Gjest Gjest Skrevet 29. september 2009 #41 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg synes meget få jenter kler kort hår. Men alle må jo få ha den frisyren de vil selv. Jeg liker litt lengde på håret hos menn også jeg, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 29. september 2009 #42 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg står fortsatt ved at kort hår er mindre vedlikehold, men vi har gjerne ulike oppfatninger av hva som er kort hår. For meg er kort hår når jeg kan dra håndkleet over én gang om morgenen så er det tørt, og at føflekken i hodebunnen min er synlig. Må riktignok klippes av og til, men å gå over med maskinen på 6 mm er jo gjort på et øyeblikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Illiya Skrevet 30. september 2009 #43 Del Skrevet 30. september 2009 Det er mer vedlikehold med kort hår enn langt! Jeg har alltid hatt langt hår. Ligger slik som det skal, trenger bare børste det om morgenen hvis jeg ikke ønsker å vaske det. Trenger heller ikke klippes så ofte, går glatt 2-3 mnd. mellom hver gang, og da gjør jeg det bare for å være "snill" med håret. Så har jeg klipt meg kort nå. Det er et evig slit med vasking (eller iallefall ha vatn i hver morgen) for det strutter jo i alle retninger. Jeg må også bruke glattetang ofte, for det krøller seg jo der det ikke skal. Og jeg må ofte til frisøren for å rette på frisyren, for det er ikke fint med en kort frisyre som blir for lang her og der... Sånn er det med meg også, det er mye mer lettvindt med langt hår. Jeg har tykt hår med mye krøller i, og det er mye jobb hvis det er kort. Bedre når det er langt, det er jo ikke jobb med det i det hele tatt. Skal nok aldri klippe meg kort, av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 30. september 2009 #44 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg står fortsatt ved at kort hår er mindre vedlikehold, men vi har gjerne ulike oppfatninger av hva som er kort hår. For meg er kort hår når jeg kan dra håndkleet over én gang om morgenen så er det tørt, og at føflekken i hodebunnen min er synlig. Må riktignok klippes av og til, men å gå over med maskinen på 6 mm er jo gjort på et øyeblikk. Hvor mange kvinner ser du med så kort hår? For meg er kort hår på kvinner alt fra ørene og opp. Fra ørene til skuldrene er det halvlangt. Bare sånn at alle skjønner hva alle snakker om her Jeg kan rett og slett ikke ha langt hår fordi håret mitt er ekstremt tynt. Alt som er lengre enn til skulderene ser bare pistrete ut, og hvor fint er det egentlig med tynt og pistrete hår? Jeg er fortsatt ganske ung, men jeg vil tro at dette iallefall er deler av grunne til at mange rundt 40 har kort hår. Nå har jeg klipt meg så jeg har kort-halvlangt hår, og det kler meg mye bedre, men tar også ganske mye mer tid og ordne. Hvor ofte er det egentlig at de av dere med lang hår gjør noe spesielt med håret, så det ikke bare er i vanlig flette, hestehale eller henger rett ned? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bare bea Skrevet 30. september 2009 #45 Del Skrevet 30. september 2009 Kvinner skal ha kort hår og menn skal la langt hår. Helst svart. Til nød mørkebrunt med lilla striper. Det verste er det lange håret menn har på ryggen og på beina. Det er GROSS. Fjern det og kompanser med langt hår på det dumme hodet deres isteden. Så kan vi damer ha kort hår på hodet og langt mellom beina. Da tenker jeg dere holder kjeft og blir homo allesammen. Kjempefint for alle kvinner! O_o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. september 2009 #46 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg har hatt både langt, halvlangt og kort hår. Nå har jeg kort fordi det bare er meg. Får en mer typete frisyre når det er kort. Jeg prøvde meg for et par år siden med halvlangt. Var så morsomt å finne ut at man har krøller i en alder av over 40 Da jeg klipte meg kort igjen så fikk jeg bare positiv tilbakemelding om at det var mye mer meg. Nå er jeg sånn at jeg overlater helt til frisøren til å bestemme klipp og farge. Ja, jeg farger det hele tiden når det er kort. Fargen er med på å understreke klippen. Det er et pes med kort hår. Det må klippes ofte og jeg ser ut som et takras om morgenen og må da alltid vaske håret. Er så drittlei av føning, men jeg bare må ellers så krøller og vipper det seg her og der. Bruker også mange kroner til stylingprodukter. Altså er kort hår en dyr fornøyelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 30. september 2009 #47 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg synes de fleste som er litt "eldre" kler kort hår bedre enn langt. Det lange håret får de liksom til å virke mye eldre enn de er.. bedre med en kort, fresh klipp da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_irene_* Skrevet 30. september 2009 #48 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg er en av de "gamle" damene på langt over 40 som har langt hår, og som nok kommer til å ha det til alt håret faller av Årsaken: Jeg har endel "virvler" i håret som gjør at det bl.a. er umulig å ikke ha annet enn midtskill, og at håret vrir seg mot venstre. Dvs. at med kortere hår, vipper det kraftig fremover på en side av ansiktet mens det vipper bakover på den andre. Krever mye og kraftige stylingprodukter for å prøve å tvinge håret en annen vei. Midtskillen er forferdelig kjedelig, og jeg skulle ønske jeg kunne ha pannelugg eller noe sånt. Spesielt nå når rynkene i pannen øker fra uke til uke..... Har prøvd pannelugg, men pga. av virvel deler den seg i to deler (vridd til samme side). Frisyrealternativene er vel kun enten piggsveis (ikke min stil) eller frisyre av type "føhnet hjelm med 1 kg hårspray". Så jeg ser ut som en gammel hippie på håret, men synes alternativene er verre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
feuerstein Skrevet 30. september 2009 #49 Del Skrevet 30. september 2009 Hvor mange kvinner ser du med så kort hår? Jeg vet at Osloavdelingen av gamlejobben har noen slike, de pleier å kle seg i sort og jobber utenfor et stort murhus i Drammensveien 1/Henrik Ibsens gate 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anaconda Skrevet 30. september 2009 #50 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) He, he.. God poeng. For selv om "kortklipt kvinne" bytter jeg faktisk sveis med jevne mellomrom. Og jeg "fikser" håret -så da har jeg litt variasjonsmulighet der også. Min kjære har til sammenligning hatt nøyaktig samme sveis i de årene vi har kjent hverandre. Nå er vel slik at damer har litt flere kortsveiser å velge mellom, av en eller annen finurlig grunn :gjeiper: Det har vel sammenheng med at menn lett kan føle seg eller bli oppfattet for feminin med fancy sveis, striper og hele pakka. Og så tror jeg mange mannfolk ikke gidder å bruke tid på å jåle seg opp. Derfor kan det bli litt sånn platt, og ja, de har liksom den samme sveisen år etter år! Endret 30. september 2009 av annipanni Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sapree Skrevet 30. september 2009 #51 Del Skrevet 30. september 2009 Kvinner over 40 år klipper seg til kort hår og har det resten av livet pga av at håret blir tynnere etterhvert som de blir eldre, derfor ser det bedre ut når de har kort hår enn langt!Langt tynt hår er ikke så fint...Ellers så er det bare lysten til å ha kort hår og at det passer som har noe å si både for unge og eldre:) Passe begge deler jeg og syns variasjon er bra så lenge det er mulig:D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becka Skrevet 30. september 2009 #52 Del Skrevet 30. september 2009 Hvorfor er det sånn at en stor andel av voksne damer har kort hår? Spesielt de over 40 kanskje. Noen prøver kanskje kort hår en gang, også får de langt i gjen, men dette er damer som klipper seg kort og lar det være kort resten av livet. Hvorfor er det så vanlig? Som mange allerede har svart, og som min mor også har svart, fordi det er så "pistrete" og tynt. Og hun har en lei tendens til å absolutt ha høyde på toppen. Ikke flatt. Jeg forstår godt at hun ikke vil ha langt, men nå ser det endelig ut til at hun sparer til litt lengde på! Har aldri sett henne med lengde! Wee! Oppfordrer " de gamle " til å prøve seg frem litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå