deg noe mer egnet til å jobbe i barnehage eller ha meninger om barnehager og oppdragelse, er jo bare tull.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

La oss tenke oss at det verste hadde skjedd og barnet hadde dødd av dette. Da burde den ansatte definitivt ha blitt dømt for uaktsomt drap. Det ville ikke vært noe annerledes enn å kjøre over noen mens man snakket i mobiltelefon.

Heldigvis fikk ikke saken et slikt dramatisk utfall, men at dette er svært kritikkverdig kan det ikke herske noe tvil om.

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
La oss tenke oss at det verste hadde skjedd og barnet hadde dødd av dette. Da burde den ansatte definitivt ha blitt dømt for uaktsomt drap. Det ville ikke vært noe annerledes enn å kjøre over noen mens man snakket i mobiltelefon.

Heldigvis fikk ikke saken et slikt dramatisk utfall, men at dette er svært kritikkverdig kan det ikke herske noe tvil om.

Det er vel ingen som har sagt at dette ikke er kritikkverdig. Og slik jeg leste leste første innlegg så var barnehagen også inneforstått med det.

Men når det kommer til reaksjoner og det å innse at ulykker kan inntreffe - uansett hvor mye vi måtte ønske at det ikke vil skje. Og uansett hvor mye vi selv ønsker å ikke forårsake noe............så skjer det.

Jeg er rimelig sikker på at denne barnehagetanten er like fortvilet som disse foreldrene. Så bruk sunn fornuft - ulykker kan skje - og de skjer.

Skrevet
Når jeg sa at de kan skade seg hjemme også, så mente jeg feks at barnet snubler i teppet og skaller hodet i bordkanten. Ting skjer jo titt og ofte.

?????!!!???

Jeg har 3 barn, de har aldri , ALDRI falt i gulvet hjemme.

SLIKT SKAL IKKE SJE!!

jeg hadde tatt et møte med barnehagen, eller snakket med dem skikkelig om hva som skjedde.

var det samboern din som kjørte til legen? hvorfor gjorde ikke barnehage personale det ?

herregud, ble nervøs jeg nå, to av mine engler er i barnehagen ...

bekymrer meg for alt jeg

men uansett , jeg hadde KLIKKET!!!!

Gjest Gjest_jomfrua_*
Skrevet
?????!!!???

Jeg har 3 barn, de har aldri , ALDRI falt i gulvet hjemme.

SLIKT SKAL IKKE SJE!!

jeg hadde tatt et møte med barnehagen, eller snakket med dem skikkelig om hva som skjedde.

var det samboern din som kjørte til legen? hvorfor gjorde ikke barnehage personale det ?

herregud, ble nervøs jeg nå, to av mine engler er i barnehagen ...

bekymrer meg for alt jeg

men uansett , jeg hadde KLIKKET!!!!

Prøv med en beroligende og hold deg inne ;)

Dette er ikke bra - kanskje du trenger hjelp til å slippe ned skuldrene og leve livet

Skrevet (endret)
Høres ut som svigerinnen min. Tenåring, uvøren, hundeviskeren-fakter. Hun har TO barn.

Og jeg vet ikke jeg, Mette-Marit (jeg antar det er deg siden du har en prinsesse), det er ganske, ganske mange eksempler på at å få barn (noe man selvsagt aldri angrer på) ikke automatisk gir noe kunnskap, modenhet eller evne. Faktisk så virker det som om noen (og her er det ingen pekefingre ute, jeg snakker ikke om noen av dere) blir dummere av det fordi de stikker huet så langt oppi sin egen ræv som de får til, og blir der. "Mitt barn er best. Jeg har rett. Alltid."

For å ikke snakke om ammetåka...

Hadde det vært bedre? Hvis du hadde møtt noen i døren der som hadde påpekt at hun/han gjorde sånn og sånn og det funket alltid, så det er ikke metoden det er noe galt med, det må være ungen.

Hvis du har problemer med barnehagen "Prinsessa" går i, så får du gjøre ditt beste for å forbedre det. Hvis man er missfornøyd med barnehagen så nytter det ikke å klage til venninner, til nettfora, til naboen eller til gud. Gå til barnehagen. Gjør deg forstått. Få det fikset.

Eller er dere kanskje for opptatt til å gjøre dette for deres egne barn?

Enn å henge seg opp i hva folk vil ha som kjælenavn på ungene sine! Det er jo for det første helt irrelevant for denne tråden, for det andre så må folk få kalle ungene sine for hva dem vil, enten det er hårtrollet eller prinsessa mi.

Uansett..Jeg er helt enig i at det var et grovt feilgrep av assistenten. Det er (bør) være allmennkunnskap at når man har ungen på stellebordet, så skal man hele tiden ha minst en hånd på ungen, og hvis man på død og liv MÅ snu seg, så får man holde ungen godt fast, eller helst ta ungen av stellebordet før man gjør det.

Selv jeg på 17 vet jo det.

Det er faktsik ikke mer enn det som skal til for å hindre en sånn ulykke som dette.

Det gikk bra denne gangen, men neste gang pådrar kanskje ungen seg en hjerneskade.

Jeg synes ikke assistenten skal få sparken for det, men helt klart en klar og spesifikk opplæring om hvilke forhåndsregler som må tas når man jobber i barnehage.

Endret av Teriyaki
Skrevet
Ja, som overskriften sier, så falt altså min et år gamle sønn ned fra stellebordet i barnehagen i dag. Han måtte til legen å sy noen sting, men det gikk heldigvis bra med han ellerst. Jeg ble så sjokkert at jeg ble helt på gråten, stakkar liten!

Jeg ble også ganske sint, syns det er veldg sløvt å ikke holde en hånd på han mens de steller han. Han er jo som en orm på stellebordet! Det var ikke en av de fast ansatte som stelte han da det skjedde, men en jente som er assistent der et par dager i uka.

Hvordan villle dere reagert på dette?

vet ikke om det er blitt sagt tidligere, leste ikke hele tråden. men det kan ikke være at denne assistenten er en ungdom som er plassert der via videregående da? siden hun er der 2 dager i uken. kanskje ganske fersk?

vi har en elev fra videregående som nylig har kommet til oss, er hos oss 2 dager i uken. og hun har ingen erfaring med barn.

sikkerhets rutiner kan sviktes, det er hektisk i en barnehage hverdag og mange tar for gitt at folk vet hvordan man tar alle sikkerhets rutinene. det med alltid en hånd på barnet mens man holder på med fukte klut eller slikt.

men man kan ikke alltid forlange denne selvfølgen av de mer uerfarne yngre som kommer inn i en barnehage.

jeg skal vedde på at hun ikke hadde det noe godt med seg selv etter dette. og hun har garantert lært!!

og dette er en ekstra påminnelse for oss ledere om å alltid få med alle sikkerhetsrutiner så raskt som over hodet mulig på nye annsatte/studenter/elever/utplasserte osv.

Skrevet

Først av alt - jeg hadde helt sikkert blitt sint, redd, lei meg og tenkt stakkars prinsessa mi. (ja, jeg kaller barna mine for prinsesser - herregud, hva folk legger seg opp i:-)

Jeg er selv pedagogisk leder i barnehage. Men barna mine er gull verdt så her hadde morsrollen min overkjørt alt annet.

Men når alt hadde roet seg og det gikk så "bra" som det gjorde - så kan man tenke litt "annerledes". . Barn kan være ganske så urolig og må holdes med makt når en skal skifte bleie. Slikt skal ikke skje - men det kan skje - derfor har det stor betydning om hvordan det skjedde.

Det er forskjell på om hun snudde seg helt rundt for å hente bleie og ikke hadde en hånd på ungen, eller om hun faktisk hadde en hånd på ungen og at h#n allikevel datt ned.

Uansett, som en skriver her inne. Vet du om det ble skrevet skademelding? Det er viktig.

Og "takk" for at du tok det opp med styreren i barnehagen din og snakket med personalet om det. Det er så mange som klager på alt og alle i en barnehage utad, men som ikke snakker med den barnehagen det gjelder. Det blir for dumt syns jeg.

Håper det står bra til med barnet ditt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...