Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #1 Skrevet 1. oktober 2008 Imponerende 6 ukers behandlingstid og 1 uke på å sende brevet (7 uker totalt) tok det Lånekassen for å be om en bekfreftelse fra skolen min slik at jeg kan få utbetalt lånet.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #2 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, lånekassen har gjort det "skarpt" i det siste du. Jeg venter fremdeles på svar på søknaden min om rentefritak 8 uker etter at den var registrert som mottatt hos Lånekassen.
Gjest Gjest Skrevet 1. oktober 2008 #3 Skrevet 1. oktober 2008 Ja, lånekassen har gjort det "skarpt" i det siste du. Jeg venter fremdeles på svar på søknaden min om rentefritak 8 uker etter at den var registrert som mottatt hos Lånekassen. Helt latterlig. De burde kanskje tenkt på å få ansatt flere, er jo totalt uakseptabelt at noen må vente til langt ute i oktober med å få utbetalt lån, eller svar på rentefritak.
Gjest LanaLane Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Haha, jeg sendte søknad i begynnelsen av juli, ettersendte karakterer i begynnelsen av august og fikk vite at det tar nok enda 8 uker... Samme med samboeren, men han må "bare" vente 3-4 uker. Tenker med gru på hva som hadde skjedd om vi ikke hadde jobbet mye i sommer....
Nemesis Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 Men det er vel skolen din som sender papirer inn til Lånekassen, ikke lånekassen som ber om informasjon om deg? Synes faktisk ikke at lånekassen har vært noe unormalt treig for min del. Sendte inn søknad om lån for ikke så lenge siden, å 1,2,3 så var pengene på konto
Fortunatus Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 jeg fikk også pengene på konto under en måned etter jeg sendte søknaden Sendte den i midten av juli, så jeg synes de har gjort en god jobb med meg. Men broren min som går VGS, har ventet i en halvannen måned uten å fått noe.. alle i klassen har fått.
Kakee Skrevet 2. oktober 2008 #7 Skrevet 2. oktober 2008 Jeg fikk det etter rundt 3 uker jeg (og jeg søkte ved skolestart).
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #8 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg søkte 20 juli, fikk avslag 28 august!! Dette fordi skolen min ikke hadde sendt inn dokumentasjon på fullført studie, derfor sendte jeg inn vitnemål og karakterutskrift pluss at jeg fikk skolen til å sende papirer. Deretter sendte jeg ny søknad. Det har nå gått 6 uker siden de mottok søknaden, men NEIDA. ikke et ord!!! Og når man ringer sier de det samme: Sjekk dine sider for svar! Blir seriøst gal...sliter økonomisk for å si det mildt. Hater lånekassen! Måtte bare få det ut. Flere i samme situsjon eller?
FoxyFish Skrevet 14. oktober 2008 #9 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hsr for min del ikke noe annet en positive erfaringer med lånekassen
Kenny McCormick Skrevet 14. oktober 2008 #10 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg hsr for min del ikke noe annet en positive erfaringer med lånekassen ifjor var jeg veldig fornøyd med de, men i år måtte jeg vente 6 uker før det skjedde noe så nå er det bare å vente 1 uke på gjeldsbrevet og så noen dager til så har jeg pengene på kontoen
Gjest Gjest Skrevet 14. oktober 2008 #11 Skrevet 14. oktober 2008 Jeg søkte 20 juli, fikk avslag 28 august!! Dette fordi skolen min ikke hadde sendt inn dokumentasjon på fullført studie, derfor sendte jeg inn vitnemål og karakterutskrift pluss at jeg fikk skolen til å sende papirer. Deretter sendte jeg ny søknad. Det har nå gått 6 uker siden de mottok søknaden, men NEIDA. ikke et ord!!! Og når man ringer sier de det samme: Sjekk dine sider for svar! Blir seriøst gal...sliter økonomisk for å si det mildt. Hater lånekassen! Måtte bare få det ut. Flere i samme situsjon eller? TS her. Er i samme situasjon, har ennå ikke fått utbetalt noe som helst, og jeg må regne med 8 ukers behandlingstid på toppen av de forrige 7 ukene, ettersom jeg måtte sende ny info... Jeg regner ikke med å få lånet mitt før i november/desember.
Rosalie Skrevet 15. oktober 2008 #12 Skrevet 15. oktober 2008 Til de to siste med problemer: Det er vel SKOLEN deres dere skal henge, ikke Lånekassen. For øvrig må man regne med lang behandlingstid også nå utenom "sesongen", men det er stor sannsynlighet for at saksbehandlingen bør gå på et par uker på denne tiden av året.
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #13 Skrevet 15. oktober 2008 For øvrig må man regne med lang behandlingstid også nå utenom "sesongen", men det er stor sannsynlighet for at saksbehandlingen bør gå på et par uker på denne tiden av året. Men når kan man egentlig forvente rask behandlingstid da? Ikke i "sesongen" ihvertfall. Nå har jeg heldigvis ikke blitt ramma av treg responstid fra lånekassens side, men føler med de som har det. Tenk å måtte vente nesten hele semesteret på å få pengene man helst skulle hatt før skolestart!
Rosalie Skrevet 15. oktober 2008 #14 Skrevet 15. oktober 2008 Men når kan man egentlig forvente rask behandlingstid da? Ikke i "sesongen" ihvertfall. Nå har jeg heldigvis ikke blitt ramma av treg responstid fra lånekassens side, men føler med de som har det. Tenk å måtte vente nesten hele semesteret på å få pengene man helst skulle hatt før skolestart! I "sesongen" må man regne med maksimal behandlingstid. Husk at de ikke bare behandler søknader fra høgre utdanning, men også fra videregående og folkhøgskoler etc. Men på denne tiden burde det g¨raskt, med mindre det er sykdom eller annen underbemanning (folk har sagt opp uten at man har fått ansatt nye, man har ikke fått inn vikar for folk i permisjon etc) på kontoret hvor søknaden behandles. Selv har jeg aldri måttet vente lenge på svar, med unntak av første studieår, da jeg måtte levere søknad samtidig med alle andre, dvs. rett etter opptak. Å måtte vente vinter og votter på studielånet må være grusomt...
Beepeeker Skrevet 15. oktober 2008 #15 Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Jeg søkte 20 juli, fikk avslag 28 august!! Dette fordi skolen min ikke hadde sendt inn dokumentasjon på fullført studie, derfor sendte jeg inn vitnemål og karakterutskrift pluss at jeg fikk skolen til å sende papirer. Deretter sendte jeg ny søknad. Det har nå gått 6 uker siden de mottok søknaden, men NEIDA. ikke et ord!!! Og når man ringer sier de det samme: Sjekk dine sider for svar! Blir seriøst gal...sliter økonomisk for å si det mildt. Hater lånekassen! Måtte bare få det ut. Flere i samme situsjon eller? Er i samme situasjon og det er IKKE noe gøy Sliter skikkelig, uten lån fra foreldrene mine aner jeg ikke hva jeg skulle ha gjort. Skal få det innen sjuende november, så venter og venter. Men det er veldig kjedelig altså! Har jobbet ekstra mye denne måneden sånn at jeg slipper å låne mer penger, og det går jo selvfølgelig utover skolen det også. Til de to siste med problemer: Det er vel SKOLEN deres dere skal henge, ikke Lånekassen. I mitt tilfelle, NEI. Skolen min sendte inn søknad på å få godkjent studie tidlig, det vil si at de skulle ha fått det godkjent for lenge siden. Men lånekassen har vært kjempetreig. Skolen min ringte lånekassen jevnlig for å mase, men det hjalp lite. Jeg måtte søke på nytt, og skolen sa at de regnet med det gikk fortere enn 8 uker siden de var så treig fra før av, men neida. Hjelper ikke å ringe dem eller, man må vente så lenge det tar. Endret 15. oktober 2008 av Beepeeker
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #16 Skrevet 15. oktober 2008 Er i samme situasjon og det er IKKE noe gøy Sliter skikkelig, uten lån fra foreldrene mine aner jeg ikke hva jeg skulle ha gjort. Skal få det innen sjuende november, så venter og venter. Men det er veldig kjedelig altså! Har jobbet ekstra mye denne måneden sånn at jeg slipper å låne mer penger, og det går jo selvfølgelig utover skolen det også. I mitt tilfelle, NEI. Skolen min sendte inn søknad på å få godkjent studie tidlig, det vil si at de skulle ha fått det godkjent for lenge siden. Men lånekassen har vært kjempetreig. Skolen min ringte lånekassen jevnlig for å mase, men det hjalp lite. Jeg måtte søke på nytt, og skolen sa at de regnet med det gikk fortere enn 8 uker siden de var så treig fra før av, men neida. Hjelper ikke å ringe dem eller, man må vente så lenge det tar. Samma her, skolen sendte inn nødvendig dokumentasjon innen 1.september i tillegg til at jeg sendte inn alt av dokumentasjon i slutten av august. Nå har det gått 6 uker, jeg har mast og mast , men ingenting hjelper. Søkanden er "under behandling" og det kan enda ta 1 måned før jeg får pengene mine!! Arghhh!! Går utover skolen med tanke på bøker jeg trenger osv....pluss at jeg går rundt og bekymrer meg for ubetalte regninger etc. Har heller ikke foreldre som har særlig å låne. Har aldri før hatt dårlig erfaring med lånekassen, men denne gangen overskygger det alt!! Det kommer nok snø før jeg har fått pengene...sukk..
Beepeeker Skrevet 15. oktober 2008 #17 Skrevet 15. oktober 2008 Samma her, skolen sendte inn nødvendig dokumentasjon innen 1.september i tillegg til at jeg sendte inn alt av dokumentasjon i slutten av august. Nå har det gått 6 uker, jeg har mast og mast , men ingenting hjelper. Søkanden er "under behandling" og det kan enda ta 1 måned før jeg får pengene mine!! Arghhh!! Går utover skolen med tanke på bøker jeg trenger osv....pluss at jeg går rundt og bekymrer meg for ubetalte regninger etc. Har heller ikke foreldre som har særlig å låne. Har aldri før hatt dårlig erfaring med lånekassen, men denne gangen overskygger det alt!! Det kommer nok snø før jeg har fått pengene...sukk.. Ja her også. Har ikke råd til skolebøker.. Kjøpte meg heldigvis de to viktigste i sommer, men mangler fortsatt noen. Og regningene må jeg ringe og utsette! Det er så kjedelig å slite økonomisk, går utover humøret og andre rundt meg.. Men ser bare frem til konvolutten ligger i postkassa, det blir en veldig lykkelig dag!!
Gjest Gjest Skrevet 15. oktober 2008 #18 Skrevet 15. oktober 2008 Ja her også. Har ikke råd til skolebøker.. Kjøpte meg heldigvis de to viktigste i sommer, men mangler fortsatt noen. Og regningene må jeg ringe og utsette! Det er så kjedelig å slite økonomisk, går utover humøret og andre rundt meg.. Men ser bare frem til konvolutten ligger i postkassa, det blir en veldig lykkelig dag!! Ja, det er grusom å være så blakk. Finst grenser for hvor lenge sommerjobbpengene mine varer...Jeg sjekker lånekassens "Dine sider" flere ganger om dagen....men ingenting ser ut til å skje! Fælt å gå rundt og bekymre seg for dette samtidig som man må lese til eksamen etc..Det blir en lykkelig dag når vi først vi alt utbetalt, tenk det beløpet!!
Gjest Joakim Skrevet 17. oktober 2008 #19 Skrevet 17. oktober 2008 Man kan jo også søke i god tid... Det tok èn dag før de hadde behandlet min søknad. Og en uke fra de hadde sendt gjeldsbrev til jeg fikk penger på kontoen.
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2008 #20 Skrevet 17. oktober 2008 Man kan jo også søke i god tid... Det tok èn dag før de hadde behandlet min søknad. Og en uke fra de hadde sendt gjeldsbrev til jeg fikk penger på kontoen. Hadde ikke mulighet til å søke i god tid din mongo. Kanskje du bør ta hensyn til det? Og kanskje lånekassa bør ansatte flere, eller ansatte noen som kan svare på spørsmål istedenfor å sende det til saksbehandlere hver bidige gang, slik at et spørsmål som ikke bør ta lengre tid enn toppen èn uke, først blir besvart 4 uker senere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå