Gå til innhold

Hvor ofte blør du neseblod?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har helt siden jeg var liten blødd neseblod ofte. Må være forsiktig når jeg pusser nesen for at det ikke skal begynne å blø. Enkelte ganger starter det helt av seg selv også. Egentlig trodde jeg det var vanlig å blø neseblod en gang iblant, men i det siste har jeg merket at folk syns det er rart. Begynte å blø på jobben, og ble veldig overrasket over hvor bekymret folk ble. Noen ville tilkalle lege! En dame på jobben sa at hun aldri har blødd neseblod i hele sitt liv, en annen sa at han kun hadde blødd neseblod etter slåsskamp. Er det virkelig vanlig å bare blø neseblod når man får juling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er blant de som aldri har blødd neseblod. Selv en gang jeg fikk et kraftig slag mot nesen, kom det ikke blod. Men jeg har sett folk som plutselig begynner å blø masse, så jeg vet det er vanlig. Trur man at man må tilkalle lege har man ikke vært mye ute blant folk.

Skrevet

Jeg har aldri blødd neseblod. Jeg hørte en gang at alle blør neseblod minst en gang i livet, men det er vel ikke sant?

Skrevet

Har ikke blødd neseblod siden jeg var 15, altså 6 år siden..

Skrevet

Jeg var tidligere, som deg, plaget av hyppig neseblod. Skikkelig irriterende. Etter en sommer med litt mye nesedråper, tok det helt av, blødde bare jeg tenkte ordet neseblod. Jeg gikk da til øre-nese-hals lege og fikk brent slimhinnene. Vel verdt det, har vel knapt blødd etter det. Men tilbake til det du spør om; det er nå ikke SÅ uvanlig å blø neseblod!

Skrevet

Har ikke bødd neseblod - men har en sønn på 13 som gjør det rett som det er. Han er nå søkt fra fastlegen til sykehuset, for brenning av blodåren i nesen. Dette slik at han skal slutte å blø.

Skrevet

Jeg kan kun huske aa ha bloedd neseblod en gang. Var 13, og det var pga stress.

Skrevet

Neida, det er ikke så uvanlig. Har måttet få det stoppet på sykehus en gang, er brent en gang og etset en gang. Det siste funka dårlig, men brenningen fikk meg til å holde tett i flere år. Har noen kapillærer i slimhinnen som "vandrer" visstnok så selv om de ble brent vekk så kom det etterhvert nye tytende ut.

Irriterende.

Tørr luft er spesielt ille så aircondition og jeg er ikke venner. Flyreiser blir skumle av samme grunn. Må bestandig ha med meg et lass papirlommetørklær i tilfelle lekk. Det siste året har jeg alltid sørget for å ha med "neseplugg" fra apoteket (en slags svamper innsatt med blodstoppende middel) på reiser.

Så, nei, det er ikke uvanlig og jeg kan heller ikke begripe at noen gjør sånt vesen av det som dine kolleger tydeligvis gjør. Det er upraktisk og irriterende, men bortsett fra det så er det jo helt ufarlig for de fleste av oss.

Skrevet

Jeg blødde ofte neseblod før, og jeg gjør det lettere når jeg er gravid. Men de siste årene har det knapt skjedd, uten at jeg vet hvorfor. Jeg spiser mer sammensatt og er ikke så blodfattig som før, om det har noe å si.

Skrevet (endret)

Sist jeg blødde neseblod var jeg i 6-7 års alderen.. Og det er 13-14 år siden..

Kjæresten min derimot kan begynne å blø helt plutselig, og siden jeg ikke tåler blod merker han ganske fort når han begynner å blø - jeg blir helt hvit i ansiktet :fnise:

Endret av Småkjekset
Skrevet

Jeg er nå 20 og har aldri hatt neseblod så jeg vet desverre ingenting om dette...

Skrevet

hmm tenke tenke, jeg tror jeg aldri har begynt å blø neseblod sånn uten videre. det har vel bare skjedd når jeg har slått meg... mindre enn 5 ganger i løpet av livet tror jeg.

jeg husker jeg hadde en i klassen min som begynte å blø rett som det var, kunne nesten bare se på nesa så begynte det å blø...

Skrevet

Samboeren min begynner å blø uten videre når som helst. I snitt 5 ganger i måneden vil jeg tro. Tenk å rgne ut et snitt på slikt :fnise:

Noen ganger ukesvis uten noe, noen ganger flere ganger i uken. Jeg derimot blødde bare en gang når jeg gikk på trynet.

Gjest Alabama
Skrevet
Jeg har helt siden jeg var liten blødd neseblod ofte. Må være forsiktig når jeg pusser nesen for at det ikke skal begynne å blø. Enkelte ganger starter det helt av seg selv også. Egentlig trodde jeg det var vanlig å blø neseblod en gang iblant, men i det siste har jeg merket at folk syns det er rart.

Jeg var tidligere, som deg, plaget av hyppig neseblod. Skikkelig irriterende. Etter en sommer med litt mye nesedråper, tok det helt av, blødde bare jeg tenkte ordet neseblod. Jeg gikk da til øre-nese-hals lege og fikk brent slimhinnene.

Jeg blødde ofte neseblod da jeg var liten, sikkert flere ganger i mnd. Begynte å blø bare noen kom nær nesa. Mamma sa at vi burde dra på sykehuset for å brenne i nesa dersom det ikke ble bedre. Ble livredd da hun sa det, og neseblødninga gav seg. Har faktisk ikke blødd siden den gang.

Skrevet
Jeg blødde ofte neseblod da jeg var liten, sikkert flere ganger i mnd. Begynte å blø bare noen kom nær nesa. Mamma sa at vi burde dra på sykehuset for å brenne i nesa dersom det ikke ble bedre. Ble livredd da hun sa det, og neseblødninga gav seg. Har faktisk ikke blødd siden den gang.

Hmm... går det virkelig an å bli skremt fra å blø? Kan ikke noen poste noen virkelige skrekkhistorier her om brenning av slimhinner, så får vi se om det virkre. Og dere kan godt skremme bort mensen med det samme :lur:

(det siste tror jeg ikke virker, jeg har lest gjennom hele menskopptråden, og ingen av de historiene har hjulpet)

Skrevet

Jeg hadde aldri blødd neseblod før jeg var gravid første gang.

Men etter det så blør jeg neseblod jevnlig når jeg er gravid! Aldri ellers! Men det er visst et vanlig problem/symptom.

Skrevet

Det er ikke farlig å blø neseblod. Men hvis det vedvarer bør du oppsøke lege. Jeg blør ofte i nesen hvis jeg blir stresset eller har det litt tungt, men det stopper av seg selv. Du kan bare slappe av neseblod er som regel ikke farlig..

• Liker 1
Skrevet

hehehe.. artig tråd.. :)

jeg blør sjelden neseblod, men har jeg først blødd en gang så gjentar det seg gjerne 2-3 dager i ettertid også.. har merket meg at dette er spesielt når jeg har migrene, har vel noe med trykket å gjøre..

Skrevet

Nesten aldri, har sikkert blødd et par ganger om jeg har slått meg eller vært forkjøla over lang tid, men ikke mye. Kan ikke huske sist. Heldigvis, neseblod er det ekleste jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...