Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier, så falt altså min et år gamle sønn ned fra stellebordet i barnehagen i dag. Han måtte til legen å sy noen sting, men det gikk heldigvis bra med han ellerst. Jeg ble så sjokkert at jeg ble helt på gråten, stakkar liten!

Jeg ble også ganske sint, syns det er veldg sløvt å ikke holde en hånd på han mens de steller han. Han er jo som en orm på stellebordet! Det var ikke en av de fast ansatte som stelte han da det skjedde, men en jente som er assistent der et par dager i uka.

Hvordan villle dere reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv, så det er vanskelig for meg å sette meg inn i situasjonene fra din side. Men jeg jobber i barnehage, og akkurat denne hendelsen synes jeg er uheldig. Selv om det gikk bra med barnet ditt, så skjønner jeg at du reagerer. En ting er¨å falle på gulvet eller fra en større ting inne el ute som barnet selv har klatret opp på, men å falle fra stellebord hvor de voksne faktisk har løftet opp barnet så har de som ansvar å passe veldig godt på barnet mens det ligger der.

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva du er ute etter.. Såklart blir man både redd og lei seg når barnet skader seg. Men sånne ting kan skje hjemme også. Så lenge ikke assistenten gikk ut av rommet når ungen lå på stellebordet, så er det vanskelig å mene noe egentlig.

Men jeg var ikke der så jeg skal ikke dømme noen før jeg vet hva som egentlig skjedde.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg hadde blitt rasende, hysterisk, knust og livredd. Alt på en gang :rodme:

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Jeg har mistet et lite barn en gang og det er noe av det verste jeg har opplevd, jeg var helt skjelven etterpå. Og det var selv om det gikk helt fint, ingen skader på ungen. (det var ikke i barnehage eller noe sånt, helt privat, men ikke mitt barn)

Så jeg kan tenke meg at den assistenten har det ganske ille nå - ikke at det er noen unnskyldning. Men en skyllebøtte fra deg får nok ikke vedkommende til å føle seg noe verre en hun allerede gjør.

Jeg ville nok heller tatt opp med styreren om de har gode nok rutiner for opplæring.

Endret av Elfrida
Skrevet
Men sånne ting kan skje hjemme også.

Nei, det kan de ikke. Jeg har alltid passer nøye på barna mine på stellebordet hjemme, og som ts sier så er dette også en aktiv unge som da må passes ekstra godt på.

Sløvt av barnehageassistenten å ikke passe på, og nei: hun bør ikke jobbe med barn når hun ikke er istand til å passe på de på stellebordet

Gjest New Dawn
Skrevet
Jeg vet ikke helt hva du er ute etter.. Såklart blir man både redd og lei seg når barnet skader seg. Men sånne ting kan skje hjemme også. Så lenge ikke assistenten gikk ut av rommet når ungen lå på stellebordet, så er det vanskelig å mene noe egentlig.

Men jeg var ikke der så jeg skal ikke dømme noen før jeg vet hva som egentlig skjedde.

Nei, sånne ting skal ikke skje.

Skrevet
Men en skyllebøtte fra deg får nok ikke vedkommende til å føle seg noe verre en hun allerede gjør.

Hallo? Har Rangi sagt at hun har tenkt å gi assistenten en skyllebøtte? Selv om hun jaggu fortjener det... Hadde dette skjedd meg så hadde jeg garantert fått vedkommende sparket. Er man ikke egnet, så skal man ikke jobbe med barn. Og nei: man er ikke egnet når man ikke passer de på stellebordet.

Utrolig hvor mange ubrukelige barnehagetanter det finnes, ass...

Gjest gladlaks
Skrevet

Jeg hadde fått panikk og blitt engstelig for å la barnet mitt være i barnehagen.

Spurte du ikke hvordan det skjedde?

Skrevet
Jeg hadde fått panikk og blitt engstelig for å la barnet mitt være i barnehagen.

Spurte du ikke hvordan det skjedde?

Det var ikke jeg som henta han, det var samboeren min som hentet han og kjørte han til legen. De de hadde sagt at hun snudde ryggen til han et øyeblikk for å hente en klut, eller en bleie.

Dette kunne ikke skjedd hjemme, for jeg snur ALDRI ryggen til han når jeg skifter på han, nettopp fordi han er så urolig på stellebordet. Jeg har alltod en hånd han, og hvis jeg må snu meg vekk så løfter jeg han ned fra stellebordet eller har han på armen.

Gjest Gjest_Tulla_*
Skrevet

Når jeg sa at de kan skade seg hjemme også, så mente jeg feks at barnet snubler i teppet og skaller hodet i bordkanten. Ting skjer jo titt og ofte.

Hvis barnet ditt er en urokråke på stellebordet så hadde jeg gitt beskjed til barnehagen om at de må passe ekstra på sånn at han ikke faller ned. Hengt på en lapp på bleiepakken eller noe.

Hvis du mener hun har opptredd klanderverdig i dette tilfellet så ville jeg ha sendt en klage til styrer om det.

Skrevet (endret)
Jeg ville nok heller tatt opp med styreren om de har gode nok rutiner for opplæring.

Jeg har ikke egne barn, men hadde nok blitt ganske opprørt i en slik situasjon, og i alle fall tatt det opp med øverste leder i barnehagen.

-misa

Endret av Helen
Skrevet

Jeg ville sett ann reaksjonen min til jeg så hva de ansatte sa/gjorde neste gang jeg så de. Om de legger seg langflate og beklager at dette kunne skje og at de skal ta dette opp med vedkommende og minne personalgruppa på det hadde jeg ikke gjort noe mer med det.

Jeg har forresten mistet alle mine tre ned fra stellebordet i tur og orden. Det hender de klarere å vrigle seg ut av grepet mitt...

Gjest gladlaks
Skrevet
Når jeg sa at de kan skade seg hjemme også, så mente jeg feks at barnet snubler i teppet og skaller hodet i bordkanten. Ting skjer jo titt og ofte.

Hvis barnet ditt er en urokråke på stellebordet så hadde jeg gitt beskjed til barnehagen om at de må passe ekstra på sånn at han ikke faller ned. Hengt på en lapp på bleiepakken eller noe.

Hvis du mener hun har opptredd klanderverdig i dette tilfellet så ville jeg ha sendt en klage til styrer om det.

Gjest gladlaks
Skrevet

Jeg hadde kanskje snakket med assistenten om situasjonen selv. Men på en ordentlig måte. Hun er sikkert vettskremt hun også.. Tror det vil føles bedre for dere begge om dere prater sammen og ikke at hun får høre det gjennom sjefen.

Jeg falt forresten oppå en legokloss da jeg var hos dagmamma da jeg var liten. Måtte sy et par sting. Har fortsatt et lite arr i panna.. :)

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Der som jeg jobber som vikar har jeg fått grei beskjed om at jeg skal aldri ta hånden av ungen mens han/hun ligger på stellebodet! små babyer som faller ned fra en meters høyde? det kan jo faktisk være dødlig! jeg passer alltid på å finne frem alt jeg trenger før jeg løfter ungen opp. hvis jeg har glemt noe så tar jeg ungen ned på gulvet, selv om bleien jeg henter bare er to meter unna...

skjønner veldig godt du er lei deg og redd. Det ville jeg absolutt også vært. men det kan være at denne assistenten ikke har fått skikkeige instrukser? i såfall er det flere enn henne som burde skyldes på. hadde det skjedd i barnehagen jeg jobber i ville det garantert blitt tatt opp i evigheten og gjennomgått rutiner... håper denne barnehagen tar det alvorlig.

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har tidligere vært en varm forsvarer av barnehageansatte, når de i tråder er skjelt ut etter noter uansett hva slags feil som er begått.

Men akkurat i dette tilfellet synes jeg faktisk at man burde tåle kritikk. Det å unngå at noen detter ned fra stellebordet er ikke så vanskelig, og jeg forstår godt at ts reagerer.

Alle gjør selvsagt feil innimellom, men det å holde noen fast på stellebordet er ikke så vanskelig. Stort sett skjer slike ulykker fordi man tar sjanser, og det skal man ikke gjøre når man jobber i barnehage.

Skrevet
Ja, som overskriften sier, så falt altså min et år gamle sønn ned fra stellebordet i barnehagen i dag. Han måtte til legen å sy noen sting, men det gikk heldigvis bra med han ellerst. Jeg ble så sjokkert at jeg ble helt på gråten, stakkar liten!

Jeg ble også ganske sint, syns det er veldg sløvt å ikke holde en hånd på han mens de steller han. Han er jo som en orm på stellebordet! Det var ikke en av de fast ansatte som stelte han da det skjedde, men en jente som er assistent der et par dager i uka.

Hvordan villle dere reagert på dette?

Det er det verste jeg har hørt!! Og jeg er sjokkert over noen av de usympatiske svarene du har fått her.

Alle foreldre vet at man skal ALLTID ha minst en hånd på barnet når det er på stellebordet. Man snur seg knapt unna i ett sekund. Alle som jobber i barnehage skal vite det samme.

Det er helt klart at personen som skulle skifte på barnet ditt gjorde en stor feil, og det var barnet ditt som fikk betale for det med sting.

Hva gjør man? Hadde vi bodd i USA hadde du saksøkt barnehagen og blitt tildelt en klekkelig erstatning. Jeg er ingen fan av "I'll sue you" samfunnet, men i denne situasjonen kunne det være på sin plass.

Du må i det minste utrykke på det sterkeste til styrer i barnehagen hvordan du har opplevd det hele, og kreve at personen som ikke gjorde jobben sin får skikkelig opplæring.

Jeg er så sinna på dine vegne :rope:

Skrevet

Og hva har det med saken å gjøre? Her er det snakk om en som ikke har gjort jobben sin!

Skrevet
Så har vi de som hyler ut fordi vi faktisk synes det er kritikkverdig at noen ikke gjør jobben sin.

Barnehageansatte må på lik linje med andre strebe etter å gjøre jobben sin korrekt. Gjør de ikke det må de tåle å få kritikk. Lik linje med en togfører eller en dyrlege.

Nå har ingen kritisert alle barnehageansatte, men en av dem. Og det en av dem som absolutt burde få kritikk.

Man driver ikke å mister unger i gulvet, og gjør man det har man ikke gjort jobben sin. Mulig løsningen er å la alle mødre gå hjemme med barna, men jeg mener det må være mulig å ha barnehageansatte med så pass stor kompetanse at de ikke mister unger i gulvet.

Signerer! Utrolig bra innlegg :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...